Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere mye på penger, eller ting dere ikke har?

Anonymkode: efc5a...4c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle du ønske du hadde råd til akkurat nå? Bil? Boblebad?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, altfor ofte. Fordi samfunnet forteller meg at jeg er en taper fordi jeg ikke kan kjøpe hus, ha bil, eller ha en fancy mobiltelefon.

• Liker 2
Skrevet

Når jeg må velge mellom hvilke regninger jeg skal prioritere fordi jeg ikke har råd til både husleie, mat og strøm, så tenker jeg på penger ja. Skulle gjerne hatt litt ekstra å rutte med, men livet er urettferdig sånn sett. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare når det begynner å bli så trangt at det påvirker mat.

Anonymkode: fa966...002

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på økonomien min neste hele dagen:( Går nesten i minus nå. Selger jeg leiligheten min så blir jeg gjeldsfri, men mister trolig EK så jeg blir stuck på leiemarkedet. 

Anonymkode: 3772d...475

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker på økonomien min neste hele dagen:( Går nesten i minus nå. Selger jeg leiligheten min så blir jeg gjeldsfri, men mister trolig EK så jeg blir stuck på leiemarkedet. 

Mister ikke all EK, men blir sittende igjen med 500.000,- kanskje.

Skrevet

Ligger langt etter med endel fakturaer, så jeg tenker på penger hele tiden og aner ikke hvordan veien blir videre.

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Tenker aldri på penger. 

AnonymBruker
Skrevet

Lever på smertegrensen pga mye reising og motorsykkelturer, så jeg må være knallhard i hverdagen. Er vanskelig på slutten av måneden, men er jo selvforskyldt.

Anonymkode: ac19f...a66

Skrevet

Morsomt spørsmål! :D Det fikk meg til å innse at jeg faktisk tenker ganske mye på penger, selv nå som jeg nylig har fått et par tusen ekstra å rutte med i måneden

Skrevet

Ja veldig mye. Men det er fordi jeg sliter med å få alt til å gå opp...

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå for tiden tenker jeg en del på penger fordi jeg er midt i overgangen fra å være student til å komme i arbeid, men det er mest fordi jeg er kontrollfrik og må ha full oversikt over økonomien og alt som kan planlegges må planlegges. Jeg har greit med penger egentlig   

Anonymkode: 5610f...26d

Skrevet

Tenker for mye på penger egentlig. Har det romslig nok og ingen økonomiske problemer sånn sett, men jeg er bare utrolig redd for å miste kontrollen. Så da bruker jeg mye tid på å tenke på forbruk og sparing.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker lite på det. Har et meget forutsigbart budsjett, med huslån - dagligvarer - nob,nett, netflix, spotify - strøm, komm avg, forsikring pr mnd.

Sparer 5000 i mnd, har gjort det lenge.

Anonymkode: 97dc0...c85

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Bekymringer!

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte mye på det når jeg var student. Da måtte jeg snu på hver krone. Hadde 3.000,- å rutte for i mnd. Så med husleie på kr 2500,-. Var det bare 500kr igjen på mat, transport osv. 

Gikk det og, men man måtte være kreativ. 

Nå har jeg forholdsvis god råd, og alt jeg trenger. Så det er sjeldent jeg tenker på penger. 
Det henger selvfølgelig igjen ting fra studenttiden med gode vaner jeg har vennet meg til. Kjøper alltid det billigste alternativet og ser på priser osv. 
Men jeg er ikke bekymret for å si det slik. 

Anonymkode: 7028c...ec1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte mye på det når jeg var student. Da måtte jeg snu på hver krone. Hadde 3.000,- å rutte for i mnd. Så med husleie på kr 2500,-. Var det bare 500kr igjen på mat, transport osv. 

Gikk det og, men man måtte være kreativ. 

Nå har jeg forholdsvis god råd, og alt jeg trenger. Så det er sjeldent jeg tenker på penger. 
Det henger selvfølgelig igjen ting fra studenttiden med gode vaner jeg har vennet meg til. Kjøper alltid det billigste alternativet og ser på priser osv. 
Men jeg er ikke bekymret for å si det slik. 

Anonymkode: 7028c...ec1

Hvordan i alle dager er det mulig å leve på 500 i mnd uten å sulte seg, evt stjele og snylte på andre? Jeg hadde 2000 etter husleie en periode da jeg studerte, og syntes det var vanskelig å få det til å strekke til. Men det er veldig lenge siden kanskje? 

Over til spm i HI, ja jeg tenker nok endel på penger. Har hatt variabel inntekt en stund, det er slitsomt fordi man alltid må tenke så langt fremover. Nå har jeg bedre lønn enn jeg har hatt på lenge, og det er fint å endelig klare å spare litt og ha råd til nødvendige ting uten å blakke seg.

Anonymkode: c7b20...c06

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...