Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som har lett lenge etter en drømmefortsettelse på min karriere har nå akkurat landet på jobben som assisterende butikksjef (Nei, det er bekreftet at det ikke er assistenten til butikksjefen, men assisterende butikksjef.) 

Har jobbet der i 2 måneder og selve butikksjefen er også helt ny i rollen som butikksjef. Nå har tiden vist seg at hun utøver en slags form for råtten ledelse, som dere her på KG kaller det ... :P Hun er dårlig  i språket, bruker CAPS LOCK når hun sender meldinger og mailer til teamet,- (ALLE oppegående mennesker VET At når man skriver med CAPS LOCK så leser man det akkurat som om noen SKRIKER, eller nærmere sagt KJEFTER på deg. Hun mener kanskje bare å være tydelig, men det går an å skrive med kursivt. 

Jeg er selv også ny i rollen som assisterende butikksjef og etter siste medarbeidersamtale SKRØT hun av meg opp i skyene om at jeg er utrolig flink og ligger over gjennomsnittet til tross for at jeg ikke har liknende erfaring fra tidligere. Hun tar også hensyn til nye områder som jeg fortsatt lærer mer om, og da skal hun som butikksjef være hyggelig i tonen og ikke snakke nedlatende til meg, dersom éeeeeen liiiten oppgave skulle gå i glemmeboken. 

Uansett: saken nå er slik at jeg prøver å vise at jeg er oppmerksom og tar initiativ spesielt når rollen min er å tre inn når sjefen ikke er tilstedet. hun jobber ikke i morgen, og det er en ansatt som har en tendens til å ikke svare på meldinger. jeg tok initiativ, sendte denne jenta hyggelig sms og spurte om  hun kommer i morgen og hun svarte ikke.. dermed konfererte jeg med sjefen og spurte hva vi bør gjøre, og legger samtidig til at "vi klarer oss sikkert med 3 iom at det fortsatt kun er første uka i januar :) " Og det første hun svarer med er å si "Slapp av... " og resten av meldingen var rett og slett unødvendig og skrive, og hun bare understrekte enda mer med at det holder med oss 3 fordi kunder ennå ikke har fått lønna si ....  

Igjen så oppfattet jeg meldingen som veldig nedlatende og hun trenger ikke å be meg slappe av når jeg prøver å kommunisere og samarbeide med henne. Hun ba meg også ikke sende noen meldinger til andre før jeg konfererer med henne. Det er absurd fordi det er tross alt vanlig at folk som jobber sammen spør hverandre om noen jobber dagen etter. Skal ikke måtte gå VIA henne for det OGSÅ for å sjekke om det er greit. 

Det frister med å svare med en sakelig tilbakemelding... men er usikker på om det er lurt.. 

Anonymkode: 65f13...4d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

EDIT: jobbet i 3 måneder . Og opplæring i 3 uker ekskludert dette. 

AnonymBruker
Skrevet

PS: det er den samme butikksjefen som også finner på å ta avgjørelser om å fjerne tilgang til jobbmailen vår når assisterende sjef er 50 % sykmeldt. Jeg sa ifra til vår Area Manager og hun reagerte veldig på handlingen hennes. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sende meldinger til folk å mase? Dere har vaktlister og de skal settes opp 14 dager om gangen. Jeg hadde ikke orket å hatt et sånn meldeplikt forhold til sjefen når jeg har vaktlister å forholde meg til. 

Anonymkode: f72e0...583

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart å sende meldinger til folk om de kommer eller ikle. Har de vakt så bør de jo dukke opp, hvis ikke så må de ringe og gi beskjed (t de er syke e.l). Ellers beholder man jo ikke jobben lenge..

Anonymkode: 0a26b...6f9

• Liker 2
Skrevet

Har den ansatte vært syk siden du sendte melding? For med mindre den ansatte har hatt fravær av diversse grunner så burde man faktisk ikke drive å mase på de ansatte. De har vel en vaktliste?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne sjefen høres veldig kontrollerende ut. Hvem orker å jobbe med slike...?! 

Hadde sett meg om etter nye mer hyggelige mennesker å jobbe med. 

Anonymkode: 7e7ff...e00

Skrevet

Hva er det egentlig du driver med? Synes det var på sin plass å be det slutte å sende den type meldinger. Hvis hun er satt opp til vakt og ikke har gitt beskjed om noe annet legger du til grunn at hun kommer. Om den ansatte ikke dukker opp til avtalt tid uten å gi beskjed er det en helt annet sak og det må selvsagt følges opp.

Du har for mye kontrollbehov. Å være leder er på mange måter en øvelse i å delegere, ansette og lære opp dyktige arbeidere og å stole på at de kan gjøre jobben sin på en god måte. Du må selvsagt følge opp, men ikke på en så detaljert måte. Løft blikket og se det store bildet. Skal du bestemme når folk får lov å ta toalettpauser også?

så ja, slapp av. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal fokusere mer på å lære og å utføre din egen jobb ordentlig enn å analysere sjefen din sin oppførsel. Du overanalyserer tekstmeldingene hennes, det er mange ansatte som har verre ting å si om sjefen sin. Det er faktisk ikke vanlig at alle ansatte har tilgang til jobbmail, kun de som har en reell grunn til å bruke den pga. bestillinger o.l.. Beklager å måtte si det, men det er fryktelig slitsomt med sånne ansatte som blander seg i absolutt alt de ikke har noe med og maser og sender meldinger i hytt og vær uten grunn. Pass dine egne saker, det er ment som et godt råd.

Anonymkode: 8c1de...dc4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enig med siste taler. Pass dine egne saker. Det høres ut som du blander deg opp i alt mulig, ergo er dere like ille begge to. Du skal assistere når sjefen er borte, ikke legge deg bort i arbeidet ellers. Sant og si høres du ut som en assistent som kan bli en pain in the ass om du ikke gir deg.

Anonymkode: 2298d...b93

• Liker 4
Skrevet

Med mindre denne ansatte har mye fravær og/eller en historikk med fravær uten å melde fra at hun ikke kommer på jobb så ser jeg ingen grunn til å sende denne type meldinger til henne.  Det er faktisk bare masete og jeg skjønner at sjefen din reagerte som hun gjorde.  Regner med at butikksjefen setter opp arbeidslister for 2-4 uker fremover av gangen? Da er det normalt å forutsette at de ansatte følger disse.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5.1.2018 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Det er absurd fordi det er tross alt vanlig at folk som jobber sammen spør hverandre om noen jobber dagen etter.

Jeg har jobba i to ulike butikker og har aldri opplevd at de jeg skal jobbe med dagen etter spør om jeg kommer på jobb 😅 . Er absolutt ikke absurd å ikke gjøre det. Burde jo være en selvfølge så lenge man har vakt. Er jo ikke en dårlig ansatt bare fordi hun ikke svarer på tullete meldinger. Tror du skal roe ganske kraftig ned. Fremstår som kontrollerende. Og burde vært en selvfølge å spørre sjefen om slike meldinger før du sender de.

Anonymkode: 4cc7c...913

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber selv som assisterende butikksjef, og du fremstår som en person som prøver å få stillingen til å bli no veldig mye større enn det den er. Mitt tips til deg er å heller sette deg inn i butikkøkonomien, hvordan man eksempelvis gjør ukesoppgjør, hva er kontorrutiner på mandager osv og heller lære/trene på å ha personalansvar når du har jobbet en stund lenger.

Jeg ser det i den kjeden jeg jobber i at de gode butikksjefene har trent opp sine assisterende til å kunne håndtere butikken når de selv av ulike grunner er borte. Jeg har vært assisterende i samme butikk i tre år, og min oppgave først og fremst er jo å være «butikksjefens høyre hånd». Rekker ikke hun å skrive evaluering for sist måned , ja da gjør jeg det, rekker ikke hun å ta inn de nye skoene på lageret, ja da gjør jeg det. I tillegg er det jeg som har flest timer utenom butikksjef (jeg jobber i en relativt liten butikk) og det er stort sett jeg som har flest kunder da butikksjef ofte jobber dagtid mens jeg jobber stengevakter.

I tillegg bør du ha som mål å være den beste selgeren, da du mest sannsynlig har mer kundekontakt enn butikksjef om det er mye kontorting som må gjøres etc etc. 

Anonymkode: 92c6e...191

• Liker 1
Skrevet

Hadde blitt ganske lei om sjefen min sendte meg meldinger når jeg hadde fri for å spørre om jeg dukket opp på jobb. Selvfølgelig gjør man det om man er satt opp? 

Skrevet

Du tar ikke iniativ til noe. Du blander deg i ting du ikke har noe med. Det virker som om du har et litt pompøst og oppblåst bilde av hva det vil si å være assisterende butikksjef? Du ser på det som en "viktigere" jobb kanskje?

Du må ta og roe deg litt ned. Du kommer til å ende opp som den slitsomme kollegaen som folk sier opp jobben sin på grunn av. Les litt om arbeidsmiljø og ledelse,bedriftsøkonomi,arbeidsrett osv istedenfor å stikke nesa di i ting du ikke har noe med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 8.1.2018 den 0.45, SunnivaOslo skrev:

Du tar ikke iniativ til noe. Du blander deg i ting du ikke har noe med. Det virker som om du har et litt pompøst og oppblåst bilde av hva det vil si å være assisterende butikksjef? Du ser på det som en "viktigere" jobb kanskje?

Du må ta og roe deg litt ned. Du kommer til å ende opp som den slitsomme kollegaen som folk sier opp jobben sin på grunn av. Les litt om arbeidsmiljø og ledelse,bedriftsøkonomi,arbeidsrett osv istedenfor å stikke nesa di i ting du ikke har noe med.

Hahahah. Ta og klapp igjen a. Jævla hest du kjenner meg jo ikke en gang!!!😄😂😂 klapp igjen. Og slapp av. Sykt emosjonell du og enkelte ble her. SI OPP JOBBENE DERES DA !!! Bliii en NAVer! 

Herregud slapp av liksom. Var kun engangstilfelle at jeg sendte sms. Ikke torturer meg for det. Dessuten er jeg ikke vanskelig å ha med å gjøre. Jeg handlet kun utifra god intensjon...

Anonymkode: 20412...49d

AnonymBruker
Skrevet

Du reagere

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahahah. Ta og klapp igjen a. Jævla hest du kjenner meg jo ikke en gang!!!😄😂😂 klapp igjen. Og slapp av. Sykt emosjonell du og enkelte ble her. SI OPP JOBBENE DERES DA !!! Bliii en NAVer! 

Herregud slapp av liksom. Var kun engangstilfelle at jeg sendte sms. Ikke torturer meg for det. Dessuten er jeg ikke vanskelig å ha med å gjøre. Jeg handlet kun utifra god intensjon...

Wow, er det sånn du svarer? Hvis du viser bare en brøkdel av en sånn oppførsel som dette på jobb, så er det ikke sjefen din som er problemet. (Og litt morsomt at du kritiserer din sjef for å bruk caps lock :fnise: ).

Anonymkode: 45e72...be6

• Liker 6
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke kjenne deg,jeg kjenner igjen personligheten...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...