Gå til innhold

Hva er ''helsefremmende og helseforebyggende praksis''?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei sykepleiere og studenter! 

Jeg går 4. semester nå og skal til høsten ha 4 ukers praksis i ''sykdomsforebyggende og helsefremmende arbeid''. Denne praksisen er ikke veiledet, og vi kan ordne oss plass selv hvis vi vil. De tidligere studentene jeg har snakket med har vært på føde/barsel, hjemmetjenesten og noen i barnehage faktisk - men jeg lurer på om helsesøster eller jordmor på helsestasjon er et alternativ? Jeg har sendt mail til skolen, men har ikke fått svar ennå. Tenker at helsesøster/helsesenter må være veldig relevant for denne perioden? 

Kjenner nemlig en helsesøster hjemme (er ikke fra byen) og hadde tenkt å spørre henne. Kjenner at fire uker hjemme hadde vært prima :alice: Så, er det noen som har hatt denne praksisen på helsestasjon? Eller høres dette helt håpløst ut?

Anonymkode: c5f31...e90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må først si at jeg ikke er sykepleieutdannet, men har hatt stillinger innen kommunehelsetjenesten før, og helsestasjonene er i aller høyeste grad helsefremmende og sykdomsforebyggende, og burde være innafor. Synes ikke det høres håpløst ut, men ta en prat med studiestedet for å høre hva som kreves. 

Andre oppgaver innen dette temaet kan f.eks også være bedriftshelsetjeneste, eller folkehelsearbeid (miljørettet helsevern, folkehelsekoordinator, smittevern +++) 

Anonymkode: 5dfd4...145

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må først si at jeg ikke er sykepleieutdannet, men har hatt stillinger innen kommunehelsetjenesten før, og helsestasjonene er i aller høyeste grad helsefremmende og sykdomsforebyggende, og burde være innafor. Synes ikke det høres håpløst ut, men ta en prat med studiestedet for å høre hva som kreves. 

Andre oppgaver innen dette temaet kan f.eks også være bedriftshelsetjeneste, eller folkehelsearbeid (miljørettet helsevern, folkehelsekoordinator, smittevern +++) 

Anonymkode: 5dfd4...145

Takk for svar! Ønsker svar fra alle med erfaring, ikke bare sykepleierutdannet :) Ja, det er svært mange i klassen min som skal på ulike føde-barsel-tilbud, men det er ikke noe for meg.. Helsestasjon høres mye mer spennende ut! 

Anonymkode: c5f31...e90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...