svakni Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Jeg tok ut hormonspiralen etter 1,5 år nå rett før jul, og har alltid hatt mensen hele tiden til fast tid. Har aldri testet etter eggløsning, men har kjent noe jeg går utfra er symptomer på det. Fikk siste mens ca 1. desember og fjernet spiralen 21. desember. Fikk en blødning et par dager ettersom varte i 3-4 dager (en dag ganske heavy). Hadde ubeskyttet sex i romjulen og hadde en veldig liten blødning nyttårsaften (spotting). Etter det, ingenting. Har ikke fått mensen nå i januar, selv om den kanskje "burde" kommet nå. Har hatt litt løs mage/oppblåst/stikker litt i magen, trøtt, etc. Men så kjenner jeg jo ekstra mye etter. Tok en graviditetstest i går ettermiddag, negativ. Det er jo på en måte gått "over" dagen i følge syklusen, men OM jeg skulle være gravid må jo jeg ha hatt en ekstra eggløsning? Så da vil kanskje ikke testen ha slått ut uansett, siden det bare er litt over en uke siden første ubeskyttede samleie? Er det et biittelite håp om at jeg kan være gravid? Eller er det umulig? Og er det andre som har hatt ganske stabil syklus med hormonspiral som har fått den klusset til etter at hormonspiralen ble tatt ut? Skjønner ingenting Er 28 år, aldri vært gravid før.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 Man har ikke eggløsning mens man har hormonspiral. Hormonene bruker som regel 3-6 måneder på å komme seg i normalt gjenge igjen etter å ha tatt ut spiralen. Tipper det bare er kroppen din som er litt ute av balanse. Der som testen er negativ etter 3 uker etter samleie er du ikke gravid. Anonymkode: 19d22...461
Jelly333 Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 Akkurat tatt ut spiralen min selv. Oppdater gjerne om du er gravid eller ikke, er spennende å få høre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå