Gå til innhold

Skifte av mobiloperatør. Når trer oppsigelsen i kraft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, min mann vervet meg nylig til en 2 mnd vervekampanje med mobiloperatør A ( F.o.m 10.10). Den 30.11 sa han opp for siden å overføre meg til annet selskap den 02.01.d.å. Årsaken til at overførelsen ikke kunne skje den 01.01.d.å som den jo logisk nok burde var i følge min mann at det ikke var mulig grunnet helgedag.

Mobiloperatør A har ikke sendt meg noen rekninger før i går og da var denne på i overkant av 500 kr ( 1 ny måned med abonnement samt faktureringsporto). Når min mann tar kontakt( jeg har gitt beskjed om at jeg vil holdes utenfor akkurat mobil og slikt...har andre ansvarsoppgaver i familien og var dessuten meget skeptisk før jeg ble vervet til dette selskapet A)med operatør A for hvorfor man ikke får faktura på SMS og/eller mail svarer kundeservice med følgende argumentasjonsrekke;

1) Det er mer miljøvennlig med papirfaktura framfor annen beskjed.

2) Mobiloperatør forklarer at de ikke visste telefonnummeret mitt og derfor ikke kunne kontakte meg.

Svada i mitt hodet fra ende til annen....men muligens noen andre her kommer frem til at det er reelt?

Dette med at bytte først i praksis skjedde den 02.01 er jo en ting, men hva med at mobiloperatør A har visst om bytte i over 1 mnd?

Er det noen unntak fra deres regel om at man ikke må betale full mnd?

For slik det er nå må jeg betale hele måneden ut på forskudd ( i tillegg til operatør B). Dvs. Jeg kommer ikke til å betale da min mann tar det fulle og hele ansvaret for sin tankeløshet med å ville ha meg til å skifte slik at han kunne få et par mnd billigere abonnement til seg.( Vi har heldigvis separat økonomi).

Setter pris på andre svar enn ;

Denne må du nok betale blabla, hvorfor lar du andre ta ansvar for mobiloperatør blabla. Jeg vil kun ha svar som går på oppsigelse som er lovfestet i det norske regelverket. Noe som ville triumet over mobiloperatør A sitt rigide regelverk.

Anonymkode: 04569...8a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette overlater du til han som har laget rotet, nemlig mannen din, og tenker ikke mer på det.

Anonymkode: e162a...13f

Skrevet

Hva fant du ut da du googlet dette da?

Skrevet

Det er grunner til at skiftet ikke kan skje i helg eller helgedager. 

Du skal betale for den del av måneden du hadde abo hos A og tilsvarende for B.

Men det er mulig at A fakturerte for neste  måned før skiftet var utført. Da vil de kreditere deg for resten av måneden. Hvis du ikke allerde har betalt kan det være smart å sjekke hva du faktisk skylder, så slipper du å vente på at de fører pengene tilbake.

Du kan jo bare be om e-faktura, alle seriøse operatører tilbyr dette. Det er jo rimeligere for alle.

Skrevet

Slått sammen trippelpostet tråd.

Edie, mod.

Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Dette er ikke regulert gjennom lov, men gjennom avtalen mellom kunde og operatør. Mange av billigselskapene har en klausul i avtalene om at du må betale ut den måneden du sier opp, noe som betyr at du kan risikere å betale til to operatører en måned. Dette er noe du må ta med i risikovurderingen når du velger operatør.

Mobilbransjen er noen sleipe jævler, og spekulerer i at kundene sover i timen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...