Gå til innhold

er alle butikkansatte tilbakestående? Hvorfor ikke være ærlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Keg blir lettere provosert når jeg er på butikken og leter etter noe, finner det ikke og går å spør etter hjelp. Og det irriterer meg når ansatte ikke vet hva det er og deretter svarer "dette har vi ikke".

en gang hadde jeg lett meg ihjel etter ett varmeteppe, kunne ikke finne det og spør om hjelp. Får som svar "dette har vi ikke, og har heller aldri hatt". Jeg snur meg og ser rett på det. Og klarer ikke dy meg. " er du sikker?" Spør jeg. "Ja helt sikker" får jeg til svar. Jeg tar frem teppe og spør om dette da kun er å ta med seg. 

Er det ikke bedre å svare "dette vet jeg ikke hva er, la meg spørre noen andre" "eller dette har jeg ingen oversik over" eller hva som helst? 

Dere som jobber i butikk og kommer med slike uttalelser, er dere late? Giddaslause? Tilbakestående? 

Kan dere gi meg en god grunn til hvorfor dere svarer slik, regner med jeg ikke er den eneste som opplever dette. Og det har skjedd VELDIG mange ganger.

kanskje er det jeg som er tilbakestående når jeg spør om dette.

Anonymkode: d1349...2b7

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

en gang hadde jeg lett meg ihjel etter ett varmeteppe, kunne ikke finne det og spør om hjelp. Får som svar "dette har vi ikke, og har heller aldri hatt". Jeg snur meg og ser rett på det.

Hva var vitsen med å spørre om hjelp dersom du så det? 

Nei, jeg har aldri opplevd det i noen butikker i hvert fall. Har aldri opplevd folk som jobber i butikk så lite imøtekommende. Heldigvis. 

Uansett er det dårlig gjort å starte med å beskylde alle som jobber i butikk for å være tilbakestående. Det er et fryktelig ord, og du skjemmer deg ut ved å bruke det. 

Anonymkode: 1cf9d...161

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hahhaha jeg må le litt! Ikke direkte over hva du skrev, men av handlingen som har skjedd gjentatte ganger med deg.

det har aldri skjedd med meg. Men jeg må jo si at det er jo bare til å le av. 

Anonymkode: 875ab...23d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er ikke alle butikkansatte tilbakestående. Det forteller mer om deg enn om dem når du skriver noe slikt.

Alle vet at mennesker i alle aldre, i alle stillinger og alle folkeslag er forskjellige, og at fordi du har møtt en butikkansatt som svarer dumt så betyr ikke det at alle butikkansatte er som vedkommende. 

Anonymkode: 09c7e...a5d

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor kan ikke folk si/skrive sin mening uten å være frekk? Jeg har nylig laget en tråd der jeg mener at mange butikkarbeidere er uhøflige, men jeg sier det ikke på en frekk måte. Helt unødvendig å bruke ord som "tilbakestående".

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen hva folk skal reagere på! 

Og her på kg når ganske åpentlyst hva tråden handler om, så for folk fortsatt ikke med seg det!

Anonymkode: 0ef68...0ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts, jeg er helt enig med deg, og dette har jeg både opplevd i butikker, treningssenterer, kurs  ol.

Og ja hvorfor kan folk ikke bare være ærlige? Og si det jeg vet jeg ikke, og spørre noen andre...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Fy faen hva folk skal reagere på! 

Og her på kg når ganske åpentlyst hva tråden handler om, så for folk fortsatt ikke med seg det!

Jepp.. at må tas bokststavelig..

Anonymkode: f51aa...9fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jepp.. at må tas bokststavelig..

"alt må tas bokstavelig!

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

kanskje er det jeg som er tilbakestående når jeg spør om dette.

Nei du er ikke det..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i ulike typer butikker, og jobber nå i barneforetning. Det du nevner er en situasjon jeg har vært i selv som butikkansatt, og samtidig en situasjon jeg har opplevd at kollegaer av meg har befunnet seg i.

Jeg tror (vet..) at det ikke har med ærlighet å gjøre - men det kan være alt fra at den ansatte aldri har sett produktet i butikken tidligere og derfor er ganske sikker på at butikken ikke har det, at den ansatte er ny i butikken og usikker og ikke mase på kollegaene om alt slags, kanskje er ingen av kollegaene til den ansatte ledige, slik at h*n kan spørre dem? Det kan også være at det har vært en travel dag på jobb og at den ansatte i butikken er stressa eller trøtt! Alle gjør feil i blant. 

Anonymkode: 04b44...097

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har jobbet i ulike typer butikker, og jobber nå i barneforetning. Det du nevner er en situasjon jeg har vært i selv som butikkansatt, og samtidig en situasjon jeg har opplevd at kollegaer av meg har befunnet seg i.

Jeg tror (vet..) at det ikke har med ærlighet å gjøre - men det kan være alt fra at den ansatte aldri har sett produktet i butikken tidligere og derfor er ganske sikker på at butikken ikke har det, at den ansatte er ny i butikken og usikker og ikke mase på kollegaene om alt slags, kanskje er ingen av kollegaene til den ansatte ledige, slik at h*n kan spørre dem? Det kan også være at det har vært en travel dag på jobb og at den ansatte i butikken er stressa eller trøtt! Alle gjør feil i blant. 

Anonymkode: 04b44...097

Yeah right, spesielt når varen er i katalogen eller på tilbud :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så spydig? Spar den sarkastiske oppførselen din. Som nevnt over, så kan butikk medarbeideren være usikker eller stressa. 

Anonymkode: abbcc...613

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor så spydig? Spar den sarkastiske oppførselen din. Som nevnt over, så kan butikk medarbeideren være usikker eller stressa. 

Anonymkode: abbcc...613

:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Kan skjønner at påkalle noen tilbakestående er dumt, men var kun for oppmerksomhetens skyld, og det tror jeg folk forstår, innerst inne.

en ting er å være ny, stresset osv osv.

å si "nei det har vi ikke" er ikke noe enklere å svare enn " dette vet jeg desverre ikke", hvirfor fremstå som noe annet? Om alle er opptatt, så kan man si " om du har tid til å vente litt, så skal jeg høre med en kollega".

i mitt tilfelle som jeg nevner iver, som en av mange eksempler jeg kunne hatt. Var den ansatte bestemt på at de ikke hadde varmeteppe, i det jeg snur meg og skal gå fra butikken, får jeg øye på dette. Jeg føler meg lurt, og klarer ikke stole på slike. 

En annen dag skulle jeg ha ståltråd, kunne ikke finne det, og den andatte sa de ikke hdde. Jeg slo meg til ro med dette og kjøpte det andre jeg skulle ha. Ståltråden hun mente de ikke hadde, den lå i en skål ved kassa. 

Jeg blir døds oppgitt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan skjønner at påkalle noen tilbakestående er dumt, men var kun for oppmerksomhetens skyld, og det tror jeg folk forstår, innerst inne.

en ting er å være ny, stresset osv osv.

å si "nei det har vi ikke" er ikke noe enklere å svare enn " dette vet jeg desverre ikke", hvirfor fremstå som noe annet? Om alle er opptatt, så kan man si " om du har tid til å vente litt, så skal jeg høre med en kollega".

i mitt tilfelle som jeg nevner iver, som en av mange eksempler jeg kunne hatt. Var den ansatte bestemt på at de ikke hadde varmeteppe, i det jeg snur meg og skal gå fra butikken, får jeg øye på dette. Jeg føler meg lurt, og klarer ikke stole på slike. 

En annen dag skulle jeg ha ståltråd, kunne ikke finne det, og den andatte sa de ikke hdde. Jeg slo meg til ro med dette og kjøpte det andre jeg skulle ha. Ståltråden hun mente de ikke hadde, den lå i en skål ved kassa. 

Jeg blir døds oppgitt.

Etter å ha lest det du skriver, så er det du fremstår som tilbakestående, både på grunn av innhold og alle skrivefeilene.

Men det største problemet ditt er at du virker er et svært usympatisk, noe som gjør at du får dårlig service i butikker.

Anonymkode: 8dbf2...b07

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også fortalt en kunde at vi ikke solgte en type produkt, og etter en stund fant kunden det selv. Grunnen til dette var at jeg hadde jobbet i butikken i flere år og hadde aldri sett produktet, aldri fått det på varelevering, og aldri opplevd at noen hadde kjøpt det hos oss, returnert det, eller tatt reklamasjon. Jeg ble svært overrasket når kunden fant produktet hun lette etter, ettersom jeg aldri hadde forestilt meg vi solgte et slikt produkt.

Når det kommer til tilbudsavisen så hendte det tidligere at kunden fikk tilbudsavisen før vi som jobbet der fikk den, slik at vi faktisk ikke hadde en fjerneste anelse om hvilke produkter som var på tilbud den uken. Særlig når vi åpnet på mandag og hadde nok med å sette i stand butikken akkurat til åpning, og ikke rakk å gå over den før vi åpnet dørene klokken 10. Så det hendte vi måtte gå igjennom tilbudsavisen sammen med kunden der og da - og det hadde ingenting med vår inkompetanse å gjøre, eller at vi var særlig tilbakestående.

Jeg har også opplevd å si til en kunde at vi ikke har et produkt ettersom jeg enten syntes kunden var uforskammet og ønsket at de skulle gå. Kanskje ikke riktig av meg, men det får så være.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...