Gå til innhold

Er det letter å møte noen når man studerer, enn når man er i jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si feks. studiebyen Trondheim vs. Oslo, Stavanger eller Bergen..

Anonymkode: d6fda...03a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil i utgangspunktet si ja, jeg er student i oslo og har blitt kjent med så utrolig mange interessante mennesker :) Vi har også hatt nye klasser vært år så slik blir man kjent med enda flere nye. Men nå er jeg fortsatt singel da:ler2: men vært en del hyggelig interesse men er ikke intresert i annet enn hverdagsflørting på skolen selv. Jeg er en sånn vanskelig case:Pmen vennskap og nye relasjoner er jeg god på:fnise:

så muligheten er der vil jeg si, du kan jo og melde deg inn i en forening feks er alt fra spill til fotball etc masse om man engasjerer seg :)

• Liker 1
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Når du jobber er du eldre enn mens du studerer. Du er eldre og mer erfaren og håndterer saker bedre. At du har mere penger i jobb, gjør ting mye lettere.

AnonymBruker
Skrevet

Man er som regel mer sosial når man studerer, så jeg vil si ja.

Anonymkode: 82712...1ce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var enklere når jeg jobbet. Når man studerer er det så sinnsykt mange forskjellige folk, overalt. Nå som jeg jobber på en mye mindre avdeling er det lettere å bli kjent med folk. 

Anonymkode: 31a20...ae7

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mye enklere å treffe single på egen alder når man studerer.

Anonymkode: 52a4d...e1b

Skrevet

Jeg studerer nå, etter å ha vært i arbeidslivet i flere år. Jeg synes det var mye lettere mens jeg jobbet. Det skjedde flørting på flere kanter mens jeg jobbet (både med og uten meg), mens som student har jeg aldri sett flørting i nærheten av meg selv engang.

Det har nok mye å si hvordan man studerer og jobber.
Da jeg var ung satt jeg mest hjemme og studerte utenom forelesninger, og nå sitter jeg enten på skolen eller hjemme og fokuserer på skolesakene fra morgen til kveld. Jeg og kollokviegruppa mi har en holdning om at vi studerer for å studere og forbedre CV, ikke for å feste, chille, skravle og fjase.
På jobb var holdningene derimot mer "vi jobber så mye hver dag uansett, så vi fortjener å skravle, fjase og surre i spisepauser og etter jobb".
Disse holdningene har alt å si for hvor omgjengelig og åpent man ter seg, hvor mye man søker og bidrar til hyggelige stemninger, og hvor mye man legger merke til andre folk.

AnonymBruker
Skrevet

Vil nok si at det som regel er enklere som student. De fleste studenter er gjerne yngre, og det er gjerne flere single enn når man er eldre og i jobb. Når man begynner å jobbe, har mange funnet hverandre allerede, noe som reduserer utvalget. I tillegg møter man på mange studier folk på flere arenaer, på selve studiet, studentforeninger, kollokviegrupper, studentidretten etc. Det er jo ofte også slik at man har mulighet til å være mer sosial som student. Litt avhengig av studiet selvfølgelig, men generelt sett er nok det trenden. 

På jobb er det gjerne mer begrenset. Man er typisk et mindre team, og man treffer mer eller mindre de samme menneskene fra dag til dag. Det byr ikke på så mange nye muligheter i lengden. 

Anonymkode: 02517...632

• Liker 1
Skrevet

Som student ja, sikkert, men det kommer litt an på hva du mener med 'å møte noen'. Min erfaring er at de seriøse møtene, de som utarter seg til å bli varige forhold, finner sted i din sosiale omgangskrets fremfor jobb eller studier. Mine venner gir meg nye møter med nye og ikke minst aktuelle potensielle kandidater hele tiden. Når det er sagt synker selvfølgelig antallet single jo eldre du blir. Men det er en slags logikk i systemet ved at de seriøse forholdene gjerne inngås ved overgangen mellom studier og jobb. Det er veldig aldersbestemt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...