Gå til innhold

Dere som tar/har tatt bachelor eller master - hvor mye er dere på skolen sammenlignet med VGS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg er litt nysgjerrig og lurer på hvor mange timer man bruker på skolearbeid ved bachelor utdanning eller mastergrad, la oss si pr uke i snitt, i forhold til VGS? På VGS har man jo en 7-8 timer lang skoledag x 5 dager i uken x 190 dager i året. Men hører at på universitetet er det ikke engang alle dager man er på skolen, og noen dager bare i to tre timer, noen jobber hjemme men ikke så mye som 7 timer x 5 dager har jeg inntrykk av? Så vil dere si man bruker mindre tid på skolearbeid pr uke ved en bachelor eller mastergrad utdannelse i forhold til når man gikk på VGS?

Hvor mange timer i snitt antar du at du bruker, eller brukte pr uke / evn pr år på din utdannelse?

Anonymkode: d9fdf...a18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde undervisning ca 6-7 timer om dagen, 4 dager i uken.

Anonymkode: 2c74b...062

Skrevet

Jeg har snart fullført bacheloren min og var typ 6 timer i uka på skolen. Da jeg var i England var jeg der i typ 9 timer i uka

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig lite på forelesninger og annen undervisning både under bachelor og master, men jeg brukte jo litt tid på lesesal og hjemme. Hos meg var det veldig skippertak da, i perioder 4 timer i uka for så en 70 timers uke før eksamen :P Men føler nok at jeg brukte både mindre tid enn på vgs og mindre enn en fulltids jobb.. (jeg jobbet mye ved siden av da og kunne også lese litt på jobb når det var rolig, som hjalp på for følte det var tid som ikke teltes som studietid). Men selv om det var færre timer enn vgs var det jo mye mer krevende stoff og arbeid. De x timene jeg var på vgs hver dag for meg føltes ikke som arbeid akkurat, var jo mye friminutt og tid man bare satt og surret, pratet med venner og sånn. Men så hadde jeg en vgs med lite strenge lærere og jeg syntes mange fag var enkle.

Anonymkode: 5bfe8...a4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar! :) Håper det kommer fler.
Grunnen til at jeg spør er litt morsom, eller hvertfall syntes jeg. For jeg begynte å regne ut hvor mange timer jeg og samboeren har vært sammen altså rundt hverandre etter vi flyttet sammen, vi er sammen omtrent 24/7 med unntak av noen dager i juleferie hos hver våre familierog noen separate bursdagfeiringer med venner, så det er rundt 10.000 timer på 1,5 år. Til kontrast så er 1,5 år på VGS 1.995 timer, og da altså en bachelorgrad eller mastergrad enda færre timer i året!

Ergo har vi da flere mastergrader i hverandre og investert ganske mange år av livet og tid om det skulle vært et studie, selvom det egentlig bare er 1,5 år! Hehe :) 
Ville dere regnet det som at man hadde vært sammen i mange flere år da, på en måte? :P Vi kjenner jo hverandre mye mer enn de som er borte på arbeid 8 timer daglig, og alene med venner uten partner ukentlig og slikt!
Syns dette var litt moro jeg da!

AnonymBruker
Skrevet

:rolleyes:

Anonymkode: e103e...5f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nesten aldri på skolen (2 timer 2 ganger i uka ca), men det er ikke mindre jobb for det! For å ha en slik hverdag jeg har trenger man en sinnsyk selvdisiplin. Pensum er stort og eksamen kommer selv om man «har fri hele tiden». Så jeg pleier å ha vanlige 8-timers skoledager på lesesalen, selv om jeg har «fri». Det er mye jobb likevel, minst like mye som VGS.

Anonymkode: a3458...4b0

• Liker 1
Skrevet

Alt på universitetet er frivillig, men jeg jobber MYE mer nå enn på vgs.! Den gang da møtte jeg ikke alltid opp på skolen, og jeg gjorde ikke så veldig stor innsats da jeg var der heller. Innleveringer ble gjort halvhjerta.

Nå jobber jeg i gjennomsnitt non stop fire timer hver dag (ikke like mye i helgene). De siste to ukene før eksamen jobber jeg ca. 13 timer non stop hver dag. Jeg har modnet, dette er noe jeg virkelig vil og jeg vet hvor viktig denne graden er for resten av livet mitt.

Men fysisk på skolen er jeg under halvparten av tiden som på vgs.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar! :) Håper det kommer fler.
Grunnen til at jeg spør er litt morsom, eller hvertfall syntes jeg. For jeg begynte å regne ut hvor mange timer jeg og samboeren har vært sammen altså rundt hverandre etter vi flyttet sammen, vi er sammen omtrent 24/7 med unntak av noen dager i juleferie hos hver våre familierog noen separate bursdagfeiringer med venner, så det er rundt 10.000 timer på 1,5 år. Til kontrast så er 1,5 år på VGS 1.995 timer, og da altså en bachelorgrad eller mastergrad enda færre timer i året!

Ergo har vi da flere mastergrader i hverandre og investert ganske mange år av livet og tid om det skulle vært et studie, selvom det egentlig bare er 1,5 år! Hehe :) 
Ville dere regnet det som at man hadde vært sammen i mange flere år da, på en måte? :P Vi kjenner jo hverandre mye mer enn de som er borte på arbeid 8 timer daglig, og alene med venner uten partner ukentlig og slikt!
Syns dette var litt moro jeg da!

Nei, dere kan ikke si dere har vært sammen flere år enn dere har alikavel.

Anonymkode: 5e5a4...fcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...