AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Jeg har datet en fyr i ca 1 mnd. Vi har mye til felles og det er hyggelig å være sammen. Men han har aldri sagt navnet mitt. Ikke en eneste gang. Ikke har han kalt meg noe annet heller. Er veldig sikker på at han ikke dater noe andre, så det er ikke fordi han ikke skal gå i surr med hvem han er sammen med. Er dette normalt? Er det vanlig å ikke si navnet på den man bruker såpass mye tid med? Har også merket at det er vanskelig å gi han komplimenter. Sier jeg noe pent om han så bare snakker han det bort og snakker om andre ting. Slik er det hver gang. Han har forresten aldri gitt meg noe komplimenter eller sagt at jeg er fin eller noe. Ikke at jeg fisker etter det.. Lurer bare på om det er noe galt med meg siden det er sånn. Anonymkode: 15bf8...0f0
Gjest supernova_87 Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 Jeg datet en som aldri sa navnet mitt. Jeg synes det var dritrart! Jeg kommenterte det da. Sånn "haha, du sier ALDRI navnet mitt du, hva er greia med det?". Og da påstod han at jo, det hadde han! Men jeg lover, det hadde han ikke. Jeg vet ikke, for det var virkelig påfallende. Hadde noen andre fortalt meg det før så hadde jeg nok tenkt "hva er det å legge merke til da?". Men det var jo virkelig påfallende. Jeg synes ikke det er normalt. Å bruke navnet til noen får en til å føle seg sett og at man kjenner hverandre. Når det ALDRI skjer så er det rart. Ikke at de folka nødvendigvis er rare, men det ble rett og slett et savn!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har datet en fyr i ca 1 mnd. Vi har mye til felles og det er hyggelig å være sammen. Men han har aldri sagt navnet mitt. Ikke en eneste gang. Ikke har han kalt meg noe annet heller. Er veldig sikker på at han ikke dater noe andre, så det er ikke fordi han ikke skal gå i surr med hvem han er sammen med. Er dette normalt? Er det vanlig å ikke si navnet på den man bruker såpass mye tid med? Har også merket at det er vanskelig å gi han komplimenter. Sier jeg noe pent om han så bare snakker han det bort og snakker om andre ting. Slik er det hver gang. Han har forresten aldri gitt meg noe komplimenter eller sagt at jeg er fin eller noe. Ikke at jeg fisker etter det.. Lurer bare på om det er noe galt med meg siden det er sånn. Anonymkode: 15bf8...0f0 Jeg tenker dette er fordi personen er sjenert og ikke føler helt at dere kjenner hverandre skikkelig ennå. Men jeg skal innrømme, det er litt rart. Hvis du bruker navnet hans litt oftere da, kanskje han begynner å bruke ditt? En annen ting er det med komplimenter. Det er ikke alle som er så flinke til å gi dette, og det kan bli vanskelig etterhvert i et forhold. Noen andre strør om seg med komplimenter, og det er ikke helt enkelt å forholde seg til det heller. Skulle vel helst hatt noe midt på treet der... Anonymkode: faa35...977
saltyliquorice Skrevet 5. januar 2018 #4 Skrevet 5. januar 2018 (endret) Kanskje han ikle har så veldig behov for det? 🤔 angående det å gi komplimenter så er jeg forferdelig dårlig til det selv, selv om jeg er veldig glad i personen. Jeg er ikke veldig flink til å uttrykke meg på den måten, dessverre, men det er likevel tydelig gjennom handlinger og væremåten min (håper jeg). Endret 5. januar 2018 av saltyliquorice 2
Minya Skrevet 5. januar 2018 #5 Skrevet 5. januar 2018 Jeg har vært på motsatt ende av den der, hvor jeg syntes det var dritrart at han jeg ble sammen med sa navnet mitt. Kanskje han sa det for ofte i forhold til hva jeg var vant til at folk flest brukte det, jeg husker ikke, men jeg husker at jeg syntes det hørtes helt merkelig ut når han sa navnet mitt høyt. Vi løste det problemet med å bruke kjælenavn tidlig og sjeldent bruke hverandres navn med mindre det var noe viktig vi måtte få kontakt med den andre for. Kanskje han du dater er litt der? 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #6 Skrevet 5. januar 2018 Når jeg tenker over det så tok det lang tid før jeg sa navnet til typen. For meg er det ganske unaturlig å bruke navn når jeg allerede har oppmerksomheten hans. Bruker det mest når vi handler og når jeg lurer på hvor i huset han er nå som vi har bodd sammen en stund. Anonymkode: 5975c...0d9 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #7 Skrevet 5. januar 2018 16 minutter siden, Rainstorm skrev: Jeg datet en som aldri sa navnet mitt. Jeg synes det var dritrart! Jeg kommenterte det da. Sånn "haha, du sier ALDRI navnet mitt du, hva er greia med det?". Og da påstod han at jo, det hadde han! Men jeg lover, det hadde han ikke. Jeg vet ikke, for det var virkelig påfallende. Hadde noen andre fortalt meg det før så hadde jeg nok tenkt "hva er det å legge merke til da?". Men det var jo virkelig påfallende. Jeg synes ikke det er normalt. Å bruke navnet til noen får en til å føle seg sett og at man kjenner hverandre. Når det ALDRI skjer så er det rart. Ikke at de folka nødvendigvis er rare, men det ble rett og slett et savn! Bra at det ikke bare er jeg som synes det er rart. Er enig med deg om at man føler seg sett og kjenner hverandre. Det blir på en måte litt upersonlig. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker dette er fordi personen er sjenert og ikke føler helt at dere kjenner hverandre skikkelig ennå. Men jeg skal innrømme, det er litt rart. Hvis du bruker navnet hans litt oftere da, kanskje han begynner å bruke ditt? En annen ting er det med komplimenter. Det er ikke alle som er så flinke til å gi dette, og det kan bli vanskelig etterhvert i et forhold. Noen andre strør om seg med komplimenter, og det er ikke helt enkelt å forholde seg til det heller. Skulle vel helst hatt noe midt på treet der... Anonymkode: faa35...977 Han er ikke sånn kjempe sjenert. Han er rolig, men ikke redd for å si ifra om ting. Kan skjønne at det kan bli litt mye og strø om seg med komplimenter. Men jeg overrøser han ikke, jeg sier ting når det er noe å påpeke. 15 minutter siden, Minya skrev: Jeg har vært på motsatt ende av den der, hvor jeg syntes det var dritrart at han jeg ble sammen med sa navnet mitt. Kanskje han sa det for ofte i forhold til hva jeg var vant til at folk flest brukte det, jeg husker ikke, men jeg husker at jeg syntes det hørtes helt merkelig ut når han sa navnet mitt høyt. Vi løste det problemet med å bruke kjælenavn tidlig og sjeldent bruke hverandres navn med mindre det var noe viktig vi måtte få kontakt med den andre for. Kanskje han du dater er litt der? Jeg skjønner. Det er en mellom ting. Sier man navnet hele tiden blir det rart. Men det er litt som nevnt tidligere i tråden; man føler seg mer sett. Kjælenavn høres ut som en god ide. Anonymkode: 15bf8...0f0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #8 Skrevet 5. januar 2018 Jeg datet en fyr i 6 måneder uten å si navnet hans til han. Men jeg har alltid hatt en veldig rar greie med navn, kan fint snakke om personen og bruke navnet, men sliter med å bruke navnet når jeg skal snakke med personen. Til og med sånn om jeg prøver å få oppmerksomheten til personen, med gode venner og folk jeg har truffet ofte nok kan jeg da bruke navnet. Men før det så blir det sånn "Men...men? Duu?". Og folk jeg ikke kjenner, som jeg møter på fest for eksempel, da kan jeg bruke navnet. Men i den "mellomfasen" så klarer jeg ikke... Samme om det er voksne eller barn, mann eller kvinne. Aner ikke hva som er galt med meg. Anonymkode: 33351...baa 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #9 Skrevet 5. januar 2018 Samboeren min har vel sagt navnet mitt en håndfull ganger i løpet av 8 år, og det har vært når vi har vært sammen med andre, så det ikke skal misforstås hvem han snakker til. Jeg syns ikke det er rart, tenker ikke over det. Hvorfor skal han si navnet mitt egentlig? Anonymkode: 66d0c...907 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #10 Skrevet 5. januar 2018 Folk er forskjellige, men jeg vet med meg selv a når jeg er forelsket så har jeg lyst å si navnet hans mye. Navnet symboliserer alt jeg er betatt av, og jeg bruker navnet hans mer enn typ venner sitt navn. Han sier også navnet mitt mye, og jeg blir varm av å høre det. Forrige jeg datet, som mest var FF, brukte vi ikke navn eller kallenavn på hverandre. Mer "du". Men det at jeg legger følelser i det å si navn, betyr ikke at han du dater gjør det. Anonymkode: 90c30...257
Gjest supernova_87 Skrevet 5. januar 2018 #11 Skrevet 5. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk er forskjellige, men jeg vet med meg selv a når jeg er forelsket så har jeg lyst å si navnet hans mye. Navnet symboliserer alt jeg er betatt av, og jeg bruker navnet hans mer enn typ venner sitt navn. Han sier også navnet mitt mye, og jeg blir varm av å høre det. Forrige jeg datet, som mest var FF, brukte vi ikke navn eller kallenavn på hverandre. Mer "du". Men det at jeg legger følelser i det å si navn, betyr ikke at han du dater gjør det. Anonymkode: 90c30...257 Jeg tror du har helt rett i det du skriver her! For når jeg tenkte meg om da også så kom jeg jo på at jeg ikke sier mine venners navn særlig ofte når jeg snakker med dem. Men når jeg er interessert i noen sier jeg det ganske mye i forhold. Ikke sånn i hver setning liksom, men relativt ofte. Vet ikke hva greia er med det, men er en form for å skape en slags enhet eller at man ser dem på en spesiell måte. At man har full oppmerksomhet der. Noe sånt. Jeg bruker også navn mer skriftlig enn når vi faktisk treffes. Når man er samme sted er å bruke navnet mer påtatt synes jeg. Pleier ikke bruke navnet spesifikt når jeg møter venner, men er mer på meldinger. Er vel for å poengtere at dette er spesielt til DEG!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #12 Skrevet 5. januar 2018 Sjenert dame her. Av og til kan jeg synes det er vanskelig å si navnene til folk. Navn er veldig personlig. Kjenner jeg blir flau bare av å tenke på det. Kan hende han er sjenert. Jeg må ofte kvinne meg opp litt når jeg skal få kontakt med noen ved å si navnet deres. Anonymkode: 2a93f...133
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #13 Skrevet 6. januar 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg datet en fyr i 6 måneder uten å si navnet hans til han. Men jeg har alltid hatt en veldig rar greie med navn, kan fint snakke om personen og bruke navnet, men sliter med å bruke navnet når jeg skal snakke med personen. Til og med sånn om jeg prøver å få oppmerksomheten til personen, med gode venner og folk jeg har truffet ofte nok kan jeg da bruke navnet. Men før det så blir det sånn "Men...men? Duu?". Og folk jeg ikke kjenner, som jeg møter på fest for eksempel, da kan jeg bruke navnet. Men i den "mellomfasen" så klarer jeg ikke... Samme om det er voksne eller barn, mann eller kvinne. Aner ikke hva som er galt med meg. Anonymkode: 33351...baa Jeg har det akkurat som deg, og har reflektert over det mange ganger. Og så blir jeg så glad når noen bruker navnet mitt til meg, så jeg syns det er kjempeteit at jeg ikke gjør det samme tilbake. Det blir bare så dumt hvis jeg sier " bla bla bla blabla bla bla" og så har jeg glemt å ta med navnet og så blir det en pause, og skal jeg si navnet da? Jeg tenker mye på det. Legger merke til det når jeg ser filmer også. Der er det mange som bruker navnet til den de snakker med, og ofte etter en liten kunstpause til og med. Og jeg syns det høres så ... vet ikke. Unaturlig? Anonymkode: 4b07e...5fd
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #14 Skrevet 6. januar 2018 Kanskje du kvinne skal slutte å lage problemer av alt og ingenting? Anonymkode: 4825f...e60
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #15 Skrevet 6. januar 2018 Jeg brukte lang tid før jeg sa navnet hans, det føltes bare litt ukomfortabelt? Aner ikke hvorfor, nå elsker jeg å si navnet hansAnonymkode: 88ff1...718
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #16 Skrevet 6. januar 2018 Skjønner at det kan virke litt rart. Men jeg synes nå det er mye verre at han aldri har gitt deg komplimenter. Jeg synes det hører veldig med i bli-kjent-fasen i datingen å gi hverandre komplimenter - om man liker hverandre. Ellers virker det jo som han ikke liker en så mye. At man bare er "grei nok". Og det er ikke jeg fornøyd med i hvert fall. Anonymkode: 0574f...333
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #17 Skrevet 6. januar 2018 Tipper han har gått i den kjipe fella ved å glemme navnet ditt og siden det har gått så lang tid så tør han ikke spørre hva du heter.Anonymkode: ec79f...990
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #18 Skrevet 6. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper han har gått i den kjipe fella ved å glemme navnet ditt og siden det har gått så lang tid så tør han ikke spørre hva du heter. Anonymkode: ec79f...990 Dette dreier seg vel om relativt unge mennesker, så tvilsomt at de ikke har hverandre på sosiale medier. Anonymkode: 0574f...333
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #19 Skrevet 6. januar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette dreier seg vel om relativt unge mennesker, så tvilsomt at de ikke har hverandre på sosiale medier. Anonymkode: 0574f...333 Vi er ikke så unge. 30 og 34. 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tipper han har gått i den kjipe fella ved å glemme navnet ditt og siden det har gått så lang tid så tør han ikke spørre hva du heter. Anonymkode: ec79f...990 Han vet nok hva jeg heter. 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at det kan virke litt rart. Men jeg synes nå det er mye verre at han aldri har gitt deg komplimenter. Jeg synes det hører veldig med i bli-kjent-fasen i datingen å gi hverandre komplimenter - om man liker hverandre. Ellers virker det jo som han ikke liker en så mye. At man bare er "grei nok". Og det er ikke jeg fornøyd med i hvert fall. Anonymkode: 0574f...333 Han er ikke en som gir så mye av seg selv akkurat og deler ikke så mye. Føler meg egentlig bare grei nok. Anonymkode: 15bf8...0f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå