Gå til innhold

hvorfor trener du?

Gjest meya84

Anbefalte innlegg

Lurer bare på noe... Er det ikke noen her inne som trener rett og slett bare fordi det er digg å trene/presse seg?? UTEN at målet alltid er å gå ned noen kilo?

Noen her inne som er enig at trening er skikkelig kult, å at det å komme seg ut IKKE er et problem?

Hm... vet ikke helt hvor jeg vil meg dette, men det er jo så mye fokus på "hvordan trene for å gå ned" osv..

Jeg trente fordi jeg syns det var skikkelig moro og veldig godt etterpå :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Jeg trener for å klare å fungere. Uten trening lever jeg et liv med hyppige skader, smerter og store brensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener fordi jeg liker det, fordi det er godt for kroppen min, gir meg overskudd og gjør meg sterkere i hverdagen. At kroppen i tillegg blir seende bedre ut enn om jeg ikke hadde trent er selvsagt hyggelig, men hadde jeg ikke likt å trene hadde jeg aldri klart å motivere meg for treningssenter 3-4 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost

Jeg trener fordi jeg vil se bedre ut og få en mere hardfør kropp.

Itillegg hjelper det helt sinnsykt bra mot mitt noe tungsindige humør , så hvis jeg ikke får trena nok blir jeg mer eller mindre uutholdelig å omgås.

Jeg kan ikke si jeg synes det er så deilig å trene. Jeg liker ikke å pushe meg til det svir i lungene og det svimler for meg. Så hadde jeg hatt en fin kropp fra naturens side hadde jeg neppe trent spesielt ofte.

Utseende, humøret og helsa altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare på noe... Er det ikke noen her inne som trener rett og slett bare fordi det er digg å trene/presse seg?? UTEN at målet alltid er å gå ned noen kilo?

:Nikke: :Nikke: (jeg har ingen kilo å gå ned, og har aldri hatt det). Jeg trener først og fremst fordi jeg elsker det. hvis det går mer enn en dag uten at jeg har fått bli svett, blir jeg rastløs og irritabel. I tillegg kommer selvsagt de andre målene; høyere O2-opptak, og generell økt utholdenhet (øke melkesyreterskelen), økt styrke (for min del i overkroppen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

":nikke: :Nikke: (jeg har ingen kilo å gå ned, og har aldri hatt det). Jeg trener først og fremst fordi jeg elsker det. hvis det går mer enn en dag uten at jeg har fått bli svett, blir jeg rastløs og irritabel. I tillegg kommer selvsagt de andre målene; høyere O2-opptak, og generell økt utholdenhet (øke melkesyreterskelen), økt styrke (for min del i overkroppen).
"

(kan vist ikke å lage sånn sitat jeg :tunge1: )

Jepp, var noen sånne svar jeg håpet å få!! Sånn var det for meg også... men når har det seg sånn at jeg ikke har kunnet trene på over 2år (kr.utmattelsessymndrom/masse virus osv..)

Husker jeg sa en gang at "jeg hadde seriøst ikke takla å ikke få trene, det er jo livet mitt" :-) Men av en elr annen merkelig grunn takler man faktisk det også etterhvert.. Men det går som du sier, utover humøret..

Gleder meg så utrolig til den dagen jeg kan presse meg til jeg får blodsmak i munnen... Forhåpentligvis ikke alt for lenge til :-)

Men uansett hva man begrunner treninga med er det jo sundt, så det er bare å fortsette folkens :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri behøvd å gå ned noen kilo, men trener fordi jeg synes det er deilig å være i god form.

Dessuten har jeg blitt så gammel (straks 32 :ler: ) at jeg har begynt å tenke på at jeg må legge grunnlaget for mulighet til å være sprek når jeg blir enda eldre.

Jeg synes egentlig ikke det å trene er noe ork, som oftest, problemet er at jeg ofte har noe annet som jeg har enda mer lyst til :oops: .

Jeg synes det er kjedelig at alle artikler i blader og aviser om å holde seg i form alltid underforstått regner med at man, som alle andre, vil ned noen kilo, og at eventuelt andre effekter av trening bare er ekstrabonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hovedsakelig for å føle meg som en superkvinne.

Nå har jeg ikke trent på 3-4 måneder og føler meg som en feit dass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

Jeg trener ikke for å holde vekta stabil. Trener fordi en aktiv og sterk kropp gir økt livskvalitet. Trening er for meg fart og morro, samt mental avkobling. Å nå de målene jeg setter mht. framgang og prestasjoner innen trening hjelper meg også til å bli mer fokusert og målrettet på andre arenaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Ja, absolutt.

Jeg har trent i 4-5 år nesten, men har hatt et opphold på litt over 1. år. Ja det er deilig å trene...kjenne svetten renne. Å bli støl dagen etter. Det jeg liker best er uttøyinga selvom det egentlig ikke har så mye for seg med tanke på stivhet på musklene. Det er bare digg!

Selv så vet jeg med meg selv at jeg burde trene for min psykiske helse like mye som for min fysiske. Jeg kan rett og slett bli deprimert hvis jeg ikke trener. Merker det godt på de dagene jeg trener. Jeg blir i mye bedre humør blandt annet.

Så når jeg har tatt av meg mine kg så vil jeg fortsette med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener fordi jeg liker det, og jeg har det bedre med meg selv når jeg føler jeg er i form. Tenker også langsiktig, jeg vil være en sprek gamling! :)

Å ta av noen kilo er faktisk noe jeg frykter, da jeg gjerne vil beholde de jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Velvære og avkobling. Kan jeg gå ned litt i tillegg er det et pluss, men trening er absolutt et mål i seg selv. Uansett er det bedre å være litt overvektig og trent enn litt overvektig og utrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da jeg trente (volleyball) var det fordi det rett og slett er kjempemoro. Det gir mestringsfølelse, sosialt fellesskap, utløp for aggresjon og konkurranseinstinkt, og det er godt å svette litt.

Styrke- og kondisjonstrening synes jeg er umenneskelig kjedelig (dessverre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulltopp

-Fordi det er gøy

-For å holde vekt og forbrenning på plass

-Fordi det gir mestringsfølelse og god samvittighet

-For å forebygge sykdom

-For kondisjonens skyld

-For å kvitte meg med aggresjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 3 år siden sluttet jeg å kjøre til jobben - nå enten sykler eller går jeg - alt etter føre.

For meg er dette en glimrende trening: jeg kommer meg til og fra jobb hver dag, får frisk luft og mosjon.

Dette gir meg mye bedre dager på jobb, jeg er mye mer opplagt enn før og etter endt arbeidsdag får jeg sortere tankene når jeg sykler hjemover.

Jeg gjør dette av flere grunner, den største grunnen er den velværen det gir meg hver dag, andre grunner er forbrenningen og ikke minst helseaspektet i daglig trening og et sunt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener mye bodypump, aerobic og step fordi det er morsomt først og fremst. Det gjør jo heller ingenting at kroppen blir fast og stram/definert. Når jeg trener føler jeg meg veldig tilfreds, og det er ikke noe pes å få seg avgårde. Merker at hvis det går for lang tid mellom hver treningsøkt så får jeg vondt i ryggen. Om jeg ikke får meg avgårde en dag, kjenner jeg at jeg blir rastløs og nesten litt irritert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Jeg har alltid trent for å bli bedre og fordi det er gøy. Drev i mange år med toppidrett og hadde følgelig aldri noen kilo for mye. Så opplevde jeg en lang periode med skader der jeg gikk opp en del kilo. Nå når jeg er i gang med satsingen igjen så er ikke kiloene noe problem, men jeg bruker dette forumet for å klare å ligge unna godis - som er mitt "problem" :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...