Gå til innhold

Premier Tax Refund London - får ikke momsen tilbake pga feil de har gjort!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I fjor januar reiste jeg til London og kjøpte meg en vare som jeg skulle få tilbake momsen på. Jeg fikk Tax Refund papirer fra butikken jeg handlet på, og fylte de inn sammen med selgeren i butikken. Fikk beskjed om at jeg måtte "poste" det i en postkasse på flyplassen etter sikkerhetskontrollen. På flyplassen forhørte jeg meg enda en gang om det var et sted jeg skulle gå for å få "stempel", fikk beskjed om at på Stansted airport (flyplassen jeg reiste til og fra), så stemplet de selv etter at turisten hadde postet papirene. Da gjorde jeg det. Venninnen min hadde også handlet et par ting hun skulle få momsen tilbake på, så hun "postet" sine papirer der hun også. Etter en lang ventetid, og mange mailer til premier Tax Refund fikk jeg i dag kontakt med manageren på Premier Tax Refund England, som sa at jeg ikke kunne få momsen tilbake fordi papirene ble stemplet 4 måneder etter utreise dato, og loven sier at de må stemples innen 3 måneder etter utreisedato. Jeg reiste dagen etter jeg kom til London, så dette er en feil flyplassen har gjort, de har brukt for lang tid og stemplet Tax Refund papirene våres etter fire måneder etter utreise, som automatisk ikke da gir meg eller min venninne momsen tilbake. Jeg lurer litt på hvordan jeg kan få videre med denne saken? jeg har alt av dokumentasjon på innreise og utreise fra London, dokumentasjon på Tax free papirene, hotell (inn og utsjekk), kjøpet mitt i butikken og alt annet som hadde med den turen å gjøre. Hvem skal jeg kontakte nå? 

Anonymkode: 664b2...823

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortollet dere varen og betalte moms når dere landet i Norge da..

Anonymkode: 24947...4f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger er det snakk om ?

Anonymkode: 442f4...307

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fortollet dere varen og betalte moms når dere landet i Norge da..

Ja, men det har ikke noe med saken å gjøre. Nevnte det til manageren, men fikk beskjed om at det ikke hadde noe med momsen jeg skulle få tilbake fra dem å gjøre, siden de ikke kunne gi meg penger pga varen ble stemplet en måned for sent, noe som gjør at det ikke lenger er gyldig. Sa også mye annet, som at jeg reiste jo dagen etter og alt det der, men fikk liksom ikke kommet meg noe vei videre med samtalen. De forholdt seg til stemplet og mente at den var veldig viktig og måtte ha blitt stemplet innen 3 måneder før jeg reiste ut fra London...Så ja, skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre nå eller hvem jeg skal kontakte for å fikse dette 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye penger er det snakk om ?

Anonymkode: 442f4...307

Noen tusenlapper, så det var en del penger der. 

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig kjipt å måtte betale så mye penger, både der og her, for så ikke få det man har krav på tilbake. Føler jeg faktisk er helt fortapt denne gang og det er lite som kan gjøre noe med det. Vet en ting i hvert fall, at fra nå av må jeg forsikre meg at det fins en egen tax refund desk fra flyplasser jeg skal reise til og fra, slik at jeg slipper dette i fremtiden..

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du her på nytt? Sist ble du rimelig irritert på alle som svarte, og mente du hadde bedre svar selv.. 

Det kan jo være en ide å ikke kjøpe dyrere varer enn man har råd til ;) 

Anonymkode: 70f2a...ae7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du her på nytt? Sist ble du rimelig irritert på alle som svarte, og mente du hadde bedre svar selv.. 

Hvorfor så frekk? Jeg spør fordi jeg lurer på hva jeg skal gjøre nå som jeg har fått vite hva som har skjedd. 

Den siste setningen kunne du holdt for deg selv, veldig ekkel oppførsel du viser. Jeg har råd, derfor kjøpte jeg. Men du må være dum om du sier «Ja ja, la de 6000 kronene bare gå». Skjerp deg og ta deg sammen! Prøv å bruke tiden din på noe bedre, som F.eks å tjene noe penger enn å irritere deg grønt over andre som har råd til noe du ikke klarer å tåle. Jeg går utifra lommeboken min, og har derfor råd til å kjøpe ting såpass dyrt! 

Anonymkode: b2994...847

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva har egentlig prisen med dette å gjøre? Det er snakk om hva jeg har rett på. Syns skikkelig synd i deg, som blir så sjalu på andres økonomi! Helt ærlig, det er ikke sunt! Du trenger å jobbe med deg selv eventuelt søke hjelp 

AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg TS, jeg blir absolutt ikke misunnelig på din økonomi. Det at du har kjøpt deg én dyr veske sier da ingenting om din økonomi! For alt jeg vet spiser du nudler og First Price kneip til alle måltider og bor på pikerommet hjemme hos mor og far. Du syntes jo åpenbart 6000,- er nok å grine over. 

Du var frekk og ufin mot de fleste som svarte deg sist du lagde en tråd på dette, forventer du da at du skal behandles som en engel videre? 

PS: siden du er så opptatt av min økonomi, så kan jeg fint gå å kjøpe meg en veske til 60 000,- skulle jeg ønske det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg TS, jeg blir absolutt ikke misunnelig på din økonomi. Det at du har kjøpt deg én dyr veske sier da ingenting om din økonomi! For alt jeg vet spiser du nudler og First Price kneip til alle måltider og bor på pikerommet hjemme hos mor og far. Du syntes jo åpenbart 6000,- er nok å grine over. 

Du var frekk og ufin mot de fleste som svarte deg sist du lagde en tråd på dette, forventer du da at du skal behandles som en engel videre? 

PS: siden du er så opptatt av min økonomi, så kan jeg fint gå å kjøpe meg en veske til 60 000,- skulle jeg ønske det.

Kjøre anonymbruker, for alt jeg vet spiser du nudler og First Price kneip til alle måltider og bor på pikerommet hjemme hos mor og far.

Jeg var ufin og frekk, derfor valgte du å komme tilbake etter flere dager for å ta igjen kampen om det og fortsette å være ufin og frekk tilbake? Tviler på at du i det hele tatt er i arbeid med den oppførselen der. Syns synd på deg, at du fortsatt er så irritert over dette kjøpet mitt i England, at du måtte så absolutt komme å kommentere her, også sier du i tillegg at hvis du vil så kan du kjøpe en veske for 60.000, samtidig som du påpeker at jeg for alt du vet kan sitte hjemme å spise billig mat. Vell, da må jo jeg nesten tenke det samme om deg tilbake også da? Hva vet jeg hvem du er og hva du driver med. For alt jeg vet kanskje du ikke jobber engang, men "snylter" på nav, for alt jeg vet altså :) og sjalu er di definitivt, spesielt når du kommer tilbake etter kanskje 2-3 uker for å si " ikke kjøp ting du ikke har råd til", herregud, ta deg sammen, fikk du ingenting fint i jul? Har ikke foreldrene dine lært deg å ikke være frekk mot andre, men heller jobbe mot å få det de har selv? Selv den rikeste karen hadde nok ønsket å få tilbake 6000 i moms, hvem ønsker ikke det? 6000 er ikke lite penger, men mye! og dette er ikke snakk om hva jeg skal få tilbake, men hva jeg har krav på og rett til å tilbake! Fokuser nå mer på deg selv, og prøv heller å finne deg en jobb og være fornøyd med det du har enn å gå rundt bitter og sur

AnonymBruker
Skrevet

Kjøre anonymbruker, for alt jeg vet spiser du nudler og First Price kneip til alle måltider og bor på pikerommet hjemme hos mor og far.

Jeg var ufin og frekk, derfor valgte du å komme tilbake etter flere dager for å ta igjen kampen om det og fortsette å være ufin og frekk tilbake? Tviler på at du i det hele tatt er i arbeid med den oppførselen der. Syns synd på deg, at du fortsatt er så irritert over dette kjøpet mitt i England, at du måtte så absolutt komme å kommentere her, også sier du i tillegg at hvis du vil så kan du kjøpe en veske for 60.000, samtidig som du påpeker at jeg for alt du vet kan sitte hjemme å spise billig mat. Vell, da må jo jeg nesten tenke det samme om deg tilbake også da? Hva vet jeg hvem du er og hva du driver med. For alt jeg vet kanskje du ikke jobber engang, men "snylter" på nav, for alt jeg vet altså :) og sjalu er di definitivt, spesielt når du kommer tilbake etter kanskje 2-3 uker for å si " ikke kjøp ting du ikke har råd til", herregud, ta deg sammen, fikk du ingenting fint i jul? Har ikke foreldrene dine lært deg å ikke være frekk mot andre, men heller jobbe mot å få det de har selv? Selv den rikeste karen hadde nok ønsket å få tilbake 6000 i moms, hvem ønsker ikke det? 6000 er ikke lite penger, men mye! og dette er ikke snakk om hva jeg skal få tilbake, men hva jeg har krav på og rett til å tilbake! Fokuser nå mer på deg selv, og prøv heller å finne deg en jobb og være fornøyd med det du har enn å gå rundt bitter og sur

AnonymBruker
Skrevet

Forbruker Europa?

Anonymkode: ed05c...e82

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forbruker Europa?

Anonymkode: ed05c...e82

Ja, kanskje? Tenkte også at jeg skulle sende en melding til flyplassen og høre med dem om hvorfor de ble stemplet så seint. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke ts kommer noe videre i denne saken. VAT refund er noe som mange steder er et eneste rot, hvor ansatte ikke har peiling. Du må alltid forsikre deg om at du får det stemplet på stedet. Var det Travelex du hadde kontakt med? Uansett..om Stansted kun tilbyr posting av skjema...da blir det bingo. Skal du være trygg bør du få det stemplet der og da. Du bør forøvrig alltid kontakte de 2-3 uker etterpå for en oppdatering av din VAT refund. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke ts kommer noe videre i denne saken. VAT refund er noe som mange steder er et eneste rot, hvor ansatte ikke har peiling. Du må alltid forsikre deg om at du får det stemplet på stedet. Var det Travelex du hadde kontakt med? Uansett..om Stansted kun tilbyr posting av skjema...da blir det bingo. Skal du være trygg bør du få det stemplet der og da. Du bør forøvrig alltid kontakte de 2-3 uker etterpå for en oppdatering av din VAT refund. 

Nå var det slik at jeg ikke kunne stemple tax refund papirene mine noen sted på flyplassen, de skulle stemple det selv, etter at du "mailet" tax refund papirene dine i deres postkasse. Det stod om det både på deres hjemmeside og alle de ansatte på flyplassen sa det samme. Så her kunne jeg ikke gjøre noe selv, regnet jo med at de som jobber der gjør jobben sin i tide, lite visste jeg at forløpet skulle bli sånn her. Reiste også for under en dag, så hadde ikke mulighet til å finne ut om jeg kunne få stempel på tax refund papirene mine noen steder i byen, eller om det var mulig. Ja, jeg vet dette er helt klart bingo for de! Det er jo deres skyld, men kunden/turisten som kommer verst ut av det. Jeg kontakte de både 1-2-3 og flere uker etter at jeg hadde vært der (Har jo handlet og fått tax-refund før, og da var pengene alltid inne på konto 1-2 uker etter avreise), de sa det ville ta tid og jeg måtte være litt tålmodig. Nei, jeg tror disse pengene er en tapt sak! Til neste gang skal jeg huske på å reise via heathrow, slik at jeg får stempel på stede som jeg alltid har fått. Uff, men greit med denne tråden, slik at alle andre som reiser via stansted skal være litt oppmerksomme på dette her. Jaja, takk for hjelp alle sammen, jeg får bare ta meg en lærepenge av dette :-/ 

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis dere skulle sende inn en klage til la oss si Premier Tax Refund, hva hadde dere skrevet da? Jeg er litt dårlig på det som dere ser. Ikke har jeg den beste skrivemåten heller, så er redd de tar meg useriøs eller at jeg skal glemme ut viktige punkter som kan forsterke saken min, om jeg så skulle velge å gjøre noe mer ut av den. 

Jeg har som sagt, flybilletter, kvittering fra tollvesenet i Norge, hotellregning og reservasjon, bilder, kvittering og alt fra det jeg kjøpte i England samt tax free kvittering. Reiste dagen etter at jeg ankom England, noen tips? 

Skrevet

Denne kampen har du nok tapt. Ikke verdt å bruke mere energi på dette, du blir bare mere frustrert. Det har gått ett år.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, reiseglad skrev:

Denne kampen har du nok tapt. Ikke verdt å bruke mere energi på dette, du blir bare mere frustrert. Det har gått ett år.....

Sendte mail i går, og fikk svar i dag. La ved alle bilder av alt bevis på at jeg reiste ut av byen dagen etter jeg ankom byen. Og at det var flyplassens feil at de stemplet for seint, viste også til deres side informasjon hvor det står at de skal stemple papirene. Fikk svar i dag at de skulle åpne saken på nytt, og kontakte meg på mandag igjen om hva det blir til, ds det ikke var min feil Meb flyplassens. Så håper det skjer noe her nå. Turte ikke å sende, men glad jeg sendte allikevel

Skrevet (endret)
På 5.1.2018 den 12.53, AnonymBruker skrev:

Sendte mail i går, og fikk svar i dag. La ved alle bilder av alt bevis på at jeg reiste ut av byen dagen etter jeg ankom byen. Og at det var flyplassens feil at de stemplet for seint, viste også til deres side informasjon hvor det står at de skal stemple papirene. Fikk svar i dag at de skulle åpne saken på nytt, og kontakte meg på mandag igjen om hva det blir til, ds det ikke var min feil Meb flyplassens. Så håper det skjer noe her nå. Turte ikke å sende, men glad jeg sendte allikevel

Kan du oppdatere når du har fått svar fra dem? Synes det er interessant å se om de tar feilen på sin kappe slik at du får pengene du har krav på. 

Endret av tirben

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...