AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #1 Del Skrevet 4. januar 2018 Nå er jeg lei av treg mage /: har hatt det siden jeg var født, brukt både movicol, lauktose eller hva d nå heter (sånn type klyster/sukkervann som man kjøper på apoteket. Nå har jeg ikke vært på do på over 14 dager og d er så hardt og ubehagelig stort å få ut så redd for å.ikke få d ut på en måte pga jeg har blitt skremt med at om man ikke får d ut inne 24 timer med forstoppelse dør tarmen å du må ha pose på magen bør jeg ikke vil pga jeg har dårlig selvtillit fra før. Nå har jeg akk tatt en mictolax men ennå ikke fått den trangen til å gå på do som jeg fikk for 1 år siden da jeg brukte d sist. Kan man ta en tube til da? Er så desperat for å komme meg på do å tømme meg at jeg nesten ligger å griner også lest at om man har feber og mageknip burde man kontakte legen? Mvh fortvilet 27 åring:( Anonymkode: 109de...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tannkost Skrevet 4. januar 2018 #2 Del Skrevet 4. januar 2018 Bestill legetime. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Del Skrevet 5. januar 2018 Forsøk også å smøre enderarmen med fett, det kan gjøre at det glir litt lettere ut. Eventuelt ta på en oppvaskhanske e.l. og grav det ut. Anonymkode: 4d321...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #4 Del Skrevet 5. januar 2018 Du burde absolutt å gått til legen for mange dager siden. 14 dager med forstoppelse er ikke bra. Ring legevakten, ikke vent til over helga Anonymkode: 92a4f...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 5. januar 2018 #5 Del Skrevet 5. januar 2018 Sikkert et superteit råd du har hørt mange ganger før, men drikker du nok vann? Husker jeg fikk skikkelig forstoppelse etter en ferietur, og det var så vondt at jeg trodde jeg skulle dø. Men da jeg leste at vann kunne hjelpe, drakk jeg masse, og i løpet av noen timer hadde det bedret seg jeg ville uansett kontaktet lege om dette er noe du er plaget med jevnlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 6. januar 2018 #6 Del Skrevet 6. januar 2018 Skal høre med en jeg kjenner, men hun er ikke hjemme nå. Hun fikk et råd som legene anbefaler pasienter å ta etter å ha hatt kreft i endetarmen. Det fås reseptfritt. Ellers kan du prøve 2 ss coscoa eller annen olje. Natron i vann er også avførende, men sørg for å hold deg i nærheten av et toalett det første døgnet. Husker ikke hvor mye som ble anbefalt, men prøv med 1 ts tre ganger på et døgn. En venninne tok 3 ts. natron i vann og måtte fly på do hele natten, ikke å anbefale. Kontakt lege først og fremst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 6. januar 2018 #7 Del Skrevet 6. januar 2018 Tråden er ryddet for medisintips. Blod, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 6. januar 2018 #8 Del Skrevet 6. januar 2018 Etter 14 dager så kom deg til legevakten asap! Dette kan føre til kronisk forstoppelse, da avføringen vil samle seg opp i endetarmen, uten at man får det ut. Blokkerer systemet Om man da ikke får behandling, kan man bli nødt til å opereres, og man kan i verste fall dø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå