Gå til innhold

Er kvinner flinkere enn menn til å greie seg alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For meg virker det ofte som at det er menn som klager mest at de er alene. Er det slik at kvinner rett og slett er flinkere en menn til å greie seg alene ? 

Altså sånn generelt sett.

Anonymkode: 21089...5b5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å si. Jeg veit om ei som ikke takler å være singel, hu har en ny kjæreste knappe en mnd etter at det har blitt slutt med den forige. Å jeg kjenner menn som elsker å være alene, som grøsser av tanken på å binde seg.

Anonymkode: c5325...719

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg inntrykk av. Bare se på hvor vanlig det er at kvinnens venner (med partnere) blir parets venner. Det er ikke så ofte omvendt. 

Husker moren min ble så glad når broren min fant seg en dame, jeg spurte henne hvorfor hun ikke var like entusiastisk da jeg fikk kjæreste, hun sa hun visste at jeg ville greie meg fint alene, jeg ville ikke sitte inne i leiligheten min og ville ha sosial kontakt med folk uansett, hun var mye mer bekymret for broren min....

Anonymkode: 6e81f...6aa

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det har jeg inntrykk av. Bare se på hvor vanlig det er at kvinnens venner (med partnere) blir parets venner. Det er ikke så ofte omvendt. 

Husker moren min ble så glad når broren min fant seg en dame, jeg spurte henne hvorfor hun ikke var like entusiastisk da jeg fikk kjæreste, hun sa hun visste at jeg ville greie meg fint alene, jeg ville ikke sitte inne i leiligheten min og ville ha sosial kontakt med folk uansett, hun var mye mer bekymret for broren min....

Hva har dette med å greie seg alene å gjøre? At kvinner valser inn i livet og isolerer fyren fra hans egne venner og prakker på han hans egne er liksom en indikasjon på at hun klarer seg best alene? Er det og være ivrig på å sosialisere det samme som å klare seg alene?

• Liker 2
Skrevet

Om du greier deg godt alene eller ikke, tror jeg har fint lite med kjønn å gjøre. 

• Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ingenting å gjøre med og greie seg alene.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Dette har ingenting å gjøre med og greie seg alene.

Ja, det har det. Å klare seg alene er mer enn bare det å bo alene, skifte til vinterdekk og lage middag. En veldig viktig del av menneskers liv er sosial omgang. (Man isolerer folk i fengsel og under tortur av en grunn.) Kvinner har generelt lettere for å spørre om hjelp og å ha nære vennskap. Flere menn enn kvinner er ensomme. Bare se på forumet her hva ensomhet gjør med folk.

Anonymkode: 1646a...a50

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, det har det. Å klare seg alene er mer enn bare det å bo alene, skifte til vinterdekk og lage middag. En veldig viktig del av menneskers liv er sosial omgang. (Man isolerer folk i fengsel og under tortur av en grunn.) Kvinner har generelt lettere for å spørre om hjelp og å ha nære vennskap. Flere menn enn kvinner er ensomme. Bare se på forumet her hva ensomhet gjør med folk.

Det handler ikke om at kvinner har lettere for å be om hjelp og diverse - de har lettere for å få hjelp også. Og her er nok en grunn til at du klarer deg bedre alene. Det stilles tydelig ingen krav til deg om å forstå andre mennesker rundt deg, for hadde du gjort det så hadde du også skjønt at ikke alle er interessert i store omgangskretser. Du tror dine behov er menneskelige, og derfor gjelder alle, og derfor må du dermed klare deg bedre fordi du er mer sosialt anlagt enn de som ikke er det, spesielt menn. Og du baserer hele konklusjonen din på noe moren din har sagt om deg. Kom igjen.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om du er klar over dette men mennesker er forskjellige og det er ikke alle som har et enormt behov for mye sosial omgang. 

Du ser heller ikke ut til å være klar over at ensom og alene er to forskjellige ting. Du kan være alene uten å være ensom du kan også være ensom når du er blant folk. 

Og være frivillig alene og være ufrivillig alene er to forskjellige ting. 

Det er alt jeg har å si om dette.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn generelt sett så er det ofte sånn at gamle folk, der hun dør først, så følger han etter innen 1 år.

Mens når menn dør, lever kona i årevis etterpå, det kan virke som vi kvinner lever ut vår tilsagte livslengde uansett

Ergo, menn klarer seg dårligere alene

Anonymkode: 804f4...a6c

• Liker 6
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Har inntrykk av at menn takler det bedre enn kvinner når de er unge, mens eldre kvinner takler det bedre enn eldre menn.

Gjest Faerunpedia
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn generelt sett så er det ofte sånn at gamle folk, der hun dør først, så følger han etter innen 1 år.

Mens når menn dør, lever kona i årevis etterpå, det kan virke som vi kvinner lever ut vår tilsagte livslengde uansett

Ergo, menn klarer seg dårligere alene

Anonymkode: 804f4...a6c

Nå lever kvinner lenger enn menn generelt, så dersom han overlever henne har han gjerne ikke så lenge igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har bedre nettverk, møter generelt mer forståelse for sine plager og bekymringer og får bedre helsehjelp og omsorg. Derfor "klarer" kvinner seg bedre "alene".

Anonymkode: 42768...2d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Ikke pga navnt ovenfor, men fordi kvinner har mindre egoistiske behov (sex) og blir ikke bitre   på samme måte

Anonymkode: 9abd7...261

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst; hvor mange "menn" kjenner dere som er vel etablert alene og har en fullverdig husholdning uten at mor må sørge for en rydde-/vaskesjau iblant eller sørge for husmorsysler som at gardiner, sengetøy, håndklær og kjøkkenutstyr er på plass?

De gutta jeg kjenner som bor alene klarer seg neppe godt dersom de fortsatt bor alene når mor går bort. Det er dessuten lite trolig at de får seg samboere når de er såpass tafatte og ikke har et fnugg av initiativ til å kunne drive en husholdning. Det er tomme kjøleskap eller kjøleskap som stinker fordi de er fylt med gammel mat (fra sist mor var på besøk). De kan ikke lage noe mat selv og dersom de evner å svi en grandis tror likevel de at de fremviser imponerende kokkeegenskaper. Jeg blir helt matt av å se rundt meg hvor dårlig funksjonsevnen er hos single kamerater som aldri har lært seg det grunnleggende ved "å bo". De trenger hjelp av faren for å skifte dekk på bilen selv etter fylte 40 år. Får de besøk må gjestene lage maten (les venninner eller mor). Ofte tomt for dopapir og skitne håndklær og truser ligger strødd. Når ting blir vasket lukter det fortsatt surt enten fordi maskinen stappes altfor full så ting ikke blir vasket rent eller det ligger flere dager i maskinen før det tas ut.

Kjenner mange enslige av begge kjønn, men det er stor forskjell på evnen til å bo og ha en egen husholdning mellom kjønnene, slik jeg ser det. Merkelig at det er sånn selv i 2018. Oppdrar vi fortsatt gutter og jenter så sinnsykt forskjellig?

Anonymkode: ff66b...28d

• Liker 7
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst; hvor mange "menn" kjenner dere som er vel etablert alene og har en fullverdig husholdning uten at mor må sørge for en rydde-/vaskesjau iblant eller sørge for husmorsysler som at gardiner, sengetøy, håndklær og kjøkkenutstyr er på plass?

Vel min mor har aldri vasket tøyet mitt siden jeg flyttet hjemmefra. Hun har aldri vaske noen av leilighetene jeg har bodd i. Gardiner, sengetøy, håndklær og kjøkkenutstyr skaffet jeg selv. 

Hun har selvsagt tilbudt men jeg sier alltid nei. 

Jeg tviler på at jeg er den eneste mann som er i stand til og gjøre ting selv uten hjelp fra mamma.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev:

Vel min mor har aldri vasket tøyet mitt siden jeg flyttet hjemmefra. Hun har aldri vaske noen av leilighetene jeg har bodd i. Gardiner, sengetøy, håndklær og kjøkkenutstyr skaffet jeg selv. 

Hun har selvsagt tilbudt men jeg sier alltid nei. 

Jeg tviler på at jeg er den eneste mann som er i stand til og gjøre ting selv uten hjelp fra mamma.

Så flott at dere finnes :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Begge brødrene mine, en onkel, en kamerat

Anonymkode: ecb4a...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...