Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vil tro at det å være hjernekirurg kan være meget krevende og tøft. Men sikkert riktig så spennende!

Hva tror du?

Endret av L0lip0p
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finnes jo mange yrker som er krevende. Jobber fre-søn denne helgen 18.00-06.00, ganske bein tøft det altså :) (arbeider i mat produksjon). 

Men også tøft for renholdspersonell (et trke jeg har vert innom). Alle de nedlatende blikkene du får fra andre :( 

Har også hatt turen innom sykehuset, var ansatt der i rundt 1 år eller noe, sykepeiere! De får ikke nok igjen for det beintøffe arbeidet de gjør! 

Anonymkode: c9a99...08b

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes jo mange yrker som er krevende. Jobber fre-søn denne helgen 18.00-06.00, ganske bein tøft det altså :) (arbeider i mat produksjon). 

Men også tøft for renholdspersonell (et trke jeg har vert innom). Alle de nedlatende blikkene du får fra andre :( 

Har også hatt turen innom sykehuset, var ansatt der i rundt 1 år eller noe, sykepeiere! De får ikke nok igjen for det beintøffe arbeidet de gjør! 

Anonymkode: c9a99...08b

Helt enig! Så mange krevende yrker. Derfor er det spennende å tenke seg ut ett!

Tommel opp for deg! Ha en riktig god vakt, vit at du gjør en super jobb :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vernepleier, lærer, og pleier på gamlehjem... De jobbene hadde vært mitt verste mareritt å havne i.

Anonymkode: b7f09...1f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker som jobber med utviklingshemmede. Sikkert givende og morro arbeid, men jeg har noen jeg besøker som bor i bofellesskap med personale, og der går det hardt for seg med utagering, vold mot personale, rasering osv. i flekkene. Hører det dårlig betalt også. Men de som er på boligen jeg besøker er helt fantastiske dyktige mennesker, all respekt til dem!

Anonymkode: ad8c1...ff9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil disse som jobber med å oppklare pedofilisaker. Alt det de må gå gjennom...

Anonymkode: 35509...dbc

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uten tvil disse som jobber med å oppklare pedofilisaker. Alt det de må gå gjennom...

Over tid blir det nok rutine...

Anonymkode: 3488f...60f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som jobber for mishandlede barn. (Offer for pedofile og menneskehandlere)

grøss, all respekt.

Anonymkode: 404b5...556

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helsepersonell (burde få mye bedre lønn og creds, de er helter)

Renholdere

De som jobber med mishandlede barn - så beintøft det må være

Anonymkode: a9fbe...7f3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet mange forskjellige yrker, og hvor krevende jobber er, er veldig relativt. 

F.eks jobber noen lossere / sjauere 20 timer på det verste, og løfter da 90% av tiden. For disse, så er fysisk utholdenhet veldig viktig, samt at de må kunne tenke under press (sortering). Samme går for metallarbeidere, og ander yrker. 

I andre yrker, som Finans, så må du være tilgjengelig 24/7/365, og det er veldig små marginer for feil. 

Noen yrker har du typisk "publish or perish" policy, hvor du må forske og komme resultat, eller bli sagt opp. Dette er mye mentalt arbeid, og ikke noe du bare kan gjøre. 

Hvor hard en jobb er, kommer vanligvis an på hvor lenge du må jobbe. 

Anonymkode: bc365...6f1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Over tid blir det nok rutine...

Anonymkode: 3488f...60f

Deg om det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lege. Ville aldri, aldri, aldri vært det. 

Anonymkode: 02c14...6a9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Prest, politi, krisepsykolog... Å håndtere menneskelig sorg, sjokk og krise må være beintøft!

Anonymkode: df532...f80

• Liker 2
Gjest earlgrey
Skrevet

Sykehus, nærmere bestemt kreftavdelingen :( Hadde grått meg til søvn hver dag om jeg jobbet der. Men fantastiske mennesker som jobber der da, fant jeg ut etter at farfar var innlagt på sykehus <3 fantastisk at noen klarer det <3 

AnonymBruker
Skrevet

Det meste som er nevnt over her, men også lærere. Ja, vi har mye fri, men vi jobber også mye overtid uten betaling. Frist på så mye, og spesielt oppfølgning. Fagkommentar 😮😮😭. Har ca 80 elever som faglærer, skrev 250 individuelle fagkommentarer, samtidig som vanlig undervisning måtte planlegges og prøver rettes. Delta på samtaler, foreldremøter etc på kveldstid uten betalt. 

Jobber i snitt 55-60t i uken. 

Anonymkode: b6db9...343

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Lærer. Jeg jobber vanvittig mye. Vi får ikke betalt for overtid, men får jo avspasere vinterferie og påske, samt 3 uker til sammen i juni og juli. Mye av denne tiden går med på å planlegge mer undervisning og holde meg oppdatert innenfor tekniske hjelpemidler og pedagogiske metoder. 

Jeg tenker på jobb hele tiden og når jeg legger meg grubler jeg mye på elever som sliter og foreldre som er sure på meg fordi jeg har tatt kontakt om elever som ikke får noe gjort på skolen og så videre.

I ferien vår i juli (4 uker) så prøver jeg å legge jobben helt bort, men det er ikke så lett.

Anonymkode: 3e779...d7d

• Liker 8
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Yrkessoldat,  Brannmann og politi.

AnonymBruker
Skrevet

Redningsmannskap 

Anonymkode: 73c10...e1e

AnonymBruker
Skrevet

Det er krevende å være i enhver jobb som ikke gir en energi. Jobber man med noe man liker oppleves det ofte ikke som krevende, selv om andre ser slik på det.  

Jeg har jobbet 8-16 i en stillesittende, lite krevende jobb, og følt meg tom og utslitt hver ettermiddag. Nå har jeg ca 500 overtidstimer i året, kan bli ringt når som helst, alt haster og stressnivået er skyhøyt - og jeg elsker det, gleder meg til jobb hver dag, og tar gjerne en treningstur på kvelden. 

Anonymkode: 56e48...3fa

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert et upopulært svar, men mange av de mer krevende dresskledde jobbene er ekstremt krevende. Svært høye krav, uoppnåelige deadlines, konstant konkurranse og svært dårlig work-life balance.

Anonymkode: ee9f5...a6f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...