østlendingen Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Jobber i en relativt liten, nystarta bedrift hvor ingen bryr seg med å organisere seg fordi alle har stillinger på fast 4 timer i uka. Man blir spionert på i kamera og får kjeftetelefoner, og man får fint lite forståelse om man tar opp noe som helst. Dessverre befinner jeg meg i en situasjon som tvinger meg til å bli om jeg vil finne meg noe bedre, og stadig møter vi ansatte på dilemmaer hvorpå vi egentlig ikke tør si nei selv om vi vet vi har rett på det. Det jeg lurer på er hvordan deres jobb gjør det med nøkler? Om dere tar på dere å åpne/stenge dagen etter men mangler nøkler og blir bedt om å ordne nøkkel selv, nekter dere? krever dere betalt for å ordne det selv?
Grovmel Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 Selvsagt skal ikke ansatte betale for nøkler til bedriften, med mindre bedriften har kjørt inn en sum i lønna som skal bli brukt til slikt. Men det tviler jeg på? Om dere blir spionert på med kamera, har ikke arbeidsgiver mye å stille opp med om det blir sak. Man skal alltid stå opp mot det som er umoralsk. Og med 4 timer i uka, hvordan kan dere ha mye å tape på det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå