Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 5. februar 2005 #21 Skrevet 5. februar 2005 Jeg har tatt det som en selvfølge at dersom noen av våre gjester har matallergi som det må ta hensyn til, så sier de i fra om det. Har ikke en gang falt meg inn at folk vil la være å si det... Hadde ikke tenkt å nevne det i inbydelsene, men etter å ha lest dette begynner jeg å lure :klø:
Gjest happyending Skrevet 5. februar 2005 #22 Skrevet 5. februar 2005 Jeg syns det er helt i orden å si ifra om noe man ikke tåler, men ikke på tilsvaret til innbydelsen.. Ja, jeg vil gjerne komme liksom, men maten må være uten nøtter og melk... DET syns jeg er frekt.. Men selvfølgelig så vil jeg at alle skal kose seg i bryllupet mitt, og jeg ville selvfølgelig tatt hensyn til slikt under middagen, jeg syns bare det er litt frekt å opplyse om slikt på tilsvaret.. Det er jo ikke verre enn å ta en kjapp telefon når man vet at bruden har fått svaret liksom..
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2005 #23 Skrevet 6. februar 2005 Som allergisk opplever jeg ofte at det er de som inviterer som synes det er verst hvis jeg ikk får spist all maten, ikke jeg. De vil gjene vite det på forhånd slik at de kan finne en løsning. Synes det er helt naturlig at man forteller om allergier, både for egen helses skyld, men også for de som inviterer slik at de kan finne en god løsning sm passer deres opplegg. Mye verre å se en av gjestene sitte og pirke i maten fordi vedkommende har vært for "høflig" til å si ifra. tingeling
Annie78 Skrevet 6. februar 2005 #24 Skrevet 6. februar 2005 Synes det er fint om gjestene våre sier fra om allergier og annet vi bør vite når de ringer for å svare på innbydelsen. Det gjør jo alt så mye lettere for alle.... Hvorfor kan ikke bare folk prate sammen? Da hadde det vært mye mindre krig i verden....(for å sette det på spissen )
Murf Skrevet 6. februar 2005 #25 Skrevet 6. februar 2005 Jeg hadde satt pris på å få beskjed fortest mulig. Gjerne når de svarer på innbydelsen. Synes det blir stress å si ifra samme dag, synes det er mye nok som skal klaffe da. Det er jo snakk om at man ikke TÅLEr maten, ikke at man ikke liker den. Murf
Olifant Skrevet 6. februar 2005 #26 Skrevet 6. februar 2005 Gjennom å lese denne tråden har jeg ihvertfall fått bekrefta at det kan være en god ide å oppfordre folk til å opplyse om dette når de svarer på invitasjonen. Da er det vel ikke frekt?
Blueberry Skrevet 6. februar 2005 #27 Skrevet 6. februar 2005 Man opplyser om matallergier når man skal ut og fly, hvorfor ikke i bryllup da? Jeg håper virkelig de som har noen matallergier sier fra til oss. Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å komme i et bryllup og si at jeg ikke kan spise maten, eller kanskje t.o.m. ikke være der. Jeg vet at ei venninne som kommer i bryllupet vårt er allergisk mot skalldyr. Hun kan ikke engang være i et rom der det er skalldyr. Da serverer vi selvsagt ikke skalldyr. Forloveren til mannen har cøliaki. Dette løser vi slik at det blir laget en saus uten gluten, og jeg tenker å bake ei eller to glutenfrie kaker (det gjør jeg ofte uansett). Det er ofte ikke mye som skal til, men det er nok lurt å gi beskjed til kokken god tid i forveien.
Gjest happyending Skrevet 6. februar 2005 #28 Skrevet 6. februar 2005 Gjennom å lese denne tråden har jeg ihvertfall fått bekrefta at det kan være en god ide å oppfordre folk til å opplyse om dette når de svarer på invitasjonen. Da er det vel ikke frekt? Helt enig.. Da har man jo bedt om det liksom.. Det skal jeg hvertfall gjøre om jeg skal gifte meg noen gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå