Gå til innhold

Lærere på barneskolen - hvilke arbeidstider har dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er lærere på barnetrinnet, har dere nogenlunde "fleksibel" arbeidstid innimellom?  

Hvis elevundervisningen er ferdig kl 13-14, sitter dere da på kontoret til kl 16-17 hver dag? Eller kan dere velge å dra litt tidligere noen dager og jobbe litt lenger andre dager, alt ettersom hvor mye som skal planlegges/forberedes/gjennomgås?

Anonymkode: 57e97...751

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er også møter i tillegg, feks. møte 2-3 ganger i uken kl 17:00-18:00, så mange må bli eller komme tilbake til skolen uansett. Etter det så planlegger, lager og retter lekser. Man får ikke mye fleksibel tid som grunnskolelærer.

Anonymkode: fc350...e3a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på 1. trinn, og ifølge arbeidstidsavtalen min, må jeg være på jobb til kl. 16 tre dager i uken. Dette er pga planleggingstid, møter og ulike verv. De to andre dagene kan jeg gå kl. 14.30, men jeg sitter som regel til kl. 16 uansett for å få unna arbeid. Men selvfølgelig; hvis man av ulike årsaker må gå litt tidlig en dag, er det helt i orden. Så lenge det ikke skjer for ofte:)

Anonymkode: 02ebf...7f1

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er også møter i tillegg, feks. møte 2-3 ganger i uken kl 17:00-18:00, så mange må bli eller komme tilbake til skolen uansett. Etter det så planlegger, lager og retter lekser. Man får ikke mye fleksibel tid som grunnskolelærer.

Anonymkode: fc350...e3a

I all verden, det der høres helt feil ut. Jeg er selv på grunnskolen og arbeider fra 08-14 de fleste dagene og kan gå da, men så har jeg 2 dager der jeg skal være til 1530. Møter har vi aldri etter 1530, bortsett fra foreldremøte og utviklingssamtalen som forekommer 1 gang i halvåret.

hadde funnet meg en ny arbeidsplass hvis du ikke liker dette

Anonymkode: d1de0...8b0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber på 1. trinn, og ifølge arbeidstidsavtalen min, må jeg være på jobb til kl. 16 tre dager i uken. Dette er pga planleggingstid, møter og ulike verv. De to andre dagene kan jeg gå kl. 14.30, men jeg sitter som regel til kl. 16 uansett for å få unna arbeid. Men selvfølgelig; hvis man av ulike årsaker må gå litt tidlig en dag, er det helt i orden. Så lenge det ikke skjer for ofte:)

Hva mener du med det? Hvis din avtale er til 16.00 tre ganger i uka, og du har avtale til 14.30 de andre dagene så kan du jo gå på disse tidspunktene. Mener du at du kan gå tidligere de dagene du skal være til 1600, så lenge det ikke skjer for ofte?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? Hvis din avtale er til 16.00 tre ganger i uka, og du har avtale til 14.30 de andre dagene så kan du jo gå på disse tidspunktene. Mener du at du kan gå tidligere de dagene du skal være til 1600, så lenge det ikke skjer for ofte?

Hvis jeg må gå før kl. 16 eller 14.30 en dag, så er det som regel ok. Så lenge det ikke er møter eller andre ting man må være med på, naturligvis. Det hender støtt og stadig at folk må gå før de egnentlig har lov pga avtaler hist og pist. Og etter undervisningstid gjør ikke det så mye. Men det kan jo ikke skje hver dag, liksom. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber fra 8-1530 to dager i uka, de resterende tre dagene har jeg arbeidstid 8-1415. Vanligvis sitter jeg lenger enn det, men innimellom går jeg når jeg kan. Deilig å kunne stikke på trening eller butikken, og være ferdig med det før kl 16. Jeg tar som regel en økt i løpet av helga. 

Anonymkode: a997d...b24

AnonymBruker
Skrevet

Mandag og onsdag: bundet tid 08.15 - 15.30

Tirsdag, torsdag og fredag: bundet tid 08.15-13.30

Som regel er jeg på jobb til klokka 16 hver dag og jobber i tillegg på kveldene etter at barna har lagt seg, men det er fint å ha muligheten til å dra hjem tidligere. Jeg har jo ikke mer fritid enn mannen min som har bunden tid 37,5 timer i uka, men det er mindre stress når man har fleksibel arbeidstid.

Anonymkode: 1e72e...96d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...