AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Jeg har tenkt å bytte ut et programfag jeg hadde Vg2 med et annet programfag jeg tar opp som privatist. Hvis jeg tar opp dette faget mens jeg fortsatt går på videregående, får jeg førstegangsvitnemål med det nye programfaget da? Anonymkode: 95fb1...70b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 1 minutt siden, gobbledigook skrev: Nei Kan du utdype svaret ditt mer? Anonymkode: 95fb1...70b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #4 Skrevet 5. januar 2018 Førstegangsvitnemål får du kun når du fullfører videregående innenfor nominert tid og fag som tilhører fagplanen. Tar du opp fag etter du har fullført eller tar nye fag, så mister du ditt originale vitnemål. Når du fortsatt går på videregående så er det andre regler. Spør din rådgiver så får du korrekte svar. Anonymkode: 6430c...cdf
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #5 Skrevet 5. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Førstegangsvitnemål får du kun når du fullfører videregående innenfor nominert tid og fag som tilhører fagplanen. Tar du opp fag etter du har fullført eller tar nye fag, så mister du ditt originale vitnemål. Når du fortsatt går på videregående så er det andre regler. Spør din rådgiver så får du korrekte svar. Anonymkode: 6430c...cdf Ja, jeg vet hvordan det er etter vgs, men jeg lurer på hvordan det blir siden jeg fortsatt går på vgs Anonymkode: 95fb1...70b
gobbledigook Skrevet 5. januar 2018 #6 Skrevet 5. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet hvordan det er etter vgs, men jeg lurer på hvordan det blir siden jeg fortsatt går på vgs Anonymkode: 95fb1...70b Oja, jeg leste ikke helt riktig. ja, en venninne byttet ut programfaget i vg3 med å ta tysk privat, hun fikk førstegangsvitnemål
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #7 Skrevet 5. januar 2018 Spør rådgiveren på skolen du går på, så får du korrekte svar Jeg tok 1P matematikk for å erstatte 1T, og fikk førstegangsvitnemål. Er usikker på om ulike programfag kan erstatte hverandre på samme måte. Anonymkode: ff30b...93b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #8 Skrevet 5. januar 2018 Ja. Du vil få førstegangsvitnemål så lenge du tar fagene når du går på videregående. Jeg har ikke hørt om noe om et endringsvedtak når det gjelder denne regelen. Anonymkode: 91a27...535 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #9 Skrevet 6. januar 2018 Så lenge du fullfører alle fagene med bestått karakter innen nominert tid (selv om du tar privatist), så får du førstegangsvitnemål. Byttet selv tysk 1 med morsmål 2, og fikk det. Anonymkode: 1e1fc...32c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå