AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Jeg har fått en cyste/bartholinitt i underlivet. Dette hadde jeg en gang for ca 2 år siden og jeg måtte få den fjernet under narkose på sykehuset. Nå ser det ut som jeg har fått det igjen det er mye mindre hovent enn sist, men MYE vondere! Noen som veit om jeg kan fikse dette på egenhånd, eller må jeg til lege/sykehus igjen? Kjenner at jeg ikke orker dette..oppgitt. Noen som har hatt dette? Fikk du ordna det selv? Alle råd tas i mot med STOR TAKK! Anonymkode: dd626...442
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 Og kan jeg dra til legevakta med dette, eller må jeg vente til mandag med å dra til fastlegen? TS Anonymkode: dd626...442
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 Klart du kan ta det med legevakt, bare ring og hør med de. Anonymkode: a6c07...d10
Monimoni Skrevet 5. januar 2018 #4 Skrevet 5. januar 2018 Jeg har også hatt det 2 ganger før, første gangen sprakk den av seg selv, mens jeg venta på å bli operert på sykehuset. Grusomt vondt. Andre gangen venta jeg ikke så lenge med å dra til legen, og de åpnet cysten på sykehuset under narkose. Etter det har det heldigvis ikke kommet tilbake. Jeg foreslår at du ikke venter med å oppsøke lege, du skal ikke gå rundt å ha vondt.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #5 Skrevet 5. januar 2018 6 timer siden, Monimoni skrev: Jeg har også hatt det 2 ganger før, første gangen sprakk den av seg selv, mens jeg venta på å bli operert på sykehuset. Grusomt vondt. Andre gangen venta jeg ikke så lenge med å dra til legen, og de åpnet cysten på sykehuset under narkose. Etter det har det heldigvis ikke kommet tilbake. Jeg foreslår at du ikke venter med å oppsøke lege, du skal ikke gå rundt å ha vondt. Takk for svar. Jeg opplever at den blir større og mer hoven når det blir gjort forsøk på samleie, men dette må alltid stoppes fordi det gjør noe helt vanvittig vondt!! Det jeg lurer på er om helsepersonalet vil ta meg like alvorlig hvis den er noe mindre Anonymkode: dd626...442
Monimoni Skrevet 6. januar 2018 #6 Skrevet 6. januar 2018 Bartholinske kjertler har ansvar for å produsere slim som fukter vagina under samleie, men det vet du også, sikkert. Jo oftere man har sex, jo mer er de i bruk, og dermed blir de større også. Du kan bare si til legen du oppsøker at du ønsker å få åpnet den pga smertene du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå