Gå til innhold

.

Sjallabais

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må høre på dine nærmeste og så må du kutte kontakten og slette han og blokkere han.

Du har ikke ansvaret for hans liv. Om han tar sitt liv så er det ikke din feil, det er ikke noe han gjør mot deg, det er noe han gjør mot seg selv i såfall.

Hvis du får trusler via andre kanaler - altså der du ikke har blokkert og slettet han enda - så ringer du politiet og sier at du er redd han kan gjøre alvor av truslene dine.

Allier deg med venner og familie.

Du kan ikke fortsett å la han være i livet ditt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kutt han ut! Om du er redd for at han skal ta livet ditt, ring politiet, om du er redd for at han skal ta livet sitt, ring ambulanse. Det enkleste er oftest det beste. 

Anonymkode: 6a0d5...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du i mot gaver, lar han være sjåføren din, og generelt opprettholder kontakten når han truer med å drepe folk rundt deg? 
Med å fortsette la han være sjåføren din og ta i mot gaver igjennom flere år, så sier du jo at du aksepterer oppførselen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke

Du kan starte med å ikke utnytte ham for kjøring og dyre gaver. Sette grenser som at jeg prater gjerne med deg, men ikke noe mer. Alternativt kutte all kontakt på sms,fb mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vis at du virkelig mener det når du sier det aldri kan bli noe mellom dere. Dvs. ta bussen når du skal noen steder, og betal for dem selv om du ønsker dyre ting.

Anonymkode: a95e3...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøre deg hit og dit? Ta i mot gaver? Du gir han positiv oppmerksomhet når du tar i mot gavene, og du viser han at du "trenger han" når du lar han kjøre deg hit og dit. 

Du er jo med på leken. Du må konsekvent levere tilbake gaver og slutte å la han gjøre tjenester for deg om du virkelig vil at han skal slutte. 

Det er lov å tenke litt selv også...

Anonymkode: 54eb2...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Hvorfor tar du i mot gaver, lar han være sjåføren din, og generelt opprettholder kontakten når han truer med å drepe folk rundt deg? 
Med å fortsette la han være sjåføren din og ta i mot gaver igjennom flere år, så sier du jo at du aksepterer oppførselen. 

Han er vært en god venn av meg i mange år. Det er tøft å kutte ut en som er så nær men samtidig så «skummel». Burde sluttet kontakten med han for mange år siden. Men det er som å si hade til en god venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøre deg hit og dit? Ta i mot gaver? Du gir han positiv oppmerksomhet når du tar i mot gavene, og du viser han at du "trenger han" når du lar han kjøre deg hit og dit. 

Du er jo med på leken. Du må konsekvent levere tilbake gaver og slutte å la han gjøre tjenester for deg om du virkelig vil at han skal slutte. 

Det er lov å tenke litt selv også...

Anonymkode: 54eb2...c7a

Endret av Sjallabais
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Polly Ester skrev:

Du må høre på dine nærmeste og så må du kutte kontakten og slette han og blokkere han.

Du har ikke ansvaret for hans liv. Om han tar sitt liv så er det ikke din feil, det er ikke noe han gjør mot deg, det er noe han gjør mot seg selv i såfall.

Hvis du får trusler via andre kanaler - altså der du ikke har blokkert og slettet han enda - så ringer du politiet og sier at du er redd han kan gjøre alvor av truslene dine.

Allier deg med venner og familie.

Du kan ikke fortsett å la han være i livet ditt. 

Jeg har lyst å kutte kontakten. Men er redd. Tenk om han gjør alvor ut av truslene sine? Det faller på mine skuldre selv om det ikke er min feil påenmåte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Sjallabais said:

Jeg vet ikke hva jeg gjør galt, men jeg har stalkere og «psykopater» etter meg.

Jeg har en stalker etter meg nå... skummelt, men vet ikke hva jeg kan gjøre med det?

Han ene mannen er sykelig forelsket eller betatt? Han gjør alt for meg, og har gjort det i alle de år. Jeg har vært tydelig på at det aldri kommer til å bli noe i mellom oss, men det virker ikke som om han forstår det. Han kjøper dyre gaver til meg, kjører meg dit jeg vil og vil ikke ha en eneste krone for det... jeg må nærmest tvinge han til å ta imot. Dette er greit nok, men så har vi de faukene han har med å si ting som «kommer til å drepe din framtidige mann og barn» «jeg tar livet mitt om vi noen gang ikke har kontakten mer». De gangene jeg rett og slett trenger en time out fra maset hans, slutter jeg å svare på meldinger og telefoner fra han. Men etter en stund da så kommer det meldinger som «jeg føler meg ikke bra, hjertet hopper og jeg har ikke lyst til å leve mer» «anonym jeg kan ikke leve uten deg, om jeg ikke kan ha deg kan ingen andre heller». Jeg blir da redd og svarer, å da er vi rett i den samme balja igjen. Mine nærmeste mener jeg burde anmelde han og kutte han helt ut, men da kommer han til å ta livet sitt(eller mitt).

er han psykopat? Hva kan jeg gjøre? 

Hva i alle dager, "kjører meg dit jeg vil"? Det er jo du som ikke er vel bevart...

Anonymkode: 33d9f...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sjallabais said:

Han er vært en god venn av meg i mange år. Det er tøft å kutte ut en som er så nær men samtidig så «skummel». Burde sluttet kontakten med han for mange år siden. Men det er som å si hade til en god venn.

Synes du virkelig at noen som truer med å drepe dine framtidige barn og partner er en god venn?? 
Jeg kunne aldri vært venn med noen som drapstruer familien min... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra
4 minutter siden, Sjallabais skrev:

Jeg får dyre gaver, men leverer de gjerne tilbake. Betaler for skyssen. Og den eneste grunnen til at jeg lar han kjøre meg er fordi han tilbyr seg. Jeg ringer ikke han spesifikt.

forstår det kanskje er dumt æ la han kjøre meg eller møte meg. Men han er tross alt en venn...

Kjære deg, ser du ikke at du holder dette varmt selv? Og hvordan kan du anse en som kommer med konkrete trusler for en go venn?

Du må kutte alle bånd, for dere begges skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drapstrusler bør og skal rapporteres direkte til politiet så får de ta seg av dette. Sånne ting skal man ta på alvor, særs når han utviser så ustabile og lite medfølende trekk. Hans diagnostikk er det forøvrig lite fruktbart å spekulere i, det vi derimot kan konkludere med er at han er giftig og at han får deg til å føle deg redd og dårlig. Sånne mennesker skal man ikke ha i livet sitt. 

Du får lagre alt av trusler, avbryt kontakten så overlever bevismaterialene til politiet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Sjallabais skrev:

Jeg får dyre gaver, men leverer de gjerne tilbake. Betaler for skyssen. Og den eneste grunnen til at jeg lar han kjøre meg er fordi han tilbyr seg. Jeg ringer ikke han spesifikt.

forstår det kanskje er dumt æ la han kjøre meg eller møte meg. Men han er tross alt en venn...

Ikke gi ham anledning til å tilby deg skyss. Har du et ærend nevner du det ikke for ham, men tar heller bussen.

Anonymkode: a95e3...e5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, WubWub skrev:

Drapstrusler bør og skal rapporteres direkte til politiet så får de ta seg av dette. Sånne ting skal man ta på alvor, særs når han utviser så ustabile og lite medfølende trekk. Hans diagnostikk er det forøvrig lite fruktbart å spekulere i, det vi derimot kan konkludere med er at han er giftig og at han får deg til å føle deg redd og dårlig. Sånne mennesker skal man ikke ha i livet sitt. 

Du får lagre alt av trusler, avbryt kontakten så overlever bevismaterialene til politiet. 

Men er det nok til å anmelde det til politiet? Han har jo ikke gjort annet enn å være «grei»? 

Dette er så vanskelig 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sjallabais skrev:

Men er det nok til å anmelde det til politiet? Han har jo ikke gjort annet enn å være «grei»? 

Dette er så vanskelig 😭

Drapstrusler er ikke greit, og det er også strengt ulovlig. Ser ikke helt hvorfor dette skulle være vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Sjallabais skrev:

Dette er så vanskelig 😭

Grei? Les hovedinnlegget ditt om igjen. 

Anonymkode: 755ac...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grei? Les hovedinnlegget ditt om igjen. 

Anonymkode: 755ac...348

«Grei»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...