Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så langt har jeg ikke merket  noe til økningen av sukkeravgiften. Var i butikken i dag og kjøpte litt godteri på tilbud faktisk.

Har sett at prisene er de samme nå som før nyttår.

Når settes prisene opp?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

cola zero 6pk. har pleid å koste 89 hos prix. Idag kostet det 109,-

pluss 15 i pant begge. 

Anonymkode: c90c4...d86

AnonymBruker
Skrevet

Synes også halv pris på julegodteriet er merkelig. Marsipanposen vil de ha 27-29 for hos kiwi,rema,prix og da lurer jeg på:Er dette halv pris? Denne kostet vel ikke ca 60 fullpris. 

AnonymBruker
Skrevet

Eller kanskje de prøver å lure kundene. Skriver halv pris og det er ikke halv pris. De pleier jo til vanlig å prise julegodteriet. Ikke skrive halv pris. Halv pris av hva og hvor mye? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes også halv pris på julegodteriet er merkelig. Marsipanposen vil de ha 27-29 for hos kiwi,rema,prix og da lurer jeg på:Er dette halv pris? Denne kostet vel ikke ca 60 fullpris. 

Jo, de marsipanposene er veldig dyre :)

• Liker 1
Skrevet

Smågodt 16,80 pr hg. på Rema og Kiwi. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Har ikke merket noe jeg heller, de tar det nok gradvis, sånn at vi ikke skal merke det, tror de.

Skrevet

Sukkeravgiften ligger på 7,93 kr per avgiftspliktig kg. I den grad man "merker" avgiftsøkningen er det vel helst kjedene som ser at de kan tjene penger (/påvirke politikken) på å øke prisen ytterligere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

cola zero 6pk. har pleid å koste 89 hos prix. Idag kostet det 109,-

pluss 15 i pant begge. 

Sukkeravgift på sukkerfri brus?

Anonymkode: fd7b5...3b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener å ha lest at tilbudsprisene kan og vil mest sannsynligvis ikke endres. Det er orginalpris som går opp. Mener å ha lest dette et sted. 

Anonymkode: 0e9c6...339

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sukkeravgift på sukkerfri brus?

Anonymkode: fd7b5...3b2

Jepp, de har innført den på sukkerfri brus også, mens nugatti for eksempel, som er proppfullt av sukker, det er det ikke økt avgift på... Faktisk er det høyere sukkeravgift på sukkerfri brus enn det er på rent sukker...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse/sukkeravgiften-tyggegummi-uten-sukker-rammes-marsipanpoelse-rammes-ikke/a/24197560/

Anonymkode: 0e6cd...453

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På tide. 

Anonymkode: 067a9...f6f

Skrevet

Selv synes jeg det er greit med sukkeravgift, men at SUKKERFRIE produkter skal rammes synes jeg er tullete. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om godteri blir dyrt eller billig. Håper frukt og grønnsaker blir billigere. :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Godteri skal bli et luksusgode for de rike og privilegerte. Villet politikk fra regjeringen.

Anonymkode: cfb06...1a1

Skrevet

Smågodt koster 168 i stedet for 149 per kg. Smash har gått opp ca 6 kroner på Kiwi, men bare 3 på Rema (fra 37 og noe). 
For min del blir det noen kroner mer hver helg, så det har ikke så voldsom stor betydning.

Skrevet

Jeg skal helst ikke ha godteri, så for meg har det ikke så stor betydning.  Skulle ønske at frukt og grønt ble billigere

Skrevet
På 5.1.2018 den 21.25, L'amie skrev:

Sukkeravgiften ligger på 7,93 kr per avgiftspliktig kg. I den grad man "merker" avgiftsøkningen er det vel helst kjedene som ser at de kan tjene penger (/påvirke politikken) på å øke prisen ytterligere.

Ser jeg har gjort en feil. Avgiften nevnt over gjelder farin, melis, kandissukker, raffinade og perlesukker. Avgiften for sjokolade- og sukkervarer ligger på 36,92 kr per kg.

Skrevet
13 hours ago, Freesia97 said:

Jeg bryr meg ikke om godteri blir dyrt eller billig. Håper frukt og grønnsaker blir billigere. :)

I går kjøpte jeg appalsiner til kr 20,- pr kilo. Til sammenligning lå en Monolitt i hylla på Spar med en kilopris på mer enn kr. 400,- Jeg vet ærlig talt ikke om jeg syns prisen på frukt og grønt er så veldig høy, jeg...

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, Brunhilde skrev:

I går kjøpte jeg appalsiner til kr 20,- pr kilo. Til sammenligning lå en Monolitt i hylla på Spar med en kilopris på mer enn kr. 400,- Jeg vet ærlig talt ikke om jeg syns prisen på frukt og grønt er så veldig høy, jeg...

Men det hadde jo ikke vært en dårlig nyhet om grønnsaker ble enda billigere. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...