AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #1 Skrevet 5. januar 2018 Hei, min mann vervet meg nylig til en 2 mnd vervekampanje med mobiloperatør A ( F.o.m 10.10). Den 30.11 sa han opp for siden å overføre meg til annet selskap den 02.01.d.å. Årsaken til at overførelsen ikke kunne skje den 01.01.d.å som den jo logisk nok burde var i følge min mann at det ikke var mulig grunnet helgedag. Mobiloperatør A har ikke sendt meg noen rekninger før i går og da var denne på i overkant av 500 kr ( 1 ny måned med abonnement samt faktureringsporto). Når min mann tar kontakt( jeg har gitt beskjed om at jeg vil holdes utenfor akkurat mobil og slikt...har andre ansvarsoppgaver i familien og var dessuten meget skeptisk før jeg ble vervet til dette selskapet A)med operatør A for hvorfor man ikke får faktura på SMS og/eller mail svarer kundeservice med følgende argumentasjonsrekke; 1) Det er mer miljøvennlig med papirfaktura framfor annen beskjed. 2) Mobiloperatør forklarer at de ikke visste telefonnummeret mitt og derfor ikke kunne kontakte meg. Svada i mitt hodet fra ende til annen....men muligens noen andre her kommer frem til at det er reelt? Dette med at bytte først i praksis skjedde den 02.01 er jo en ting, men hva med at mobiloperatør A har visst om bytte i over 1 mnd? Er det noen unntak fra deres regel om at man ikke må betale full mnd? For slik det er nå må jeg betale hele måneden ut på forskudd ( i tillegg til operatør B). Dvs. Jeg kommer ikke til å betale da min mann tar det fulle og hele ansvaret for sin tankeløshet med å ville ha meg til å skifte slik at han kunne få et par mnd billigere abonnement til seg.( Vi har heldigvis separat økonomi). Setter pris på andre svar enn ; Denne må du nok betale blabla, hvorfor lar du andre ta ansvar for mobiloperatør blabla. Jeg vil kun ha svar som går på oppsigelse som er lovfestet i det norske regelverket. Noe som ville triumet over mobiloperatør A sitt rigide regelverk. Anonymkode: 04569...8a0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #2 Skrevet 5. januar 2018 Dette overlater du til han som har laget rotet, nemlig mannen din, og tenker ikke mer på det. Anonymkode: e162a...13f
stan Skrevet 5. januar 2018 #4 Skrevet 5. januar 2018 Det er grunner til at skiftet ikke kan skje i helg eller helgedager. Du skal betale for den del av måneden du hadde abo hos A og tilsvarende for B. Men det er mulig at A fakturerte for neste måned før skiftet var utført. Da vil de kreditere deg for resten av måneden. Hvis du ikke allerde har betalt kan det være smart å sjekke hva du faktisk skylder, så slipper du å vente på at de fører pengene tilbake. Du kan jo bare be om e-faktura, alle seriøse operatører tilbyr dette. Det er jo rimeligere for alle.
Gjest Tom Bäcker Skrevet 5. januar 2018 #6 Skrevet 5. januar 2018 Dette er ikke regulert gjennom lov, men gjennom avtalen mellom kunde og operatør. Mange av billigselskapene har en klausul i avtalene om at du må betale ut den måneden du sier opp, noe som betyr at du kan risikere å betale til to operatører en måned. Dette er noe du må ta med i risikovurderingen når du velger operatør. Mobilbransjen er noen sleipe jævler, og spekulerer i at kundene sover i timen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå