Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å studere til høsten og er veldig usikker på hvilken by jeg skal studere i. Er det noen som har noen positive/negative erfaringer med Trondheim, Stavanger, Bergen eller Bodø. Er selv fra Sørlandet så er nok ganske bortskjemt når det kommer til været.

Er det noen som har noen erfaringer som har studert i noen av disse byene tidligere? Setter veldig pris på svar! :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hva du skal studere, men Bergen og Trondheim er kjent for å ha et svært godt studentmiljø.

Anonymkode: 6ea72...ece

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller så kan man evt dra til en av de mindre, ikke-klisje byene. Riktignok er ikke studietilbudet såå bredt der da

Anonymkode: 094af...189

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer i Trondheim.

Været er skikkelig kjipt, det regner og er kaldt hele tida. På immatrikuleringen kunne man ikke se noe som helst fordi alle var pakket inn i et tonn regnklær og hadde med paraplyer, man ble dessuten gjennomvåt så ikke så kult å møte nye medstudenter når man ser ut som et rufsetroll.

Foreleserne er kjempeflinke, maten i kantina er god, det er alltid masse som skjer, messer, foreninger, festivaler, konserter, kurs man kan melde seg på (f.eks skrivekurs, "ta det med ro og ikke stress til eksamen", studieteknikk osv), fadderuka har opplegg til både de som vil feste dag og natt og de som er avholds og bare vil slappe av eller sprinte rundt som gærninger i fjæra.

Hva skal du studere eller hvilket fakultet? Kan være lettere å svare på hvordan det er om du gir oss litt mer info.

Anonymkode: 65e40...eec

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg studerer i Trondheim.

Været er skikkelig kjipt, det regner og er kaldt hele tida. På immatrikuleringen kunne man ikke se noe som helst fordi alle var pakket inn i et tonn regnklær og hadde med paraplyer, man ble dessuten gjennomvåt så ikke så kult å møte nye medstudenter når man ser ut som et rufsetroll.

Foreleserne er kjempeflinke, maten i kantina er god, det er alltid masse som skjer, messer, foreninger, festivaler, konserter, kurs man kan melde seg på (f.eks skrivekurs, "ta det med ro og ikke stress til eksamen", studieteknikk osv), fadderuka har opplegg til både de som vil feste dag og natt og de som er avholds og bare vil slappe av eller sprinte rundt som gærninger i fjæra.

Hva skal du studere eller hvilket fakultet? Kan være lettere å svare på hvordan det er om du gir oss litt mer info.

Anonymkode: 65e40...eec

Takk for svar! Jeg har tenkt å studere barnevern. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...