Gå til innhold

positiv eggløsningstest flere dager på rad. Gravid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg sluttet på p-pillen 15.nov. Har hele tiden tenkt at kroppen kommer til å bruke lang tid på å stabilisere seg, så vi tenkte ikke å begynne å prøve før på nyåret (2018). Jeg har bukt eggløsningstest innimellom, og plutselig var den positiv 1.1.18. Vi har hatt samleie ca annen hver dag siden da. Jeg har fortsatt tatt eggløsningstest hver dag siden, og den har nå vært positiv i 5 dager. Siden mensen enda ikke har kommet etter at jeg sluttet på p-pillen, har jeg tatt graviditetstest et par ganger tidligere (har jo ikke hatt helt kontroll på eggløsningen). I kveld tenkte jeg å ta en test bare for å utelukke graviditet, men nå er jeg faktisk ikke helt sikker. Det er to streker, men kontrollstreken er litt mer tydelig enn teststreken. Kan man være gravid når man ha påvist høyt LH? Må teststrek og kontrollstrek være like sterke. Legger ved et bilde :) 

Skjermbilde 2018-01-05 kl. 20.12.02.png

Anonymkode: fe1d3...7cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg forstod ikkje heilt innlegget ditt. Er biletet ein graviditetstest eller eggløysningstest? :)

AnonymBruker
Skrevet

Ved EL-test må teststrek være like sterk elle sterkere enn kontrollstrek for at testen er positiv. 

Vedgraviditetstest er en kjempesvak test også positiv. 

Anonymkode: d1dc1...e5e

AnonymBruker
Skrevet

En eggløsningstest er positiv i forskjellig grad gjennom hele syklus, da du produserer LH gjennom hele syklus. Så nei, det betyr ikke nødvendigvis at du er gravid. Ta heller en grav.test hvis du lurer.

Anonymkode: 79047...3f1

Skrevet

Hormonet stiger før eggløsning og da får du positiv eggløsningstest. Om du fortsatt tester positivt er det mulig at du ikke har hatt eggløsning enda men at kroppen fortsatt forbereder seg. Første dag med negativ test etter dager med positiv er normalt EL-dagen. Styrken på streken betyr noe på EL tester så det kan nok være lurt å sammenligne litt fra dag til dag. Endrer den seg? 

Om du fikk første positive EL test 1 januar så er det usannsynlig at du allerede nå skal kunne teste positivt på en graviditetstest. Det er vel normalt ca. to uker etter EL man kan teste? 

Det koster jo ikke så mye å ta en test, men jeg ville nok ha ventet noen dager. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske normalt å ha positive eller nesten positive el-tester over mange dager. Er det en el-test du har bilde av? Du må ta en graviditetstest for å slå fast graviditet, ikke bruk el-tester til det. 

Anonymkode: 720c0...92e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...