Gå til innhold

Frakte pizzadeig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal lage pizza til 10 stk ca i morgen. De skal lages/stekes et annet sted enn hjemme hos meg. Hvis jeg lager deigen hjemme, hvordan frakter jeg den? Vil den bli ødelagt på veien? Ca 10 min i bil.. Er det best å kjevle de ut hjemme på stekebrett? 

Anonymkode: e76d7...d57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjevlet ut deigene og frosset de ned (hvis du skal gjøre det i kveld), dersom det er dårlig tid til å kjevle de ut der maten skal lages ferdig.

Det beste er å bare ta med hele deigen i bakebollen, dekket med plastfolie el.l.

Anonymkode: 80656...6d5

AnonymBruker
Skrevet

Hva lager du den i? Du lager den sikkert oppi en eller annen bolle? Bare legg plastfolie over og frakt i den.

Anonymkode: c80ca...b19

AnonymBruker
Skrevet

Ja lager selvsagt deigen i bolle, haha. Logikken sier jo bare ta plast over.. Tenker bare på om den evt faller sammen o.l 

Beklager - noen ganger blir man bare veldig usikker :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja lager selvsagt deigen i bolle, haha. Logikken sier jo bare ta plast over.. Tenker bare på om den evt faller sammen o.l 

Beklager - noen ganger blir man bare veldig usikker :fnise:

Jeg tror ikke den skal falle sammen. Hever du deigen før du tar den med? (Jeg tror det er lurt ettersom du skal ta den med ut i kulden).

Anonymkode: 80656...6d5

Skrevet

Jeg hadde kjevlet den ut, lagt den på bakepapir og rullet deigen sammen og lagt den i kjøleskapet til dere skal dra.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...