Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt dette ut på graviditet og babytiden-siden, men kanskje det passer bedre inn her?

Hatt tre MA på rad.

De to første var like, men endte forskjellig (en medisinsk og en utskrapning).

De to første graviditetene var ikke planlagt, tredje var.

Hadde symptomer på graviditet, tok tester og gikk til lege, ble der videresendt til gynekolog.

Første fikk jeg beskjed hadde dødd i 5-7 uke og fikk tabletter. Måtte ta tre runder for å få ut alt.

Andre fikk jeg beskjed var også dødt før 12 uke. Her funket ikke tableter og det ble utskaping.

Hadde kun graviditets symptomer og ingen smerter eller blødninger, fosterne hadde bare dødd, så fikk beskjed at det var MA.

Ved tredje, nå nettopp, fikk jeg blødninger. Smerter (som menssmerter, litt ekstra vondt) og blødning. 1-2 dager med blødning fra begynnelse til slutt. Dette kalte de også MA.

Prøver å finne forskjell på MA og SA. Ikke at det har SÅ mye å si, mistet er mistet, men trodde at med blødning ble det en SA? Skal til gynekolog på tirsdag, kan få det nærmere forklart der.

Det jeg lurer på - nå som jeg har hatt min 3. MA - får jeg extra hjelp nå da? Er 37 år i tillegg. Det hjelper jo ikke akkurat på. (Hater litt å lese om kjendiser som er 37,40,41,45 år osv som blir gravide og føder...) Jeg blir tydeligvis gravid (selv om det tar lang til og jeg har fått provera og letrozol ved denne siste graviditeten). Jeg skaper liv der inne, av og til med litt hjelp og det tar tid, men jeg klare jo ikke holde det der inne.

Anonymkode: 931b8...4b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få utredning for habituell abort når du har hatt 3 aborter. Jeg vil tro at alderen din også vil gjøre at de utreder litt ekstra.

Jeg sender deg varme tanker, de høres veldig tøft ut å gå gjennom det du har gjort.

Lykke til!

Anonymkode: 1e658...cbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få utredning for habituell abort når du har hatt 3 aborter. Jeg vil tro at alderen din også vil gjøre at de utreder litt ekstra.

Jeg sender deg varme tanker, de høres veldig tøft ut å gå gjennom det du har gjort.

Lykke til!

Anonymkode: 1e658...cbc

Går til privat gynekolog, da føler jeg jo at jeg "må" kunne få litt mer / noe 'extra' siden jeg ikke går gjennom sykehus og offentlig?

Takk for det :)

Anonymkode: 931b8...4b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...