Gå til innhold

OOvervåkningskamera, med bevegelse-sensor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en stund siden så jeg en reportasje, ett eller annet sted. Jeg husker ikke om dette var fra "Åsted Norge" eller hva det nå var. Men det handlet iallefall om ett hus (eller hytte) som hadde fått uønsket besøk om natten. Noen tyver som hadde rotet, på jakt etter verdisaker og penger. De folkene som bodde der hadde, før ranerne kom dit, fått satt opp kamera eller noe som tok bilder og video hver gang noen gikk gjennom utgangsdøren og inn i huset. Men dette kunne sikkert skrus av eller på hver gang de som bodde der kom eller gikk sin vei.  

Iallefall så var det ett eller annet apparat som tok video og / eller bilder, og på denne måten kunne de kanskje ha beviser mot dem som bryter seg inn. Dette hjelper ikke dersom  innbruddstyvene går med lue eller noe for å dekke over ansiktet. Men hvis de ikke hadde gjort noe for å dekke seg til, så kunne de kanskje ha blitt gjenkjent. Spørsmålet jeg lurer på er hvor man kan få tak i noen slike kamera som kan registrere  bevegelser dersom noen kommer for eksempel inn i en bygning, og så kan kamera begynne å ta bilder (eller video) av uvedkommende som dukker opp? Det er vel nødvendig med ett eller annet system som registrerer alle bevegelser, hver gang noen kommer nærme nok kamera. 

Og finnes det en mulighet for at hvis slike kamera begynner å ta bilder / video, så får man vite om dette? For eksempel at systemet  automatisk sender en tekstmelding eller e-post? Slike systemer er vel uansett ikke verdt noe særlig dersom en tyv oppdager overvåkningen, og ødelegger heile greia. Ville det vært mulig å ha en funksjon hvor bilder / video automatisk blir lastet opp og lagret på Internett? Men selvfølgelig aldri til allmen beskuelse da, slik at alle og enhver kan se dette. Men for eksempel dersom man er på ferie eller noe, og ønsker å sjekke om det har vært noen uønskede bevegelser hjemme eller på hytta. Så hvis man har Internett, så kan logge seg inn ett eller annet sted og dermed se om det har blitt lastet opp noe fra overvåkningskamera? 

Anonymkode: cc63e...153

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk etter viltkamera, eller motion detector camera på ebay hvis du vil ha noe billig dritt fra Kina. Aner ikke om du kan få det til å gi beskjed uten å være nokså teknisk anlagt. Er du teknisk anlagt kan du ordne det med en gammel Android-mobiltelefon og en Raspberry Pi.

Anonymkode: 44579...23b

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noen fleire forslag? :P

Anonymkode: cc63e...153

Skrevet

Har selv Netatmo og er veldig fornøyd! Det kjenner igjen meg selv og andre som hører til her, slik at det sender bare sms og varsler i appen dersom ukjente dukker opp, eller det går en alarm eller andre høye lyder. 

Netatmo hos Komplett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...