AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Med "mindreverdige" mener jeg folk uten utdanning, som har hatt bremseklosser i livet og generelt folk som blir sett ned på av "de vellykkede",. Disse har lett for å finne "lavstatus" mennesker. Gjerne import fra andre land. Skjønner ikke at folk importerer bare for å ha "noen". Men om det faktisk er forelskelse. Hvorfor rakker folk så ned på folk som tilfeldigvis forelsker seg i såkalte "lavstatus" land? Jeg føler alt for mange sitter på sin høye hest, føler seg skikkelig vellykket og kan avgjøre hva andre fortjener og ikke. Anonymkode: 17853...561
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 Nei, de har ikke rett på kjærlighet. Det er det ingen som har. Anonymkode: 4d7e3...937 10
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, de har ikke rett på kjærlighet. Det er det ingen som har. Anonymkode: 4d7e3...937 Gnah. De fleste skjønner nok hva jeg mente her. Jeg mener få lov til å forelske seg uten at andre skal steine en Anonymkode: 17853...561 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 Ingen ser ned på kjærlighet. De ser ned på det om du er forelsket i personen og h*n er forelsket i - eller fullstendig avhengig av - lommeboka di. Anonymkode: 56894...e0e 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #5 Skrevet 4. januar 2018 Hva slags verdier man har sier vel ganske mye om hvordan man ser på andre mennesker. Det finnes jo også endel av dem i disse gruppene du nevner som dømmer andre like hardt. Anonymkode: ee27a...79c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #6 Skrevet 4. januar 2018 Først og fremst så er det mange som misforstår begrepet kjærlighet. Ethvert menneske har rett til å gi og få kjærlighet, og et hvert menneske gjør dette. Man kan gi kjærlighet til en blomst og blomsten du vanner kan gi kjærlighet tilbake, for eksempel. Men jeg skjønner jo at du mener romantisk parforhold siden du legger denne under singelliv, og da er det sånn at nei ingen har "rett" på et annet menneske, uansett hvor suksessfull eller mislykket man er. Men som med alle andre områder i livet så kan man søke det man ønsker, og jobbe for det man ønsker. Jeg vet om flere uten utdanning som har kjæreste, men det er jo lurt å ta en utdanning for egen del og fremtiden sin sin del og ha noe nyttig å gjøre i hverdagen, som øker både selvfølelsen og livskvaliteten, og igjen vil være mer tiltrekkende for andre mennesker. Jeg vet om flere uføre som har kjæreste, man er jo et fullverdig menneske selvom man er syk, man er et like godt menneske, like klok og like "arbeidsjern" selvom man er syk og blir hindret fra å jobbe. Man har altså mange av de samme kvalitetene i seg som menneske, men med andre type begrensinger pga sykdom. Da handler det bare om å fortsette å ta vare på de kvalitetene man har selvom man er syk, og søke noen som vil ha den livsstilen man må leve som syk. For eksempel kanskje ikke akuratt satse på å trollbinde et skikkelig friluftsmenneske om man ikke kan bli med på tur selv, og en partner å gå på tur med er noe dette friluftsmenneskesøker om han eller hun ikke har annen gruppe av mennesker å dra på tur med og syntes det er fint at kjæresten blir hjemme. Personlig ser jeg ikke på noen av disse kategoriene som mindreverdige, men det er altså stor forskjell på å være for syk til å ta en utdanning og ha en jobb, og å ikke gidde å ta en utdanning eller ha en jobb. Sistnevnte havner da for mange inn i kategorien som en taper og er uaktuell som partner for seriøse folk. Men lurer på hvor du har fra at mennesker uten utdanning eller uføre mennesker "har lett for å " søke mennesker fra andre land, importkjærester? Det er ikke det inntrykket jeg har i det hele tatt! Uføre mennesker har kanskje til og med enda bedre menneskesyn enn enkelte friske, og ville aldri importert noen bare for å ha noen, om det ikke var ekte kjærlighet. Den ene jeg personlig kjenner til som har funnet ekte kjærlighet i utlandet i "lavstatusland" som du kaller det, er velutdannet , men kanskje litt sosialt knotete og den andre jeg vet om som har importert kjæreste er en mannsjåvinist som ble utstøtt av bygda etter pedofili og dyremishandling som henta seg ei fra gambia som han har som vaskehjelp. Han er over 55 og driver egen bedrift og hun er under 20, og har arr på hele kroppen og dypt ulykkelig og underkuet. Anonymkode: c23f7...2b6 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #7 Skrevet 4. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gnah. De fleste skjønner nok hva jeg mente her. Jeg mener få lov til å forelske seg uten at andre skal steine en Anonymkode: 17853...561 Det er det vel ingen som gjør eller opplever? Man heier på kjærlighet og andres kjærlighet, men om man kjøper seg kjæreste uten at det er ekte kjærlighet, så er det klart at mange ser ned på noen som har så dårlig menneskesyn. Anonymkode: c23f7...2b6 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #8 Skrevet 4. januar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gnah. De fleste skjønner nok hva jeg mente her. Jeg mener få lov til å forelske seg uten at andre skal steine en Anonymkode: 17853...561 Selvfølgelig har alle rett til å forelske seg. Men ingen mennesker har rett på å bli elsket av et annet menneske, dessverre. Anonymkode: 727ca...7eb 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #9 Skrevet 4. januar 2018 Alle har behov for kjærlighet. Men en del som har slitt og ikke har tatt et oppgjør med seg selv blir selv nedlatende og uhyggelige, og snakker gjerne om "eliten" slik du gjør ts. Jeg er selv såkalt "elite" og har blitt gjort narr av av min egen arbeiderklassefamilie selv om jeg aldri noensinne har uttrykt eller hatt noen fordommer for at de selv valgte de yrkene de valgte. Det bare antok at jeg var en douche etter universitetet og behandlet meg deretter. Bedre i dag, heldigvis. Det viktigste er å være fornøyd med det man har valgt selv, det ligger ingen selvfølelse i å se ned på andre uansett hvem de er. Man må gjerne finne seg kjæreste i utlandet, men man kan fint gjøre det uten å si at norske kvinner eller menn er forjævlige. Når man først finner det man leter etter, er det ikke så mye vits i å bry seg om at andre har tatt andre valg. Anonymkode: 18617...8f3
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 4. januar 2018 #10 Skrevet 4. januar 2018 Det er ingen menneskerett og være sammen med noen.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #11 Skrevet 4. januar 2018 12 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Det er ingen menneskerett og være sammen med noen. Det er ikke spørsmålet her. Spørsmålet er om "eliten" har rett til å snakke dårlig om de "mindreverdige" , rett og slett fordi de er elite. Skal da "mindreverdigerene" ta dette til seg liksom Anonymkode: 17853...561
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 4. januar 2018 #12 Skrevet 4. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke spørsmålet her. Spørsmålet er om "eliten" har rett til å snakke dårlig om de "mindreverdige" , rett og slett fordi de er elite. Skal da "mindreverdigerene" ta dette til seg liksom Anonymkode: 17853...561 Jeg ser ikke på uføre som mindreverdige. Om du gjør det så er det ditt problem ikke mitt.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #14 Skrevet 4. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke spørsmålet her. Spørsmålet er om "eliten" har rett til å snakke dårlig om de "mindreverdige" , rett og slett fordi de er elite. Skal da "mindreverdigerene" ta dette til seg liksom Anonymkode: 17853...561 Folk kan tenke hva de vil og deg og dine valg, du kan bare velge om du bryr deg. Noen vil mislike valgene du tar uansett. Ingen er fri for det. Anonymkode: e65c4...818 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #15 Skrevet 4. januar 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle har behov for kjærlighet. Men en del som har slitt og ikke har tatt et oppgjør med seg selv blir selv nedlatende og uhyggelige, og snakker gjerne om "eliten" slik du gjør ts. Jeg er selv såkalt "elite" og har blitt gjort narr av av min egen arbeiderklassefamilie selv om jeg aldri noensinne har uttrykt eller hatt noen fordommer for at de selv valgte de yrkene de valgte. Det bare antok at jeg var en douche etter universitetet og behandlet meg deretter. Bedre i dag, heldigvis. Det viktigste er å være fornøyd med det man har valgt selv, det ligger ingen selvfølelse i å se ned på andre uansett hvem de er. Man må gjerne finne seg kjæreste i utlandet, men man kan fint gjøre det uten å si at norske kvinner eller menn er forjævlige. Når man først finner det man leter etter, er det ikke så mye vits i å bry seg om at andre har tatt andre valg. Anonymkode: 18617...8f3 Eliten kan få leve livet sitt de. Jeg vet at jeg ikke har noe med hva de prioriterer. Nå er det ikke bare den såkalte eliten som snakker slik, men også "normale" arbeiderklassemennsker. Jeg hører ikke dette til hver dag. Men det er jo bare å google litt, og tråder på kg kommer opp. Det er helt tydelig at det hates mot personer som finner kjærligheten sånn tilfeldig i utlandet. Type India, Tyrkia, Thailand osv. Jeg ser nå bort fra dem som bevisst drar dit for å knulle, få kjæreste og importere, vel vitende om at vedkommende bare vil ha dine penger. Faren til kjæresten til en kompis har nylig funnet seg 15 år yngre thaidame. Min venn mener de er forelsket på ekte, men han sa at en del har begynt å se ned på ham. Jeg tror at enkelte tilfeller er det ekte. Men jeg ser nok av der det ikke er det. Norske menn slm drar på knulleferie til Thailand for deretter å importere. Ikke så snille er de heller. Kvinner som finner kjærligheten i Tyrkia får høre det og. Kjenner til ei velstående kvinne med utd som er sammen med en. Selv om jeg leser noknav tilfeller hvor hun er naiv og tror det er ekte. Anonymkode: 17853...561
Nieve Skrevet 4. januar 2018 #16 Skrevet 4. januar 2018 Ingen har rett på kjærlighet som i et partnerskap, det er en tippekupong med 7 rette. Men gevinsten får du kun beholde hvis du forjener den.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #17 Skrevet 5. januar 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, de har ikke rett på kjærlighet. Det er det ingen som har. Anonymkode: 4d7e3...937 Men å aldri være bra nok og utstøtt er vel greit ? Har du opplevd det eller har du alltid hatt mange som er glad i deg ? Prøv å vær helt alene og bli behandlet som om du ikke eksisterte for de du bryr deg om. Mennesker er født inn i et stort samhold og INGEN klarer seg eller vil være mislikt og uelsket. Synes du burde prøve det før du kommer med meningsløse setninger. Du unner ikke andre mennesker vellykke ganske tydelig. Du kan vel velge og vrake i alle som er vel ? Behandle mennesker som bruk og kast søppel ? Anonymkode: 4468b...b57
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #18 Skrevet 5. januar 2018 14 timer siden, Nieve skrev: Ingen har rett på kjærlighet som i et partnerskap, det er en tippekupong med 7 rette. Men gevinsten får du kun beholde hvis du forjener den. Men det er de som ikke fortjener den som får. De som ikke behandler partneren bra. Anonymkode: 4468b...b57
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #19 Skrevet 5. januar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men å aldri være bra nok og utstøtt er vel greit ? Har du opplevd det eller har du alltid hatt mange som er glad i deg ? Prøv å vær helt alene og bli behandlet som om du ikke eksisterte for de du bryr deg om. Mennesker er født inn i et stort samhold og INGEN klarer seg eller vil være mislikt og uelsket. Synes du burde prøve det før du kommer med meningsløse setninger. Du unner ikke andre mennesker vellykke ganske tydelig. Du kan vel velge og vrake i alle som er vel ? Behandle mennesker som bruk og kast søppel ? Anonymkode: 4468b...b57 I all verden. Anonymkode: 4d7e3...937
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #20 Skrevet 5. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men det er de som ikke fortjener den som får. De som ikke behandler partneren bra. Anonymkode: 4468b...b57 Dette blir svart hvitt. Mange som behandler partner dårlig mister jo den Anonymkode: 17853...561
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå