Gjest Balian de Ibelin Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Det er tydeligvis bare kvinner som kan være frivillig single i følge visse personer her på KG.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 Kanskje man ikke skal legge for mye i ting som blir sagt på et forum. Anonymkode: f6394...dff 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 Hæ? Den vanligste generaliseringen er vel: Det fins ikke Ufrivillig single menn? Anonymkode: b22c0...d6a 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. januar 2018 #4 Skrevet 5. januar 2018 Hæ, er det sant Kan ikke tro det .. )Dra meg baklengs inn i fuglekassa!
Gjest Cartman Skrevet 5. januar 2018 #5 Skrevet 5. januar 2018 Trives egentlig godt som singel jeg Jeg har mitt sosiale liv på jobben og med kompiser og familie i helgene. På ettermiddagene i hverdagen trives jeg best i mitt eget selskap!
Teethgrinding Skrevet 6. januar 2018 #6 Skrevet 6. januar 2018 1 minutt siden, Cartman skrev: Trives egentlig godt som singel jeg Jeg har mitt sosiale liv på jobben og med kompiser og familie i helgene. På ettermiddagene i hverdagen trives jeg best i mitt eget selskap! Jeg tror de aller fleste menn trives med å få kunne gjøre sine ting. Det ingen menn trives med er et mangelfullt sexliv og ingen som 'ser deg'. Så kan det derimot også fortone seg slik at man kan mangle de tingene selv om man er i et forhold. Da er det jo tross alt et hav av lykke i å bare være singel. Da har man i det minste sjansen til å treffe en ny som kan glede en og vice versa.
Gjest Cartman Skrevet 6. januar 2018 #7 Skrevet 6. januar 2018 12 minutter siden, Arcturus skrev: Jeg tror de aller fleste menn trives med å få kunne gjøre sine ting. Det ingen menn trives med er et mangelfullt sexliv og ingen som 'ser deg'. Så kan det derimot også fortone seg slik at man kan mangle de tingene selv om man er i et forhold. Da er det jo tross alt et hav av lykke i å bare være singel. Da har man i det minste sjansen til å treffe en ny som kan glede en og vice versa. Jeg har en veldig sosial jobb, så det er godt å få mye alenetid utenom jobb. Har derfor ikke noe behov for å bli sett. Man kan få nok sex som singel, så det er vell ikke et argument i seg selv.
Sphere Skrevet 6. januar 2018 #8 Skrevet 6. januar 2018 Og jeg som trodde jeg var det frivillig! Der tok jeg feil, gitt! 1
Lava Anne Skrevet 6. januar 2018 #9 Skrevet 6. januar 2018 Alle mennesker bør kunne klare å leve uten kjæreste, det være seg kvinner eller menn. Det sosiale behovet, samt kjærlighet, kan man få og gi til venner og eventuelt familie, og man må jo ha et annet mål i livet enn "tosomhet". Tror både kvinner og menn er like gode og like elendige der. Kjenner noen sånne hoppere, som alltid er i forhold. Selv har jeg vært singel i åtte år, har trivdes og opplevd og lever ut ambisjoner, men ja, skal innrømme at jeg savner å være forelska i noen. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #10 Skrevet 6. januar 2018 Så er mennene som henger på et kvinneforum også i en særklasse for seg selv da Ingen vanlig mann med vanlige interesser og vanlige muligheter i livet og datinglivet hadde registrert seg her. Det er jo de som er desperate etter mer kontakt med damer men ikke vet hvordan, og som har vært ensomme og uten selvbilde så lenge at de til og med har grodd et bittert hat mot kvinner som kjønn. If you cant date em , hate em, burde være slagordet dems poor guys Andre single menn nyter livet og lærer seg å trives i eget selskap og finne mening med livet i aktiviteter og interesser de har lidenskap for. Men de henger ikke på KG. Do the math Anonymkode: a1be8...316 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #11 Skrevet 6. januar 2018 7 timer siden, Calandria skrev: Hæ, er det sant Kan ikke tro det .. )Dra meg baklengs inn i fuglekassa! Fant ingen dra-ikon, men kan kjøre deg inn i fuglekassa, jeg... Anonymkode: 44412...e9c
Gjest Minesveiper Skrevet 6. januar 2018 #12 Skrevet 6. januar 2018 (endret) 12 hours ago, AnonymBruker said: Så er mennene som henger på et kvinneforum også i en særklasse for seg selv da Ingen vanlig mann med vanlige interesser og vanlige muligheter i livet og datinglivet hadde registrert seg her.Det er jo de som er desperate etter mer kontakt med damer men ikke vet hvordan, og som har vært ensomme og uten selvbilde så lenge at de til og med har grodd et bittert hat mot kvinner som kjønn. If you cant date em , hate em, burde være slagordet dems poor guys Andre single menn nyter livet og lærer seg å trives i eget selskap og finne mening med livet i aktiviteter og interesser de har lidenskap for. Men de henger ikke på KG. Do the math Anonymkode: a1be8...316 Ironien i det hele er at dere som skriver disse innleggene også har funnet veien til et diskusjonsforum, og når du skriver disse tingene trakker du på alle mennene som er på forumet. Jeg kan være helt ærlig. Jeg ser ikke på kg som en bra sjekkearena. Jeg vet ikke hvordan brukerne her inne ser ut, og i de under forumene jeg henger i er det kanskje 2-3 kvinnelige brukere jeg tar meg tid til å lese innleggene til fordi de fremstår som smarte og reflekterte. Veldig mange av de gode innleggene som blir skrevet fra damer her inne blir skrevet som ab, og det er mange oppegående brukere som bare ikke gidder å engasjere seg. Hvorfor skal jeg bruke kg som sjekkearena når jeg bare kan ta en tur ut på byn, og med det se damene jeg snakker med, vite at de bor i samme by, er rundt min alder osv? Det gir ikke noe mening det du skriver. Jeg har sendt ut en melding først til en dame på dette forumet, og det er fordi jeg verdsetter og respekterer intellektet hennes. Uten slike brukere hadde dette forumet vært gørr kjedelig for meg. Jeg forstår at dere som skriver disse innleggene bare vil spre dritt og kvalme, men du tar feil hvis du tror at kg er den eneste interessen mennene her inne har. Kg er en av mange hobbyer. Personlig liker jeg å diskutere, og jeg liker også å lese andre sine meninger om ulike saker. At vanlige menn ikke registrerer seg på diskusjonsforum har du helt rett i. De bruker heller tiden sin på å se på fotball, eller spille fifa. Jeg får mer ut av meningsutveksling, så jeg velger kg. Det er forøvrig flere menn her inne som har relativt god peiling på hva de gjør på damefronten. Endret 6. januar 2018 av Minesveiper
Knirke Skrevet 6. januar 2018 #13 Skrevet 6. januar 2018 Jeg på min side tror ikke det finnes frivillige single punktum. De er i hvert fall svært sjeldne. Alle jeg kjenner som har uttalt at de simpelthen eeeeelsker å være single har endt opp i nytt forhold etter relativt kort tid. Hus har blitt kjøpt, barn har blitt produsert, og så har det blitt stille fra den kanten. Jeg tror 99% av selverklært frivillige langtidssingle driver med selvbedrag, kanskje fordi de har blitt tutet ørene fulle av New-age bullshit om at man må elske seg selv først, eller at "han/hun kommer når du minst venter det" (les: når du har sagt til alle rundt deg at du er frivillig singel) 1
BerntHulken Skrevet 6. januar 2018 #14 Skrevet 6. januar 2018 På 5.1.2018 den 19.32, Balian de Ibelin skrev: Det er tydeligvis bare kvinner som kan være frivillig single i følge visse personer her på KG. Okidoki
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 6. januar 2018 #15 Skrevet 6. januar 2018 57 minutter siden, Knirke skrev: Jeg på min side tror ikke det finnes frivillige single punktum. De er i hvert fall svært sjeldne. Alle jeg kjenner som har uttalt at de simpelthen eeeeelsker å være single har endt opp i nytt forhold etter relativt kort tid. Hus har blitt kjøpt, barn har blitt produsert, og så har det blitt stille fra den kanten. Jeg tror 99% av selverklært frivillige langtidssingle driver med selvbedrag, kanskje fordi de har blitt tutet ørene fulle av New-age bullshit om at man må elske seg selv først, eller at "han/hun kommer når du minst venter det" (les: når du har sagt til alle rundt deg at du er frivillig singel) Det er nok slike som deg som tror at man må være i forhold for å være lykkelige og tilfredsstilt som driver med selvbedrag,
Gjest Tom Bäcker Skrevet 6. januar 2018 #16 Skrevet 6. januar 2018 Frivillig singel? Kanskje ikke helt, men det finnes dem som har vært single en stund, prøver seg i et forhold, det går ikke bra, og vipps finner de ut at det er greiest som singel. Kanskje ikke helt frivillig, men de skjønner at det ikke er deres greie å ha kjæreste. Etter hvert venner de seg til det.
Gjest middagshøyden Skrevet 6. januar 2018 #17 Skrevet 6. januar 2018 (endret) .. Endret 19. mars 2020 av middagshøyden
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2018 #18 Skrevet 7. januar 2018 På 6.1.2018 den 3.21, AnonymBruker skrev: Fant ingen dra-ikon, men kan kjøre deg inn i fuglekassa, jeg... Anonymkode: 44412...e9c Fuglekassa er nok alt for liten... Anonymkode: 710a7...b44
Knirke Skrevet 7. januar 2018 #19 Skrevet 7. januar 2018 19 hours ago, Balian de Ibelin said: Det er nok slike som deg som tror at man må være i forhold for å være lykkelige og tilfredsstilt som driver med selvbedrag, Vel... Du tror i hvert fall feil om hva jeg tror.
Cuckold Skrevet 7. januar 2018 #20 Skrevet 7. januar 2018 On 1/5/2018 at 7:32 PM, Balian de Ibelin said: Det er tydeligvis bare kvinner som kan være frivillig single i følge visse personer her på KG. Det er nok en del kvinner som tror de har et større overtak på partnermarkedet enn hva tilfellet er. Noen av disse kan sikkert få seg til å si at menn aldri er frivillig single. Jeg har imidlertid ikke inntrykk av at denne oppfatningen er et stort problem. Det som er problemet er at kvinner faktisk har et overtak på partnermarkedet i deler av livet (særlig i unge år) og i deler av landet der det er påtagelig kvinneunderskudd (på bygda). I tillegg har de fire siste tiårs masseinnvandring med svært skjev kjønnsbalanse (fler menn enn kvinner blant de som innvandrer) og ofte med religiøs bakgrunn som tilsier at mennene kan finne seg en norsk partner, mens kvinnene må holde seg til menn av egen religion, bidratt til at det har oppstått en skjevhet på partnermarkedet også i byene, altså et overskudd av menn, noe som gjør at kvinner stiller sterkere på partnermarkedet enn tilsvarende attraktive menn. Slik sett er det ikke så rart at en del kvinner utvikler prinsessenykker, men heldigvis er de fleste kvinner ganske hyggelige og jordnære skapninger med realistisk syn på egen attraktivitet. Så jeg vil advare mot å legge jakten på kjærligheten til side og la seg fange av trenden med «menn som går sin egen vei» hvis man ikke har tenkt veldig nøye gjennom saken. Det er visse sannheter som er underkommunisert i vårt moderne samfunn fordi det bryter med interessene til store mektige grupper. Det er derfor «barndommen» pushes stadig lenger opp i det som før var voksen alder, og «ungdommen» forskyves tilsvarende langt inn i midten av livet. Det er lurt å være bevisst hvor kort livet faktisk er, og hvordan de færreste har mer å gi i siste del av livet enn i ungdommen. Så ikke la en del ufordragelige kvinner ødelegge dine beste år, ikke gi opp mens det ennå er sjans til å finne en å dele de beste årene med. Med mindre du virkelig er helt sikker på at singellivet er det beste. Hvis det finnes en periode av livet da jeg kan ha det ganske greit alene tror jeg det er alderdommen. Jeg synes det er vakkert å se to gamle mennesker som elsker hverandre, to som har gått gjennom alle faser av livet sammen og nå deler livets høst. Men jeg tror det er mye lettere å elske en gammel kvinne hvis man har fått lov å dele noen av hennes beste år. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå