mapanda Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Hei! Jeg vurderer å ta utdannelse som PT, noen flere som har gjort det og som eventuelt vet hvordan studiet er og hvordan det er å få jobb etterpå?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 Jeg tok PT kursene på Norges Idrettshøgskole i 2010. Fikk jobb to måneder etter, men arbeidsmarkedet var betraktelig bedre på den tiden. Studiet er interessant, mye anatomi, biomekanikk og fokus på veilederrollen. Jeg storkoste meg og lærte masse. Det er visst ganske høy strykprosent på kurset, men så lenge man leser mye og øver mye rent praktisk, så klarer man seg. Det å jobbe som personlig trener er interessant. Jeg synes det var veldig spennende å få nye kunder med ulike utfordringer. Utdanningen er dog kort, så hvis du ikke har mye erfaring med styrketrening, så står man litt på bar bakke etter endt kurs. Jeg hadde trent mye i skog og mark, men ikke styrketrening. Slet en del med biomekanikken og det tok en del år før jeg var trygg i min rolle som PT. Jeg jobbet ca 5 år som PT, deltid, ved siden av en annen jobb. Jeg vurderer å søke PT jobber igjen, jeg ville vært en tryggere og flinkere PT nå, etter å ha trent tung styrke lenge. Det kommer an på hvilket treningsenter du får jobb på, men der jeg jobbet var det svært høyt salgspress på PT`ene og det var mye gjennomtrekk blant ansatte. Det var krav om at man skulle selge et visst antall PT pakker for å få lov til å jobbe som PT og det var forventet at man brukte fritiden sin på å få kunder, altså jobbe gratis. Jeg ble lei av alt salgspresset og følte vel egentlig at jeg ikke solgte så mye som ledelsen ville jeg skulle selge. Det å jobbe fulltid som PT vil jeg tro er mulig, men det er nok ganske tungt. Man skal være 100% tilstede med hver kunde og det kreves en del planlegging mtp trening, variasjon og tilrettelegging. Rundt sommeren og ved andre ferier og høytider er det som regel kundetørke, derfor er det lurt å ha en annen jobb ved siden av. Men folk er forskjellige; jeg kjenner folk som stortrives som fulltids PT og tjener godt. Man bør være flink til å markedsføre seg selv og ha en faglig interesse. Anonymkode: d20ff...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå