Gå til innhold

Fortalte en rar vits, som ble tatt alvorlig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en ganske sær humor og ikke alltid like morsom nødvendigvis. Folk jeg ikke kjenner godt har en tendens til å misforstå. Og det hjelper ikke at jeg oftest er gravalvorlig når jeg skal være "morsom". 

I dag åpnet jeg kjeften før tankene hadde stokket seg. Er i en relativt ny jobb, i barnehage. Så når vi satt å spiste lunsj, sa jeg "jaha, du sier skorpe til skalken altså. Der jeg kommer fra sier vi motsatt". Dama på andre siden av bordet spurte så "hva betyr skalk der?" hvor jeg da svarer "det må jo bli skorpe da". Dama på bordet ved siden av, ser skrått og veldig rart på meg. De begynner fort å prate om noe annet, før jeg rekker å forklare eller hinte til at det ikke var alvorlig.

Hvordan i huleste skal man korrigere noe slikt? De må jo tro jeg er spekk gal. Blir jo ikke noe bedre om jeg sier det rett ut senere at det var en spøk.  

Anonymkode: e5a4b...d06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke at vitsen var særlig morsom, men å være så seriøs hele tiden må da være kjedelig :P 

Anonymkode: 7082a...249

• Liker 13
Skrevet

Jeg hadde latt det fare... :P Det blir kjemperart om du ved en senere anledning skal forklare.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Haha.. sånn er jeg også. Jeg kan spøke med ting, ta ting latterlig alvorlig og komme med spontane ordspill eller kommentarer. Mens jeg er helt alvorlig. Folk tror jeg er gal/dum. :P

Anonymkode: 400bb...4c1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Morsomt å rette på andre mennesker? Er ikke sikkert alle liker slike vitser.

Anonymkode: eb28e...ae6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gitt totalt f... Synes det faktisk var en bra spøk!

Anonymkode: e1e61...fc4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt å rette på andre mennesker? Er ikke sikkert alle liker slike vitser.

Det der er da ikke å rette på andre mennesker? Hvor har du det fra? Leste du det som sto der? 

Anonymkode: fb75a...2d3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte ikke spøken engang. Og om du er helt alvorlig når du sier det, så hadde jeg antatt at du mente det du sa. Men i dette tilfellet hadde jeg også begynt å prate om noe annet, mest fordi det ikke er så mye mer og si. Tror ikke dette er så mye å tenke på, men du kan jo jobbe litt med fremføringen av spøkene dine. For jeg ville nok helt ærlig tenkt at du er litt rar....

Anonymkode: 909b4...807

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsto heller ikke spøken. Ville bare syntes det var litt rart at noen kaller skalk for skorpe. Og så ville jeg glemt hele samtalen og byttet tema til noe annet.

Anonymkode: d11b9...b82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsto heller ikke spøken. Ville bare syntes det var litt rart at noen kaller skalk for skorpe. Og så ville jeg glemt hele samtalen og byttet tema til noe annet.

Skorpe er jo et helt vanlig ord :P Vanlig i min dialekt i allefall. For meg blir skalk rart

Anonymkode: 71383...40c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Skorpe er jo et helt vanlig ord :P Vanlig i min dialekt i allefall. For meg blir skalk rart

Jeg lurer på om TS også har et annet ord for vits, for på min dialekt betyr det en morsomhet? Og det var da ikke noe morsomt i det hun sa?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både skorpe og skalk er jo vanlige ord, men jeg ser ikke morsomheten i "vitsen" TS fortalte. Dersom jeg var tilhører ville jeg tenkt at det var rart og prøvd å bytte samtaletema. 

Anonymkode: 18cc2...c49

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstod spøken, men jeg har Asperger, da.

Anonymkode: b7e52...6fe

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville bare latt det gå, ikke tenk på det mer.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på om TS også har et annet ord for vits, for på min dialekt betyr det en morsomhet? Og det var da ikke noe morsomt i det hun sa?

Det var en morsomhet i det TS sa :fnise:

Anonymkode: b7e52...6fe

Skrevet

Du fikk meg til å le da :fnise: 

Jeg har ganske sær humor selv og det er såååå kleint når det blir ubehagelig stillhet etter spøken. Man virker jo enda rarere om man forsøker å forklare.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg så får jeg følelse av at vedkommende er litt.. sosialt klønete. En person som ikke helt vet hvordan man oppfører seg blant folk. Jobbet med ei som var slik og det var for å være ærlig, slitsomt. 
Kom med rare stikk utav det blå. Sa mye rart. Vi kunne f.eks sitte å snakke om en tv serie i en liten gruppe. Plutselig plumpet hun ut "Var så uggen i magen i går. Kan ha vært kebaben. Vet ikke helt jeg. Håper det ikke regner i morgen, hater å bli våte på føttene". Også bomstille. Ikke et pip. Vi satt bare å måpte i ett sekund før i fortsatte. For ingen ante hva vi skulle si! Var som at hun ikke forventet et svar heller. Kunne også slenge ut morsomheter som var kleine og uforståelig, og ikke minst, upassende for situasjonen vi var i. Slik som TS skriver. Hun kunne også si "Ey, ikke ta meg på rumpa da, jeg vet du skulle til å gjøre det". Helt seriøs i ansiktet og helt utav det blå. Jeg skulle bare passere henne en dag og ga absolutt ingen tegn på at jeg skulle røre henne. Aldri gjort det før heller. Hun gjorde det samme til en annen kollega, men da var det brystene og ikke rumpa som var målet.
Som TS så slang hun ut rare utsagn og vitser uten grunn, og slike stikk som nevnt over. Det er ikke normalt å slenge ut slikt helt utav det blå. Er noe annet om man sitter og faktisk prater. Også kommer man med en spøk som handler om det temaet man snakker om. Eller sier noe slikt som "har du hørt denne eller?" også plumper ut med en vits. Greit det er veldig random, men det blir ikke bare kastet uti luften uten grunn på en måte. Det blir liksom så unaturlig og plumpe ut med ting på den måten, spesielt en vits. 

Måtte bare forklare hvorfor jeg føler slike folk er litt sosialt klønete. 
De meningen som nevnt over er mine, og ikke et faktum som gjelder for alt og alle. Bare skriver det fra mitt ståsted. Så det gjelder så klart ikke for alle. Andre kan ha en annen oppfatning av slike hendelser enn meg. Bare sånn at det er sagt. 

Anonymkode: 33300...ad7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke sikkert alle liker slike vitser.

Det vil alltid være noen som enten synes humoren er teit eller til og med blir krenket, men det betyr ikke at man slutte å spøke eller forklare ihjel vitsene sine. Funker vitsene/spøkene dårlig så må man bare riste det av seg og sørge for å ikke dra samme type morsomheter til de samme personene flere ganger. Må man forklare vitsene/spøkene har man feil "publikum".

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du ikke synes det var morsomt så betyr det ikke dermed at det var dårlig eller feil humor, eller ikke kan betegnes som en morsomhet. Ingen har så universell humor at alle man møter i livet ler av vitsene.

Ts, bare la det gå og ikke tenk mer på det.

Anonymkode: a9a1c...bbc

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som TS så slang hun ut rare utsagn og vitser uten grunn, og slike stikk som nevnt over. Det er ikke normalt å slenge ut slikt helt utav det blå. Er noe annet om man sitter og faktisk prater. Også kommer man med en spøk som handler om det temaet man snakker om.
Anonymkode: 33300...ad7

Men det var jo ikke helt ut av det blå. De satt og spiste lunsj. Det er ikke helt unaturlig å dra en brødskive-vits da:)

Og det var ikke bare en rar kommentar. Vitsen hadde faktisk et poeng. Det var nok bare kollegene som var litt sløve i oppfattelsen. Har jobbet med en sånn selv. Omtrent halvparten av kollegene syntes han var en snåling, men resten av oss lo så vi grein. Hele dagen kom det sånne tørre kommentarer med en herlig vri. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Påkrevd skrev:

Men det var jo ikke helt ut av det blå. De satt og spiste lunsj. Det er ikke helt unaturlig å dra en brødskive-vits da:)

Og det var ikke bare en rar kommentar. Vitsen hadde faktisk et poeng. Det var nok bare kollegene som var litt sløve i oppfattelsen. Har jobbet med en sånn selv. Omtrent halvparten av kollegene syntes han var en snåling, men resten av oss lo så vi grein. Hele dagen kom det sånne tørre kommentarer med en herlig vri. 

Lo du så du grein av TS sin vits da? 

Anonymkode: 18cc2...c49

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...