Gå til innhold

Hvis jeg sender brev fredag er det fremme lørdag eller mandag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Hvis man sender et brev fredag før leveringstid (kl 15 på mitt lokale postkontor) , vil det nå mottaker 7 timer unna (innenlands) på lørdag eller på mandag?

Anonymkode: aac0b...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lenge siden de sluttet å levere post på lørdager, så mest sannsynlig mandag eller tirsdag.

Anonymkode: c3b1e...5d6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mandag. Posten leverer ikke på lørdager lenger.

Anonymkode: 97d02...f7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åja, det var nytt for meg at posten ikke ble levert på lørdager lenger.

Jeg spurte på posthuset rundt septembertider når brevet ville komme frem, da sa de "i morgen" når jeg rakk å poste før klokken 15, så jeg trodde det generelt kun tok en dag, men da tar det altså to dager i vanlige ukedager også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde dette vært i 2017 så hadde brevet vært fremme dagen etter dersom det ble sendt før innleveringsfristen. Men fra mandag 1/1-18 så opphørte A- og B- post. (som jeg linket til over her)

Anonymkode: 065fa...c5c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dette vært i 2017 så hadde brevet vært fremme dagen etter dersom det ble sendt før innleveringsfristen. Men fra mandag 1/1-18 så opphørte A- og B- post. (som jeg linket til over her)

Tusen takk, god link, veldig nyttig å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.1.2018 den 18.02):

Fra 1/1-18 sluttet posten med A- og B-post. Nå er alt samme type post og det tar nok fort to virkedager før brevet er fremme. Posten distribueres ikke på lørdager lengre. 

https://www.posten.no/sende/frimerker-og-porto/post-med-to-dagers-leveringstid 

Så hvis det er sendt på mandag, får man ikke det på tirsdag? Tidligst onsdag? 

Anonymkode: 70eaf...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Så hvis det er sendt på mandag, får man ikke det på tirsdag? Tidligst onsdag? 

Det er ikke hver dag vi privatpersoner får postn levert. Det er to dager en uke og tre dager neste uke. Så da blir brevet liggende dersom det ikke er postlevering den dagen. 

Sender du mandag må du være fornøyd om mottaker får det iløpet av uka. Sånn er det blitt. 

Anonymkode: fa532...02b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke hver dag vi privatpersoner får postn levert. Det er to dager en uke og tre dager neste uke. Så da blir brevet liggende dersom det ikke er postlevering den dagen. 

Sender du mandag må du være fornøyd om mottaker får det iløpet av uka. Sånn er det blitt. 

Anonymkode: fa532...02b

Seriøst? Jeg tenkte at hvis jeg sender det på mandag, og mottakeren har postlevering på tirsdag, bør hun få det på tirsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Seriøst? Jeg tenkte at hvis jeg sender det på mandag, og mottakeren har postlevering på tirsdag, bør hun få det på tirsdag. 

Da tenkte du dessverre feil. Sender du det på mandag og mottaker har postlevering på tirsdag (og torsdag) må du regne med at de ikke får det før på torsdag. Med mindre det blir en forsinkelse, da får de det tidligst neste mandag. 

"Veiledende leveringstid for all post er to–tre virkedager i hele Norge." (Ganske langt ned, under overskriften "Hva er leveringstiden for brev og små pakker?")

Anonymkode: 1d637...393

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er helt håpløst blitt. Det tar fort minst ei uke å motta et brev. De har også fjernet sortingshallen her (Stavanger), så all post blir sendt til østlandet (Lørenskog), for sortering. Du må regne med 2 dager til Lørenskog, deretter 2 dager til riktig adresse, så kommer det an på hvilke dag de har post den uka. Vi har fast 2 dager i uka, mandag og torsdag.

Anonymkode: db1e7...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da tenkte du dessverre feil. Sender du det på mandag og mottaker har postlevering på tirsdag (og torsdag) må du regne med at de ikke får det før på torsdag. Med mindre det blir en forsinkelse, da får de det tidligst neste mandag. 

"Veiledende leveringstid for all post er to–tre virkedager i hele Norge." (Ganske langt ned, under overskriften "Hva er leveringstiden for brev og små pakker?")

Anonymkode: 1d637...393

Tusen takk! Da vet jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...