AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Hei! Jeg vurderer å studere sykepleie, men jeg aner ikke hvor det er best å studere i Norge? Noen som har noe å meddele? Vil helst holde meg til en litt større by, men tar i mot alle forslag og erfaringer. Anonymkode: 70cb8...11d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 De private høyskolene; Lovisenberg, Diakonova, Vid er steder du vil gå om du vil får en god utdannelse. Anonymkode: aa5f2...113 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: De private høyskolene; Lovisenberg, Diakonova, Vid er steder du vil gå om du vil får en god utdannelse. Anonymkode: aa5f2...113 Ikke VID Bergen hvertfall. Går der selv nå og fraråder den skolen til alle som spør. Makan til møkkaskole. Tar på ingen måte hensyn til elevene, turer frem på under en dags varsel, endringer i timeplanen, totalt mangel på informasjon angående alt. ALDRI velg VID Bergen. Jeg har hørt masse bra om både Haraldsplass og Betanien, søkte meg derfor til VID. Men etter de slo seg sammen er det blitt helt krise. De to skolene hater hverandre og er ikke enig om noen ting - det går så til de grader ut over elevene. Anonymkode: 11e84...917 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #5 Skrevet 4. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke VID Bergen hvertfall. Går der selv nå og fraråder den skolen til alle som spør. Makan til møkkaskole. Tar på ingen måte hensyn til elevene, turer frem på under en dags varsel, endringer i timeplanen, totalt mangel på informasjon angående alt. ALDRI velg VID Bergen. Jeg har hørt masse bra om både Haraldsplass og Betanien, søkte meg derfor til VID. Men etter de slo seg sammen er det blitt helt krise. De to skolene hater hverandre og er ikke enig om noen ting - det går så til de grader ut over elevene. Anonymkode: 11e84...917 * studentene mente jeg. Anonymkode: 11e84...917
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #6 Skrevet 4. januar 2018 Ikke velg Drammen. Jeg gjorde det pga kort reisevei. Sikkelig drittskole, glad jeg er ferdig der. Anonymkode: 71e42...75c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #7 Skrevet 4. januar 2018 Stord-Haugesund Anonymkode: a0b92...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #8 Skrevet 4. januar 2018 Namsos (Nord Universitet) Anonymkode: 005ab...e01
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #9 Skrevet 4. januar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke velg Drammen. Jeg gjorde det pga kort reisevei. Sikkelig drittskole, glad jeg er ferdig der. Anonymkode: 71e42...75c Hvorfor ikke Drammen? Anonymkode: 53394...f55
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #10 Skrevet 4. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke VID Bergen hvertfall. Går der selv nå og fraråder den skolen til alle som spør. Makan til møkkaskole. Tar på ingen måte hensyn til elevene, turer frem på under en dags varsel, endringer i timeplanen, totalt mangel på informasjon angående alt. ALDRI velg VID Bergen. Jeg har hørt masse bra om både Haraldsplass og Betanien, søkte meg derfor til VID. Men etter de slo seg sammen er det blitt helt krise. De to skolene hater hverandre og er ikke enig om noen ting - det går så til de grader ut over elevene. Anonymkode: 11e84...917 Det tar alltid litt tid før sammenslåingen fungerer knirkefritt, de utdanner fremdeles dyktige sykepleiere som er ettertraktet på arbeidsmarkedet. I motsetning til enkelte andre skoler der kvaliteten er så lav at ledere helst unngår å ansette nyutdannede derfra. Anonymkode: aa5f2...113
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #11 Skrevet 4. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det tar alltid litt tid før sammenslåingen fungerer knirkefritt, de utdanner fremdeles dyktige sykepleiere som er ettertraktet på arbeidsmarkedet. I motsetning til enkelte andre skoler der kvaliteten er så lav at ledere helst unngår å ansette nyutdannede derfra. Anonymkode: aa5f2...113 Joda, men her er det ikke snakk om oppstartsproblemer - her er det snakk om fullstendig kulturkræsj. Sykepleierne de utdanner er regelrett farlig hvis praksisveilederne ikke er eksepsjonelt gode - fordi det er utrolig mye viktig undervisning som utgår av ulike diffuse grunner. F.eks har vi én uke førstehjelp ila studiet - det er alt. Og den uken er det nå snakk om at de skal kutte ut til fordel for diakonipraksis. Det er hårreisende, og det er ikke det eneste eksempelet. I tillegg til alle de MANGE og store administrative problemene de har. Studentene føler seg rett og slett ikke velkommen på skolen. At Haraldsplass og Betanien har skapt fantastiske og ettertraktede sykepleiere hver for seg er jo en kjent sak - men dette VID-greiene er helt fullstendig krise. Jeg kjenner ikke én i kullet mitt som anbefaler den skolen til venner og kjente. Anonymkode: 11e84...917 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #12 Skrevet 5. januar 2018 Høgskolen i Østfold, Fredrikstadavdelingen skal ha et godt opplegg etter hva jeg har hørt Anonymkode: 167e5...1f2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #13 Skrevet 5. januar 2018 Er superfornøyd med UiA!Anonymkode: f03cb...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #14 Skrevet 5. januar 2018 Jeg går på hvl Bergen, er fornøyd sånn i det store og det hele bra undervisning i anatomiem, sykdomslæren og sånt og har vært fornøyd med praksisplassene så langt. Ny og fin sykepleielab for øving på prosedyrer og sånt. Ellers er det en del virkelig sære og dårlige lærere, og mye svadafag man skal gjennom men spesielt det siste tror jeg ikke man slipper unna på sykepleien. Synes også selve opplegget er fint lagt opp, man får god nok tid på fagene etx. Anonymkode: ccd82...eae 1
Ingg Skrevet 6. januar 2018 #16 Skrevet 6. januar 2018 På 4.1.2018 den 23.51, AnonymBruker skrev: Joda, men her er det ikke snakk om oppstartsproblemer - her er det snakk om fullstendig kulturkræsj. Sykepleierne de utdanner er regelrett farlig hvis praksisveilederne ikke er eksepsjonelt gode - fordi det er utrolig mye viktig undervisning som utgår av ulike diffuse grunner. F.eks har vi én uke førstehjelp ila studiet - det er alt. Og den uken er det nå snakk om at de skal kutte ut til fordel for diakonipraksis. Det er hårreisende, og det er ikke det eneste eksempelet. I tillegg til alle de MANGE og store administrative problemene de har. Studentene føler seg rett og slett ikke velkommen på skolen. At Haraldsplass og Betanien har skapt fantastiske og ettertraktede sykepleiere hver for seg er jo en kjent sak - men dette VID-greiene er helt fullstendig krise. Jeg kjenner ikke én i kullet mitt som anbefaler den skolen til venner og kjente. Anonymkode: 11e84...917 Tusen takk for at du deler dine meninger! Er nemlig VID jeg har vurdert mest i og med at jeg helst har villet studert i større byer, enn mindre byer. Trondheim vet jeg ikke er så veldig bra, så det har jeg utelukket. Står derfor mest mellom Bergen og Oslo (Diakonhjemmet i så fall). Er det noen som har går eller har gått på Diakonhjemmet i Oslo og kan dele litt erfaringer? Også gjerne litt om det å være student i Oslo. Jeg har en følelse at Oslo er litt for stort igjen, og at derfor studentmiljøet er litt mindre bra enn andre plasser. Mulig jeg må tenke på å søke meg til de mindre plassene. Har hørt mye bra om for eksempel Gjøvik, Namsos og Tromsø.
Gjest O.G. Skrevet 6. januar 2018 #17 Skrevet 6. januar 2018 På 4.1.2018 den 17.36, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg vurderer å studere sykepleie, men jeg aner ikke hvor det er best å studere i Norge? Noen som har noe å meddele? Vil helst holde meg til en litt større by, men tar i mot alle forslag og erfaringer. Anonymkode: 70cb8...11d Folk skryter av sykepleier utdanningen i levanger (nord universitet).
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #18 Skrevet 6. januar 2018 Bakkenteigen i Vestfold. Der har de knyttet til seg mange ekstremt gode forelesere. Går første året der og er superfornøyd. Anonymkode: fa886...427
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #19 Skrevet 6. januar 2018 Hvl Førde er en god skole, de følger deg tett opp og miljøet ved skolen er bra. Fagene er godt gjennomført og pensum blir overkommelig, de gjør undervisningen i de viktige fagene spennende. Et par fag husker jeg var tørre, heldigvis bare et par opplevelser i fag som ikke var viktigst i det store bildet (pedagogikk). Får likevel litt igjen for det. Det skal også sies at for å gjøre det bra er det nesten irrelevant hvilken skole du går for, ettersom egeninnsatsen underveis veier tyngst. Min erfaring er at i Førde tilrettelegges det sånn at egeninnsatsen styrkes og kommer automatisk for gjennomsnittlige interesserte studenter. Anonymkode: a1fe6...8b0
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #20 Skrevet 6. januar 2018 Sykepleierutdanningen på Gjøvik (NTNU) har et veldig godt rykte. Anonymkode: 9b5da...553
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå