Gå til innhold

Naboer som slipper inn MIN katt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen min slipper inn katten min hele tiden. 

Jeg slipper altså katten ut. Gjerne 5 min etterpå så står han i gangen min igjen og mjauer ved stuedøra og skal inn å spise. Vi bor i en bygd, Så å låse døra når vi er hjemme uansett er ikke alltid aktuelt, selv om det ville løst noe. Men bare NOE, for når jeg låser døra så naboen ikke skal slippe han inn, Så får jeg en sms der det står at katta må slippes inn.

De følger sine egne katter rundt om i hagen og passer på dem som om de skulle vært babyer. Kommer det en ny katt i nabolaget så informerer de meg med en gang Og tar en snakk med eieren. Og de forventer at alle andre skal gjøre det samme. Å snakke med dem virker overhode ikke. 

Så låser jeg ikke døra så slipper de han inn. Og jeg må slippe ut igjen, og så har vi det gående. Låser jeg, får jeg irriterende masemeldinger. Og de mater han også innimellom. Kan lukte når han har vært der inne, for da stinker han røyk (vi røyker ikke her, De gjør). Så det er frekt. Før de fikk katt selv så prøvde de å stjele min ved å ha han inne hos seg masse og mate han, enda min var på spesialdiett og jeg hadde sagt de ikke skulle gjøre det.

Hva gjør jeg? Vil ikke være frekk, men har sagt ifra uten hell. 

Er noe med at jeg jeg har lyst å ha døra mi åpen uten å tvinges til at den skal låses pga naboene. Ikke liker jeg nabofotspor i snøen PÅ trappa mi heller. Føles invaderende. Og katta trenger mosjon og bør få være litt ute. 

Anonymkode: 5a967...023

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:skratte:

Anonymkode: a1dc0...658

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville vært lettet over å ha naboer som oppfører seg slik med katten min. At de slipper ham inn, koser med ham og forer ham gjør vel egentlig ingen skade. Det er så mange kattehatere rundt omkring som kan finne på å gjøre ondskapsfulle ting med katter, vær glad du ikke har slike rundt deg!

Men hvis det å låse døra løser problemet, så...lås døra? Er det så fryktelig å måtte gjøre, da? Høres ut som en quick fix for meg. Hvis du eier, kan du jo skaffe en katteluke.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ts er nok et klassisk eksempel på luguber katteeier. 

Anonymkode: 22bc9...9fa

• Liker 5
Skrevet (endret)

Du får deg en katteluke og en låsbar dør.

Endret av Berentsens
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ts her:

Jeg kan låse, men da får jeg meldinger etter FEM minutter om at katten min er ute og fryser. Fem minutter! Det er så slitsomt å skulle se naboene på daglig basis når de er sånn masekopper. 

Jeg er ikke lei meg for at de koser med katten, men å mate en annens katt er ikke greit fordi den da både kan tro at den bytter hjem OG man har ikke selv kontroll på hva den får i seg av mat. Han blir feit av å bli foret dobbelt opp. Jeg vil han skal mosjonere litt UTE (Ikke bare leke inne og gå på veggen her inne) som en normal katt. Så at de slipper han inn er ikke kult. Og låser jeg døra så blir jeg tilsvarende irritert over masemeldinger. 

• Liker 10
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Få deg en katteluke og gi streng beskjed til naboene om at de ikke får lov til å slippe inn katta eller mate den. 

AnonymBruker
Skrevet

Allerede gitt streng beskjed. Hjelper ikke. 

Katteluke får jeg ikke lov å ha. Leier. 

Ts.

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Det gjorde naboen min også, da jeg hadde katt, men han var så frekk å ringte på døra mi og sa at jeg måtte gi katten min mat for den spiste maten til hans katt, jeg sa bare så ikke slipp den inn da og mat får den. Nå skal det sies at jeg hadde en hankatt og naboen ei hunkatt...

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet

Da får du sette de på plass. Fortell dem at det er DIN katt og at du bestemmer når katten skal være inne/ute. I tilleg får de gi seg med å mate din katt, den får mat hjemme!

kjeft på den om du må. Fader jeg blir så forbanna på folk som tar seg til rette! De veit hvor katten tilhører, de veit at det ikke er en kattedoen har rotet seg bort/løskatt. 

Anonymkode: c02ce...535

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal si ifra "hardere" uten at det blir skikkelig ubehagelig å gå ut i hagen å leke med barna (med naboene surstirrende på meg som "mishandler" katta ved å la den være ute i tenkesegtil over 5 min.....) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvordan jeg skal si ifra "hardere" uten at det blir skikkelig ubehagelig å gå ut i hagen å leke med barna (med naboene surstirrende på meg som "mishandler" katta ved å la den være ute i tenkesegtil over 5 min.....) 

Drit i de. Du lar de bestemme over deg og din katt, hvorfor? Folk får bli så sure de bare vil for min del, de har tid til å bli blide igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lar og lar. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lar og lar. 

Når du ikke setter dem på plass å forteller dem hva som er mitt og ditt så lar du dem fortsette

• Liker 1
Skrevet (endret)

La meg fortelle deg om en nabo vi har. Hun bor oppi bakken og hadde to små hunder som hun gladelig lot løpe rundt løse. Det har selvsagt sine naturlige begrensninger hvor skummel en løs chihuahua er, men det er fortsatt ikke lov å la dem løpe rundt uten oppsyn eller bånd og disse hadde for vane å bli stående i bakken foran tomta vår og bjeffe på alt og ingenting i timesvis.

Eieren var en hyggelig eldre dame sådan sett. Men hundene hadde nada respekt for henne, det merkes jo når hun står og kaller på dem og de blankt ignorerer henne gang på gang. Den eneste kommandoen disse hundene tilsynelatende forstod til slutt var da jeg stod ute på trappa og brølte "gå hjem!"

Uavhengig av hvor ofte jeg tok turen opp for å si ifra og nevne at det faktisk ikke er lov å la de løpe rundt løse i nabolaget så sank det ikke inn. Julen 2016 rablet det for meg da vi var på vei ut og jeg var stressa for vi skulle kjøre langt, og midt i det hele har jeg hørt på fillebikkja gnåle i en halvtime og jeg endelig hører henne prøve å kalle på den. Jeg ender opp med å brøle på dama om at hun skal holde den "jævla bikkja i bånd eller så fanger jeg den og overlater den til viking, din jævla F...!" og så videre. Tenke seg til, jeg hverken så eller hørte noe til hundene på 6 måneder etter det. Når sommeren kom og hunden atter en gang var løs tok jeg turen opp og nevnte at "det har gått bra i 6 måneder, jeg vil gjerne slippe en gjentakelse av julen for sånn skal det ikke være" og så har jeg sett lite til hundene siden.

Enkelte mennesker hører ikke etter før det rakner for en og man skjeller dem ut. Det skal selvsagt ikke være sånn, men av og til er det tilsynelatende det eneste som ser ut til å fungere.

Jeg hadde ikke lyst til å være frekk og ufin jeg heller, men når det tross alt fungerer etter at man har prøvd å være hyggelig så har de seg selv å takke syntes jeg.

Endret av Emmelise
skriveleif
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Emmelise skrev:

La meg fortelle deg om en nabo vi har. Hun bor oppi bakken og hadde to små hunder som hun gladelig lot løpe rundt løse. Det har selvsagt sine naturlige begrensninger hvor skummel en løs chihuahua er, men det er fortsatt ikke lov å la dem løpe rundt uten oppsyn eller bånd og disse hadde for vane å bli stående i bakken foran tomta vår og bjeffe på alt og innenting i timesvis.

Eieren var en hyggelig eldre dame sådan sett. Men hundene hadde nada respekt for henne, det merkes jo når hun står og kaller på dem og de blankt ignorerer henne gang på gang. Den eneste kommandoen disse hundene tilsynelatende forstod til slutt var da jeg stod ute på trappa og brølte "gå hjem!"

Uavhengig av hvor ofte jeg tok turen opp for å si ifra og nevne at det faktisk ikke er lov å la de løpe rundt løse i nabolaget så sank det ikke inn. Julen 2016 rablet det for meg da vi var på vei ut og jeg var stressa for vi skulle kjøre langt, og midt i det hele har jeg hørt på fillebikkja gnåle i en halvtime og jeg endelig hører henne prøve å kalle på den. Jeg ender opp med å brøle på dama om at hun skal holde den "jævla bikkja i bånd eller så fanger jeg den og overlater den til viking, din jævla F...!" og så videre. Tenke seg til, jeg hverken så eller hørte noe til hundene på 6 måneder etter det. Når sommeren kom og hunden atter en gang var løs tok jeg turen opp og nevnte at "det har gått bra i 6 måneder, jeg vil gjerne slippe en gjentakelse av julen for sånn skal det ikke være" og så har jeg sett lite til hundene siden.

Enkelte mennesker hører ikke etter før det rakner for en og man skjeller dem ut. Det skal selvsagt ikke være sånn, men av og til er det tilsynelatende det eneste som ser ut til å fungere.

Jeg hadde ikke lyst til å være frekk og ufin jeg heller, men når det tross alt fungerer etter at man har prøvd å være hyggelig så har de seg selv å takke syntes jeg.

Noen ganger må man bare. Noen mennesker hører kun sine egne meninger.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

:skratte:

Anonymkode: a1dc0...658

Hva er morsomt med dette?

Anonymkode: 52475...b63

Skrevet

Skriv et brev til de. At du har vansker for å bli sint foran di og at du ikke vil ha noe uoppgjort, men at det ikke kan fortsette sånn. Si at du passer på katten din selv, at du setter pris på at de er bekymret, men at katten bare har godt av å være ute.

Hadde noen mata katten min, hadde det rabla for meg. De har 'streng diett' og blir dårlig i magen av mye mat.

Om ikke det hjelper, så må du nesten ta det ett steg videre og få besøksforbud fra politiet :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er morsomt med dette?

Anonymkode: 52475...b63

Jeg vet ikke, men jeg lo fordi ts hørtes normal ut helt til hun presterte å skrive at hun ikke ville ha nabo fotspor på trappa..... 

Anonymkode: bbdbc...d83

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, Sphynx said:

Skriv et brev til de. At du har vansker for å bli sint foran di og at du ikke vil ha noe uoppgjort, men at det ikke kan fortsette sånn. Si at du passer på katten din selv, at du setter pris på at de er bekymret, men at katten bare har godt av å være ute.

Hadde noen mata katten min, hadde det rabla for meg. De har 'streng diett' og blir dårlig i magen av mye mat.

Om ikke det hjelper, så må du nesten ta det ett steg videre og få besøksforbud fra politiet :fnise:

Allerede skrevet dette på meld. Det hjelper ikke. Og ikke vil jeg kjefte. 

En annen ting er jo at vi ikke har gjerde mellom hagene våre  (Ikke min bestemmelse, jeg leier bare). Så de ser på mitt som deres og tar seg nok ekstra til rette pga det. Det blir ekkelt å skulle gå ut om sommeren i hagen med dem stående like ved å være sure og snokete fordi de vil passe på en katt som allerede har et hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...