AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Dette er mitt første svangerskap, og jeg har vært veldig heldig og vært i god form generelt. Nå på slutten har jeg slitt med bekkenløsning og ryggsmerter, men ikke noe jeg ikke takler. Men dette! Jeg har termin i dag, og i fuckings går fikk jeg den giga-hemoroiden! Det er så. jævla. vondt. Bekkenløsning kan gå å legge seg, det er ingenting sammenlignet med det her. Jeg gråter meg gjennom hvert eneste dobesøk, det er vondt å sitte, vondt å stå, vondt å gå - for alt legger bare mer press på faenskapen. Den er så stor at det til og med presser når jeg ligger på siden! Aller helst skulle jeg vel ligget på magen, men det funker liksom litt dårlig det og nå.. Jeg kommer til å bli satt i gang om 7 dager hvis ikke fødsel starter av seg selv før det, og er det noe som øker presset må det jo være det å presse ut en unge. HVORDAN blir jeg kvitt hemoroiden før fødselen? Jeg skjønner at mange får nye hemoroider under fødsel pga pressingen, men jeg trenger hvertfall ikke ha denne som utgangspunkt! Jeg drikker masse vann, spiser fiberrik mat, èn ss bløtlagte linfrø daglig. Jeg vasker meg hver gang jeg har vært på do, og prøver å dytte den inn igjen men den kommer rett ut. Fikk scheroproct (?) på apoteket i går som skal brukes to ganger om dagen, men kunne brukes mer der første døgnet, så det har jeg gjort. Prøver å ikke presse, eller sitte lengre på do enn jeg må. Kalde kluter for å få blodårene til å trekke seg sammen. Noen andre tips for å bli kvitt dette kjapt? Sorry langt og detaljert, men jeg er helt desperat for det her er så sinnsykt ille! Anonymkode: 81c6f...112
Ulven Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 (endret) Kan hemoroiden være trombosert siden du har så mye smerter? http://www.lvh.no/symptomer_og_sykdommer/mage_og_tarm/tynn-_og_tykktarm/hemoroider Forøvrig bør du prøve å legge på kålblader fram til fødselen. Det hjelper veldig på hemoroider. Endret 4. januar 2018 av Ulven
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 Har du prøvd å ise ned hemoroiden? Legg noen isbiter i en pose eller vaskeklut og stapp det inn mellom rumpeballene. Når du i tillegg bruker Scheriproct tror jeg du vil merke stor bedring i løpet av et par dager,for den er ganske effektiv. Anonymkode: e6ae5...056
LilleMy1989 Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 Det er dessverre helt vanlig Du gjør forøvrig alt jeg kan komme på skal hjelpe. Har du en ammepute? Jeg har bbhugme og laget den til en donut slik at jeg kunne ligge oppå med magen nedi det kan du også gjøre med vanlige dyner. Kjempedeilig å få ligge på magen når man er så veeeldig gravid Når jeg hadde dette problemet måtte jeg rett og slett "ligge"/stå på alle fire i noen dager før det ble bedre. Det tar vekk trykket. Angående fødsel tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for den. Da er det så mye annet som skjer og når du får nedpress så har du sannsynligvis så vondt at du ikke merker den. Om det er noen trøst Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #5 Skrevet 4. januar 2018 Vitsen med det? Kommer jo nye tvert under fødsel. Anonymkode: 85008...6ad
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #6 Skrevet 4. januar 2018 Kommer jo nye mest sannsynlig under fødsel også. Helt normalt. Eneste som fjerner hemorider permanent er opperasjon. Anonymkode: ca378...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #7 Skrevet 4. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vitsen med det? Kommer jo nye tvert under fødsel. Anonymkode: 85008...6ad Og hvis man leser skriver jeg jo at jeg skjønner det. Det betyr ikke at jeg er supergira på å gå inn i fødsel med dette som utgangspunkt, eller bruke de siste dagene på å ikke klare å slappe av og hvile fordi det er så jævla vondt. Anonymkode: 81c6f...112
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #8 Skrevet 4. januar 2018 22 minutter siden, Ulven skrev: Kan hemoroiden være trombosert siden du har så mye smerter? http://www.lvh.no/symptomer_og_sykdommer/mage_og_tarm/tynn-_og_tykktarm/hemoroider Forøvrig bør du prøve å legge på kålblader fram til fødselen. Det hjelper veldig på hemoroider. Takk for link! Tror ikke den er trombosert, da den er lys og myk. Men så har jeg aldri hatt hemoroider tidligere noen sinne heller.. Kålblader skal prøves! 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å ise ned hemoroiden? Legg noen isbiter i en pose eller vaskeklut og stapp det inn mellom rumpeballene. Når du i tillegg bruker Scheriproct tror jeg du vil merke stor bedring i løpet av et par dager,for den er ganske effektiv. Anonymkode: e6ae5...056 Takk for tips! Skal prøve isbiter, det er sikkert mer langvarig virkende enn kalde kluter. 18 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Det er dessverre helt vanlig Du gjør forøvrig alt jeg kan komme på skal hjelpe. Har du en ammepute? Jeg har bbhugme og laget den til en donut slik at jeg kunne ligge oppå med magen nedi det kan du også gjøre med vanlige dyner. Kjempedeilig å få ligge på magen når man er så veeeldig gravid Når jeg hadde dette problemet måtte jeg rett og slett "ligge"/stå på alle fire i noen dager før det ble bedre. Det tar vekk trykket. Angående fødsel tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for den. Da er det så mye annet som skjer og når du får nedpress så har du sannsynligvis så vondt at du ikke merker den. Om det er noen trøst Lykke til! Trøst og trøst fru blom Skal prøve å dandere noen dyner, tusen takk! Anonymkode: 81c6f...112
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #9 Skrevet 4. januar 2018 Prøv sheriprokt (eller hvordan det staves). Reseptfritt på apoteket. Men om du synes en hemoroide er uholdbart så vil du slite under fødsel... Anonymkode: e2540...fcd
Måbarefåsiat... Skrevet 4. januar 2018 #10 Skrevet 4. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Prøv sheriprokt (eller hvordan det staves). Reseptfritt på apoteket. Men om du synes en hemoroide er uholdbart så vil du slite under fødsel... Anonymkode: e2540...fcd Det staves sånn som hun har skrevet lenger opp og som hun forteller at hun har begynt å bruke. Den andre kommentaren din er unødvendig. 3
Gummiloppa Skrevet 4. januar 2018 #11 Skrevet 4. januar 2018 I feel you! Fikk hemoroider fra helvete som jeg sleit med de 2 siste månedene av svangerskapet, de var så vonde at jeg grein av smerte flere ganger Var også livredd for at jeg skulle være nødt til å kjenne de under fødsel, men overraskende nok merket jeg ikke noe til dem i det hele tatt. Nå fikk jeg epidural da, så jeg var helt bedøva pga det. De jævlene jeg fikk under fødsel var ikke på langt nær så vonde som de jeg hadde under svangerskapet, fordi presset var borte. De forsvant også etter bare noen dager med stikkpiller
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #12 Skrevet 4. januar 2018 Svangerskap er den største og verste grunnen til hemoroider. Trykket på blodårene er enormt nå. Og har man først fått det en gang er sjansen mye større for å få deg igjen senere, dessverre. Scheriproct salve og stikkpiller er mest effektivt og å kjøle de ned, bare pass på så du ikke får forfrysninger. Dytt den forsiktig inn mange ganger om dagen, hvis du orker. Sitt på do så lite som overhodet mulig, gå heller flere ganger enn å sitte å vente på at det skal komme mer. Pga trykket så er det ikke sikkert du klarer å bli kvitt den nå, før barnet er ut. Men det er lov å prøve og håpe. Kan bare forestille meg hvor vondt det må være å trykke når man har en smertefull hemoroide. Håper den da har minsket. Anonymkode: 8faa0...692
Forundret.. Skrevet 4. januar 2018 #13 Skrevet 4. januar 2018 Fikk tips av jordmor om å smøre en sånn tørket ert inn med vaselin og dytte den opp i rattata til den kommer ut av seg selv. Det funket her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå