AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Har ungen hengende etter meg hele tiden, hver eneste dag. Ingen fritid, ingen egentid. Mas og grining hele tiden Jeg er lei og angrer mange gsnger på valget om å få barn. Anonymkode: 4fd3b...61d 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 Stakkars barna dine, de merker hvordan du føler det. Anonymkode: 98ffc...419
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #4 Skrevet 5. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ungen hengende etter meg hele tiden, hver eneste dag. Ingen fritid, ingen egentid. Mas og grining hele tiden Jeg er lei og angrer mange gsnger på valget om å få barn. Anonymkode: 4fd3b...61d Det er lov og de fleste tenker nok som deg en gang i blant de får nok, men de færreste innrømmer det høyt! Bare man ikke sier de samme som steforeldre...da blir man halshugget her inne! Anonymkode: b6f7f...c7e 16
Jentadi Skrevet 5. januar 2018 #5 Skrevet 5. januar 2018 Det tenker vi alle av og til. Og det går ofte i perioder. 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #6 Skrevet 5. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ungen hengende etter meg hele tiden, hver eneste dag. Ingen fritid, ingen egentid. Mas og grining hele tiden Jeg er lei og angrer mange gsnger på valget om å få barn. Anonymkode: 4fd3b...61d Angrer riktig nok ikke på dem, men kan relatere til resten av innlegget ditt. Dritt lei av maste, utakknemlige og obsternasige barn. Savner egentid, om så bare en liten time her og der. Egentlig lengter jeg etter minst en uke vekk fra dem. For å nullstille alt, og prøve å få hodet litt over vannet! Anonymkode: 946df...97d 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #7 Skrevet 5. januar 2018 Helt normalt å bli drittlei av å være mamma. Er det selv i perioder! Og mine barn er ikke småbarn lengre... Glad babyperioden er over, men med eldre barn følger andre utfordringer. Biter det selvsagt i meg, og sier det aldri høyt.. Anonymkode: 8cf89...61c 3
Gjest NotNaomi Skrevet 5. januar 2018 #8 Skrevet 5. januar 2018 Er det normalt å angre mange ganger på at en har fått barn ? Det tror ikke jeg . At en blir lei , ja , det er normalt . Og egentid har en vel om kveldene når ungene er lagt ? Så kjedelig og trist å føle det sånn. For både deg og barna Ts .
ViljaH Skrevet 5. januar 2018 #10 Skrevet 5. januar 2018 Angrer aldri. Men kan bli sliten, lei hvis de ikke hører etter, drittlei av trass. Går aldri så langt at jeg tenker jeg angrer på valget om å få dem. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #11 Skrevet 6. januar 2018 Du har valgt det selv Anonymkode: 637d8...706
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #12 Skrevet 6. januar 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ungen hengende etter meg hele tiden, hver eneste dag. Ingen fritid, ingen egentid. Mas og grining hele tiden Jeg er lei og angrer mange gsnger på valget om å få barn. Anonymkode: 4fd3b...61d Det høres ut som du er helt alene med et ganske lite og relativt krevende barn? Selv er jeg helt alene med en ekstremt krevende seksåring. Tid for meg selv kan jeg glemme. Det eneste jeg har, er å stå opp en halvtime-time før henne for å få morgenkaffen alene... Det hører med til historien at min har adhd med ekstremt store utslag og mange tilleggsvansker. Uansett, jeg endte opp utbrent og sykmeldt. Ja, det har vært stunder der jeg angrer. Dager jeg ikke har hatt lyst til å hente henne i bhg/skole. Dager jeg skulle ønske jeg bare hadde meg selv. Dager der livet føles som et endeløst maraton mellom jobb, henting, matlaging og legging (hun har innsovningsvansker, kan bruke 3-4 timer på å sovne). Jeg endte opp med å be om avlastningshjem via bv. Det hjelper litt. Anonymkode: eead4...d4d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #13 Skrevet 6. januar 2018 Det er fullt lov, det virker veldig hardt å være alenemor. Man får jo alt ansvaret alene, som egentlig skal deles på to. Har du familie/venner/slekt i nærheten som kan hjelpe til litt?:) Anonymkode: 58633...7f5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #14 Skrevet 6. januar 2018 15 timer siden, NotNaomi skrev: Er det normalt å angre mange ganger på at en har fått barn ? Det tror ikke jeg . At en blir lei , ja , det er normalt . Og egentid har en vel om kveldene når ungene er lagt ? Så kjedelig og trist å føle det sånn. For både deg og barna Ts . Er du mamma selv da?For ellers hadde du ikke sagt dette. Når man har kjempet å holde hodet opoe fra kl5 om morgen med å mate,kle,kjøre til bhg,så jobb. Så hente barnet,så middag. Mate barna.så skal alt ryddes og vaskes. Så blir det kveldamat og bad og stell før man må legge dem. Og vipps så er kl 20. Da er det å dusje seg selv og rydde litt og ev klesvask/brett før man kan hvile 1t. Ja for man må legge seg tidlig for å klare å våkne opp med en morgenfugl. Anonymkode: de7cc...fff 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #15 Skrevet 6. januar 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har valgt det selv Anonymkode: 637d8...706 Uff, den var brutal. Men det verste er jo at det er sant. Ansvaret for at livet funker ligger utelukkende på oss som foreldre. Jeg tror det er normalt å av og til være sliten, lei og oppgitt. Jeg tror de fleste av oss har våre mindre stolte øyeblikk der alt føles tungt og håpløst. MEN hvis det er det negative som dominerer, hvis man angrer flere ganger om dagen og ofte ønsker at barnet ikke var der, hvis man er på randen til å bli deprimert, så vil jeg ikke si det er normalt. Da må man identifisere hva som egentlig er problemet og ta noen grep for å komme ut av en vanskelig situasjon. Det finnes hjelp for dette, via helsestasjon, fastlege eller pedagogiske instanser. AB over her har fått avlastningshjem, det kan hjelpe masse. Eller profesjonell hjelp til å bryte fastlåste, negative mønstre. Det er ikke noe nederlag å be om hjelp hvis det vanskelige vokser deg over hodet. Faktisk er det det ansvarlige å gjøre, for det er som sagt (eller bør ikke) være normalen å regelmessig være ordentlig lei av alt og angre på barna sine, selv om alle kan kjenne på slike følelser fra tid til annen. Anonymkode: 60af6...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #16 Skrevet 6. januar 2018 15 hours ago, NotNaomi said: Er det normalt å angre mange ganger på at en har fått barn ? Det tror ikke jeg . At en blir lei , ja , det er normalt . Og egentid har en vel om kveldene når ungene er lagt ? Så kjedelig og trist å føle det sånn. For både deg og barna Ts . Det er vanlig, det har man sett gjentatte ganger her på kg.. Anonymkode: 7703a...214 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #17 Skrevet 6. januar 2018 20 hours ago, NotNaomi said: Er det normalt å angre mange ganger på at en har fått barn ? Det tror ikke jeg . At en blir lei , ja , det er normalt . Og egentid har en vel om kveldene når ungene er lagt ? Så kjedelig og trist å føle det sånn. For både deg og barna Ts . Normalt å være sliten og ønske seg vekk et par dager, men jeg tror ikke det er vanlig at man angrer på barna sine. Har vært gjennom flere situasjoner hvor det har vært utfordrende å samtidig ta meg av en liten en, men ALDRI angret på at jeg fikk den personen jeg elsket over alt. Anonymkode: f5f02...195
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #18 Skrevet 6. januar 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Er du mamma selv da?For ellers hadde du ikke sagt dette. Når man har kjempet å holde hodet opoe fra kl5 om morgen med å mate,kle,kjøre til bhg,så jobb. Så hente barnet,så middag. Mate barna.så skal alt ryddes og vaskes. Så blir det kveldamat og bad og stell før man må legge dem. Og vipps så er kl 20. Da er det å dusje seg selv og rydde litt og ev klesvask/brett før man kan hvile 1t. Ja for man må legge seg tidlig for å klare å våkne opp med en morgenfugl. Anonymkode: de7cc...fff Gjør du alt dette alene? Anonymkode: f5f02...195
Gjest Solstråletårer Skrevet 6. januar 2018 #19 Skrevet 6. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør du alt dette alene? Anonymkode: f5f02...195 En god del mammaer gjør det da. Når pappan etten ikke er der. Eller tenker på at de må stllle opp. Noen pappar er veldig opptatt med å ha fritiden sin. . Noen pappaer takler ikke å ha vanskelige barn. Noen pappaer jobber mye. Sier ikke dette gjeller alle men del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå