Gå til innhold

Mister venner!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kanskje dette er et vanlig problem, men jeg må bare lufte litt her! Dere er alltid så gode med tanker og råd! 
Jeg føler alle venninnene mine sklir fra hverandre! Vi er i midten til slutten av 20-årene, og ferdige, eller nesten ferdige med studier. Noen flytter til andre byer, og noen trekker seg tilbake til kjærester, jobb, barn og diverse. Har jo mye som skjer selv, så i hverdagen merker jeg det ikke så godt kanskje, men merker at det går flere og flere mnd mellom hver gang det er kontakt med hver. Synes dette er trist og alarmerende! Prøver å ha fokus på å treffes oftere, men det er rett og slett vanskelig i travle hverdager, og over lenger distanser. 

Blir jo redd det er meg det er noe galt med, så jeg er vel kanskje mest ute etter å vite om at dette evt er normalt, at det tar seg opp igjen når folk kommer inn i jobbene sine, kommer over honeymoon-fasen, etc. eller om jeg bare må innfinne meg med at det er sånn det er å bli "voksen". Eller evt om du har klart å skaffe deg venner på andre måter? Venner-venner, ikke bare omgangskrets- for den er stor nok. :) 

Anonymkode: 25f55...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok naturlig at vennskap sklir fra hverandre i den alderen. Som du sier så flytter folk rundt på seg, får seg jobber som tar mye tid, får barn, osv.  Det er ikke noe galt med deg. :) Trisket er å prøve å beholde de vennskapene man ønsker å ta vare på og å skaffe seg nye for å erstatte de man mister. 

Det er jo også symmetri her. Det at mange mister venner betyr jo også at det er mange som vil søkte nye venner og som ønsker deg som venninne. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...