AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Jeg har alltid vært glad og interessert i språk og liker veldig godt å høre på sanger på forskjellige språk, selv om jeg ikke forstår bæret av hva de synger. Lærer jo noen ord her og der om jeg søker opp tekstene. Arabisk, hebraisk, spansk, fransk, armensk, iransk, gresk... Holder musikken for meg selv for jeg opplever at folk flest synes det er veldig spesielt og rart. Flere her som liker musikk på ukjente språk? Anonymkode: f45b4...909 3
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 Ja jeg liker musikk på språk jeg ikke forstår. Liker godt russisk folkemusikk selv om jeg ikke forstår et ord av hva de synger. Liker også italiensk og fransk musikk som også er språk jeg ikke forstår.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 Jeg gjør det selv:) Koreansk, arabisk, farsi og punjabi:) Anonymkode: bce48...f82 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 Jeg elsker spansk musikk! Kan litt spansk, og bruker musikken for å få inn språket, eller hva jeg skal si. Anonymkode: 35685...890 1
jack_daniels Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 Elsker den tyrkiske artisten Erkin Koray fordi musikken er veldig bra og fengende, men har ikke peiling på hva han synger om. Musikken er psykedelisk 70-tallsrock hvis noen er interessert. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #6 Skrevet 8. februar 2018 Hører masse musikk jeg ikke forstår bære av:) Anonymkode: c601b...589 1
Perelandra Skrevet 12. februar 2018 #7 Skrevet 12. februar 2018 Min størst musikalske favoritt i løpet av livet, er den irske gruppa Clannad. Jeg har hørt på dem siden midten sv 80-tallet. Mange av sangene deres er på irsk, et språk jeg ikke forstår noe av, likevel elsker jeg musikken og stemningen. Jeg hører også mye på den finske gruppa Rajaton, men i motsetning til irsk, forstår jeg ganske mye finsk. Liker også godt Mari Boine selv om jeg ikke kan samisk. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #8 Skrevet 14. februar 2018 Ja jeg liker også musikk på ukjente språk, bla. Koreansk, Japansk, spansk, noe russisk og fransk og Liker også mitt eget lands musikk og, Vietnamesisk. Som noen fortalte meg, musikk er et universelt språk Anonymkode: f0d4f...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2018 #9 Skrevet 14. februar 2018 Jeg gjør også det Indisk, punjabi, arabisk, samisk, islandsk... Anonymkode: e0392...fc3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #10 Skrevet 20. februar 2018 Jeg elsker arabisk musikk 😍 Anonymkode: 13d01...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #12 Skrevet 21. februar 2018 Jeg har lært mye språk gjennom opera ved å lese librettoer på begge språk og oppleve de forskjellige følelsene som følger med det som fortelles. Jeg tror at det å knytte følelser til språklæringen er helt essensielt for å bli dyktig i et språk, så musikkelskere har virkelig et ess i ermet. Forskning også på at det å mestre forskjellige språk gjør det enklere å mestre andre intellektuelle utfordringer, som for eksempel åpenhet for nye kulturelle impulser, så dette synes jeg de rundt deg skal ta til seg! Anonymkode: 51b1f...2d4 1
Hoppetaujenta Skrevet 23. februar 2018 #13 Skrevet 23. februar 2018 På 8.2.2018 den 0.11, jack_daniels skrev: Elsker den tyrkiske artisten Erkin Koray fordi musikken er veldig bra og fengende, men har ikke peiling på hva han synger om. Musikken er psykedelisk 70-tallsrock hvis noen er interessert. Takk for tips. Jeg lytter nå og må si at dette var morsomt.
Perelandra Skrevet 23. februar 2018 #14 Skrevet 23. februar 2018 På 21.2.2018 den 14.31, AnonymBruker skrev: Jeg har lært mye språk gjennom opera ved å lese librettoer på begge språk og oppleve de forskjellige følelsene som følger med det som fortelles. Jeg tror at det å knytte følelser til språklæringen er helt essensielt for å bli dyktig i et språk, så musikkelskere har virkelig et ess i ermet. Forskning også på at det å mestre forskjellige språk gjør det enklere å mestre andre intellektuelle utfordringer, som for eksempel åpenhet for nye kulturelle impulser, så dette synes jeg de rundt deg skal ta til seg! Anonymkode: 51b1f...2d4 Musikk er en yppelig måte for å lære fremmede språk! Jeg har studert finsk på hobbybasis i over fem år, og brukt musikk flittig. Det har gått i alt fra Sibelius til gamle Eurovision-svisker.
♥Missy♥ Skrevet 23. februar 2018 #15 Skrevet 23. februar 2018 På 21.2.2018 den 14.24, Guile skrev: Gangnam style tok jo helt av. Haha, ja😅 De spilte den til og med under OL åpningen 🙈😂
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #16 Skrevet 24. februar 2018 Ja, litt snudd på hodet, men digger denne låta med norsk tekst. Slo an internasjonalt, men not so much i Noreg. Anonymkode: 016e4...4e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå