Gå til innhold

Mulig å bli sterk i bein og legger uten å legge på seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på grensen til undervektig, men må bli sterkere i beina ift idretten jeg driver med. Går det fint an uten å legge på seg muskler??

Anonymkode: a7753...ffb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Styrke = muskler. Uten muskler, ingen styrke. 

Du må trene for å bygge styrke, sånn er det bare. 

Det er dog selvsagt mulig å trene uten øke sin totalvekt. 

Anonymkode: 2d1fb...7e2

Gjest supernova_87
Skrevet

Altså det skal en del til for at du skal legge på deg så mye av muskler at det gjør noe. 

Dessuten går det fint an å bli sterkere uten å bygge mye muskler. Det kommer an på hvordan du gjør det. F.eks de som driver med hopp må være sterke og ha en enorm spenst, men de bør ha minst mulig muskeltyngde siden det er en fordel å være lett. 

Musklene effektiviserer seg, og prøver å tilpasse muskelminnet (vet ikke hva det egentlig heter) sånn at man bruker muskelen mest mulig effektivt. Å trene for å bli sterk vs for å få store muskler (hypertrofi) gjøres på ulike måter. Søk på noen videoer på youtube eller artikler på google om styrketrening for økt styrke og ikke økt muskelmasse. Gjerne på engelsk. 

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst håper jeg du skaffer deg hjelp. Hvis du er på grensen til undervektig og er livredd for å legge på deg, selv om det bare er muskler, så må du snakke med noen om det.

Anonymkode: f3de1...5ff

Skrevet (endret)

Jeg løper mye og har sterke bein. Og jo mer jeg løper og jo mer muskler jeg får i bena, jo løsere sitter buksene mine. Er normal/tynn (bmi på 20), så vet ikke om det samme vil gjelde for deg ts -men undervektig, det er det vel ingen som vil være?

Ps: vil tro det har noe å si om man er mann eller dame 

Endret av Ild

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...