AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Har tenkt til å gå litt rundt i byen hvor jeg bor og levere CV i forskjellige butikker, type Nille, Gamestop og den slags. Også lurer jeg da på hvordan jeg skal gå frem? Er det daglig leder jeg skal spørre etter i disse butikkene? Hva om daglig leder ikke er der? Skal jeg presentere meg selv? Håndhilse? Hva skal jeg si etter jeg har gitt CVen? Får angstfølelse av alt dette, så trenger nesten punkt for punkt hvordan jeg skal gå frem. Anonymkode: b1c96...215
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 Sleng den på disken Anonymkode: eb1bf...ade
SusanneLorentze Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 Jeg er butikkleder selv og setter pris på at jeg får hilst på de som leverer CV. Men nå skal det sies at dersom jeg faktisk ikke trenger noen ansatte på det tidspunktet så ser jeg ikke så nøye på CV'en. Førsteinntrykk og utstråling teller mer enn CV for min del dersom det er en deltids stilling det er snakk om. Kle deg i vanlige, pene klær, ikke skjorte og dressbukse hvis ikke det er naturlig for deg. Da blir man utilpass med engang. Spør gjerne etter butikkleder (ofte jobber disse ikke så mye på kvelden, så det kan være greit å gå på dagtid) og håndhilse hvis det føltes naturlig. Fortell gjerne litt om hva du er ute etter, en deltid ved siden av studier/sommerjobb osv. Smil og vær blid! Det teller mye! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 vi tar ikke imot CVer uanmeldt på den måten mer, og det vet jeg mange andre butikker på senteret der jeg jobber heller ikke gjør. trenger vi folk lyser vi det ut, og vil ha alt på nett. Uanmeldte folk som dukker opp i tide og utide og skal stirre deg i øya, ta deg i hånda og vil snakke med sjefen tar masse tid, og CVene havner alltid rett i søpla. Hilsen butikksjef Anonymkode: 5a58c...f78
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #5 Skrevet 4. januar 2018 Jeg ville nok ha godt bort til en ansatt og sagt noe lignende som: "Hei! Jeg er interessert i en jobb her. Er daglig leder tilstede på jobb nå?" Dersom du får et nei ville jeg videre ha spurt når han eller hun er på jobb eller om du kan få et telefonnummer som du kan ringe. Jeg ville nok ha dukket opp når daglig leder er på jobb igjen. Jeg skjønner at dette er ubehagelig og at det trigger angstsymptomer, men dette er en kjempegod måte å lære seg å takle angsten bedre på. Det viktigste er å være høflig og vennlig. Et avslag vil man som regel alltid få, og av og til vil man møte noen irriterte og/eller stressede mennesker på jobb. Da går du bare videre til neste butikk og rister den erfaringen av deg. Lykke til! Anonymkode: b58c7...686
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #6 Skrevet 4. januar 2018 Det du kan gjøre er å ringe først for å spørre om de trenger folk (nr finner du ofte på nettsidene til kjøpesentrene). Ofte så kastes søknad og CV om de ikke trenger folk akkurat der og da, eller så blir de glemt selv etter en tid og butikken trenger folk igjen. Jeg har fått butikkjobber flere ganger ved å ringe først, da slipper jeg å bruke tid på butikker som ikke trenger ansatte. Anonymkode: 929f3...7a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå