AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Jeg er 25 år gammel. Snart mastergrad i juss. Over gjennomsnittlig pen og har en slank og sunn kropp. Jeg ønsker meg en ekte kjæreste som jeg på sikt kan ha en framtid og familie med. Hovedmotivasjonen min er fordi jeg vil ha noen å ha sex med, og fordi jeg ønsker barn før jeg har fylt 30. Jeg har ingen problemer med å få oppmerksomhet fra gutter, men jeg føler aldri at jeg finner noen som jeg virkelig liker. Hvis jeg mot formodning skulle finne en jeg synes virker interessant så er ikke han interessert i noe annet enn uforpliktende sex. Jeg føler at det meste av oppmerksomheten jeg får er enten folk som bare vil ha sex, eller folk som ønsker seg et trofé å skryte av til kompisene. Noen menn blir veldig opphengt i meg, men det er som regel folk som er milevis unna min liga og som jeg blir kvalm av tanken på sex med. Jeg har datet litt, men har inntrykk av at de fleste kun var interessert i sex eller en kortvarig greie (så det dør alltid ut fort). Jeg har veldig lite erfaring med gutter og dating så jeg har mange spørsmål: 1) Hvordan finner jeg ut hva jeg vil ha i en mann? Ett problem er at jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal se etter. Det jeg blir tiltrukket av er høyde, pene ansikt og utstråling/smil. Ingen er perfekt, så man må jo prioritere mellom egenskaper. Hvis man skal ha et familieliv og barn i fremtiden er det mange kvaliteter som er viktigere enn utseendet. Finnes det i det hele tatt kjekke menn som er seriøse? Hvilke egenskaper bør jeg se etter? Hvilken aldersgruppe? 2) Hvor møter man menn? Byen og datingapper er proppfulle av useriøse folk på jakt etter enkel sex. Jeg orker ikke å sløse energi på sånne. Jeg må gå et sted der man kan snakke litt casually med folk ansikt til ansikt uten av det ligger en forventning om noe mer i lufta. På studiet er det nesten ikke menn, og det er knallhard konkurranse om de få som er her, så jeg tror ikke jeg kommer til å møte en her. Hvor kan jeg møte seriøse menn i en casual setting og bli kjent med dem FØR jeg vurderer om de er aktuelle for noe mer?3) Hvordan går man fram for å bli noe mer enn venner? Dette er noe av det jeg sliter mest med. Jeg føler nesten at jo mindre jeg bryr meg om noen, jo større sjangse er det for at de blir forelsket i meg. Og jo mer jeg liker og bryr meg om noen, jo mindre interessert blir de i meg. Jeg har lyst til å vente med sex til jeg finner en seriøs en som jeg vet at liker meg og kunne tenke seg å bli kjærester på sikt - men det kan være veldig vanskelig hvis man liker noen veldig godt og den personen tydelig vil ha sex! Det er jo mange menn som gir meg oppmerksomhet (men få aktuelle). Hvordan får jeg den jeg liker til å like meg tilbake på ekte og ikke bare for sex? Hvordan skiller jeg ut de som er seriøse fra de useriøse?4) Hvordan er man i et forhold? Jeg har aldri vært sammen med noen jeg virkelig likte. Har vært i to forhold, mest fordi de var gode personer og ville være sammen med meg. Det ble etter hvert slutt fordi jeg ikke klarte å engasjere meg i forholdet, og ikke følte meg tiltrukket nok av dem. Foreldrene mine og alle andre slektninger er veldig gamle og "kalde" så jeg har aldri sett dynamikken i et moderne eller nytt forhold på nært hold. Hvordan gjør man det riktig? Hva kjennetegner et sunt forhold som kommer til å vare? Hva kan man forvente av partneren og hva må man gjøre selv? Ser jo masse tråder her inne med folk som klager over kjærestene sine og som er veldig ulykkelige. Folk som blir forbigått, ignorert og vært utro mot. Hva er vanlig? Hva skal man tåle? Hvordan vet man om det i det hele tatt er verdt det? Anonymkode: 4a06c...82c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 Jeg tenker at det er et dårlig utgangspunkt å ville ha kjæreste bare for å ha noen å ha sex med og få barn med. En kjæreste skal være en livspartner, en du elsker å bo med og være rundt til enhver tid, en som du tillater å se deg i dine svakeste øyeblikk, og mest frustrerte øyeblikk. En som du er komfortabel med å være syk og "stygg" rundt og vica versa og allikevel elske hverandre like høyt. En bestevenn man bygger og oppnår felles drømmer og mål med, en inspirasjon for hverandre i hverdagen og livet til videre personlig utvikling, og ja, din andre halvdel rett og slett. Hva du bør se etter i en mann må du spørre deg selv om , hva som er viktig for deg og ditt liv. For eksempel er det jo standard å være lojal, snill, inspirerende, felles interesser, felles og gode moraler og verdier, ønske om å ha den samme type fremtiden (for eksempel bosted, levemåte, arbeidsfordeling i og utenfor hjemmet, politikk, barneoppdragelse), og bør være et godt forbilde for sine fremtidige barn. En mann som altså drikker mye, ikke tar vare på helsa, ikke har orden på økonomien eller livet, sliter med sinneproblemer, oppfører seg dårlig og lignende bør man styre unna om man vil ha en seriøs livspartner. Og jada, det finnes mange seriøse kjekke menn - det er ingen forbindelse mellom å være kjekk og useriøs, eller stygg og seriøs. Men i det lange løp så er det ikke utseendet som bør vektlegges aller mest uansett, for utseendet vil jo uansett forfalle med årene. Vanligst er det nok å møte partnere via felles venner, enten på fest, på foredrag, på felles aktivitet man driver med eller lignende. Foreksempel vil du ha en mann opptatt av helse, prøv turgrupper, sykkelgrupper, helseworkshops, vil du ha en mann opptatt av politikk prøv politiske grupper og foredag. Useriøse og seriøse folk er det på alle arenaer, også nettdating og tinder. Mange seriøse der som vil ha kjæreste, men cluet er å skrive i profilen sin at man kun er ute etter noe seriøst, og raskt spørre motparten hva den søker etter. Er svarer "tar det som det kommer" eller lignende, så er ikke kjæreste målet, men heller bonusen og da kan de være useriøse med alle andre inntil de møter bonusen, svarer de målrettet og konkret at "jeg håper å finne meg en kjæreste" så vet du at du snakker med en seriøs mann. Hvordan du går frem og hvordan man er i et forhold faller seg naturlig når du møter den rette Anonymkode: 476a3...952 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 Hvordan vet du at disse guttene bare er ute etter sex? Jeg for min del hadde heller prøvd å date disse gutta i noen mnder før man faktisk har sex. Aldri fått inntrykk av at noen bare vil ha sex med meg heller, fordi jeg blir sett på som såpass seriøs. Anonymkode: ef0e4...3b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå