AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Som helsefagarbeiderlærling, kan man avvikle fagprøven 2 mnd før man er ferdig? Mener å ha lest det men finner det ikke igjen. Hva skjer dersom man gjør det? Kan man si opp læreplassen for de resterende 2 månedene og søke jobb som helsefagarbeider? Anonymkode: 18c6c...db9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 Du kan det når du har så kort tid igjen. Har du hatt minifagprøve og er du forberedt? Anonymkode: 2202e...93c
Luguber Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 Hvis veilederen din anser deg som klar til fagprøven, så tror jeg ikke det skal være noe problem. Men mener å huske at du må gå ut læretiden. Jeg gikk opp til fagprøven ca 2 mnd før læretiden var over, og nøt de påfølgende månedene som fagarbeider med bedre lønn
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #4 Skrevet 5. januar 2018 9 minutter siden, Luguber skrev: Hvis veilederen din anser deg som klar til fagprøven, så tror jeg ikke det skal være noe problem. Men mener å huske at du må gå ut læretiden. Jeg gikk opp til fagprøven ca 2 mnd før læretiden var over, og nøt de påfølgende månedene som fagarbeider med bedre lønn måtte du gå ut læretiden? fikk du automatisk helsefagarbeiderlønn som resterende lærling eventuelt? Anonymkode: 18c6c...db9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #5 Skrevet 5. januar 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan det når du har så kort tid igjen. Har du hatt minifagprøve og er du forberedt? Anonymkode: 2202e...93c Hva er minifagprøve? Anonymkode: 18c6c...db9
Luguber Skrevet 5. januar 2018 #6 Skrevet 5. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: måtte du gå ut læretiden? fikk du automatisk helsefagarbeiderlønn som resterende lærling eventuelt? Anonymkode: 18c6c...db9 Vel, det er feil av meg å si at jeg fikk automatisk bedre lønn. Da ledelsen fikk skriftlig bekreftelse fra prøvenemda, fikk jeg etterbetalt fagarbeiderlønn fra den dagen jeg fikk bestått. Når det gjelder læretida, så er det mulig jeg tok feil i forrige innlegg. Jeg fortsatte en stund etter fagprøven hos samme arbeidsgiver, og signerte ny arbeidskontrakt med ny stilling og ny timelønn etter at fagprøven var godkjent på papiret. Så jeg gikk jo over i fagarbeiderstilling etter bare noen uker, så da må jo læretiden min ha vært over. Det begynner å bli noen år siden jeg gikk opp til prøven, så jeg husker ikke nøyaktig hvordan det gikk for seg Du kan jo eventuelt ta kontakt med en rådgiver på opplæringskontoret du hører til, og høre hvordan det blir hvis du går opp til fagprøven før tida. De kan gi deg bekreftelse på hvordan dette foregår
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #7 Skrevet 5. januar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er minifagprøve? Anonymkode: 18c6c...db9 En "prøveeksamen". Slik at du kan gå igjennom slik en fagprøve vil være for å være mer forberedt og klar over hva du møter på selve fagprøven. Anonymkode: 2202e...93c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå