Gå til innhold

Omgangssyken og bytte av barn.

Anbefalte innlegg

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Barna er annenhver uke hos mor og far. I dag våkner begge barna av oppkast og diare, ville dere som forelder forventet at den andre forelderen henter barna og kanskje får smitten i hus? Eller ville dere ventet med bytte til de ble litt friskere først?

Barna er såpass store og klarer seg selv, så ingen trenger være hjemme fra jobb for å passe på. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barna skal slippe å måtte forflytte seg mellom ulike hjem når de er såpass syke.

Anonymkode: f20b2...250

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ille at unger skal ligge syke alene hjemme hele dagen. Er dette virkelig vanlig? 😳

Anonymkode: bea7b...eb6

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barna skal slippe å måtte forflytte seg mellom ulike hjem når de er såpass syke.

Anonymkode: f20b2...250

Jeg synes det er ille at unger skal ligge syke alene hjemme hele dagen. Er dette virkelig vanlig? 😳

Som jeg skrev, de er store nok til å klare seg selv, de er er 15 og 12 år, man sitter ikke akkurat og holder ungene i hånda når de driter  og kaster opp da. Er smittefaren jeg spør om, er det greit å (kanskje) spre smitten unødvendig fra en familie til en annen hvis det kan unngåes? 

AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig å spre smitten, mener jeg. Og det beste for barna er å la dem være i ro til de er friske. :)

Anonymkode: 3f918...278

• Liker 10
Skrevet

I starten da jeg ble kjent med min mann, bestemte han og barnas mor at barna skulle bytte på byttedagen uansett hvor syke de var og evt. hvor smittefarlige de var osv... Dette var de to enige om... Jeg syntes jo det hørtes pyton ut å skulle bytte hjem med 40 i feber eller omgangssyken (for ikke å snakke om hvor smittsomt sistnevnte er)...

Etter hvert som barna ble litt større sa de fra selv hvis de ville bli der de var når de var syke... Og en liten stund etter det igjen, etter at omgangssyken hadde satt oss alle ut av spill en jul, ble de enige om at spysjuke barn ble der de var (og at de ventet med å bytte hjem dersom noen hadde spysjuke dit de skulle). Dette førte til at det ble mye mindre sykdom blant oss alle...

Jeg hadde ikke orket å flytte på meg med oppkast og diare, så jeg skjønner ikke helt hvorfor barn skal måtte det (med mindre det er tvingende nødvendig).

• Liker 17
Gjest Sugemerke
Skrevet

Barna blir der dem er. Noe annet er hull i hodet.

AnonymBruker
Skrevet

Klart det høres best ut om de blir værende. Det jeg reagerer på er at du tar det opp her inne og ikke med den andre forelderen. Hvorfor?

Anonymkode: 6f16c...5f1

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Er enig med dere to over her, selv blir jeg aldri syk av omgangssyken (bank i bordet) så for meg er det knekkende likegyldig. Men tenker på den ene forelderen som skal hente barna nå, for den er omgangssyken er et mareritt, spesielt oppkast. Og tenker litt på barna også. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg lar ikke 12 åringen være hjemme alene i 10 timer med feber eller spysyka. 

Anonymkode: 2b295...634

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Klart det høres best ut om de blir værende. Det jeg reagerer på er at du tar det opp her inne og ikke med den andre forelderen. Hvorfor?

Anonymkode: 6f16c...5f1

Fordi dette er et diskusjonsforum og jeg lurer på hva andre gjør i samme situasjon. Ikke verre enn det. 

Skrevet

Den andre forelderen må jo få ta valget selv? Regner med du har informert om at barna har spydd i hele dag?

Og siden barna er såpass store, så har vel de en mening selv også.... (selv om jeg ikke ville latt 12-åringen min være alene hele dagen om hun hadde omgangssyke... Dagen etter når det har gått over og man bare er slapp er noe annet...)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg lar ikke 12 åringen være hjemme alene i 10 timer med feber eller spysyka. 

Er faktisk ikke alle som har mulighet til å ta ut feriedager på sparket...

Anonymkode: 91b99...2fa

• Liker 16
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Det blander jeg meg ikke inn i, er ikke mine barn. Jeg spør for en venn ;)

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Barna er annenhver uke hos mor og far. I dag våkner begge barna av oppkast og diare, ville dere som forelder forventet at den andre forelderen henter barna og kanskje får smitten i hus? Eller ville dere ventet med bytte til de ble litt friskere først?

Barna er såpass store og klarer seg selv, så ingen trenger være hjemme fra jobb for å passe på. 

Dette er da noe foreldrene virkelig må kunne snakke seg i mellom om. 

Mange ting som kan spille inn, er det andre barn dit barna skal? Er barna for syke til å kunne transporteres og hvor lang vei er det mellom de to hjemmene? 

Anonymkode: 550cd...618

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er faktisk ikke alle som har mulighet til å ta ut feriedager på sparket...

Anonymkode: 91b99...2fa

Nei sånne som meg blant annet. Heldigvis har mannen en meget fleksibel arbeidsgiver. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Det blander jeg meg ikke inn i, er ikke mine barn. Jeg spør for en venn ;)

Jeg svarer for en venn 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, Ulrikke skrev:

Den andre forelderen må jo få ta valget selv? Regner med du har informert om at barna har spydd i hele dag?

Og siden barna er såpass store, så har vel de en mening selv også.... (selv om jeg ikke ville latt 12-åringen min være alene hele dagen om hun hadde omgangssyke... Dagen etter når det har gått over og man bare er slapp er noe annet...)

Barna er uansett på vei hit nå, de har spydd og driti i hele dag ja. De får ikke ha noen mening selv, den ene forelderen har bestemt at den andre skal hente og da er det ikke mer å diskutere. 

Gjest making.a.mess
Skrevet
23 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Nei. Den som har barna når de blir syke beholder dem til de ikke er smittefarlige. Dumt å ha smitte i to husholdninger om man kan unngå det. 

Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Barna er uansett på vei hit nå, de har spydd og driti i hele dag ja. De får ikke ha noen mening selv, den ene forelderen har bestemt at den andre skal hente og da er det ikke mer å diskutere. 

Been there, done that osv... Heldigvis for noen år siden... Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...