Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2002 #1 Skrevet 8. august 2002 Jeg både gruer og gleder meg litt til min første ultralyd undersøkelse om en måneds tid, tenk hvis noe er galt med fosteret? jeg greier ikke å la være å tenke på dette.... jeg tok noen paracet og litt nesedråper i forrige måned da jeg hadde influensa.. skader det fosteret? Og hva går det an å gjøre hvis det er noe alvorlig feil med fosteret? det går vel ikke an å ta abort heller... selv om jeg sterkt er i mot det. Jeg vet at jeg må bare hoppe i det, men er så innmari redd for at noe skal være galt.....
Lillan Skrevet 8. august 2002 #2 Skrevet 8. august 2002 Hei! Det er veldig sjeldent det er noe galt med fosteret! Vet at det er mye de kan gjøre hvis det er det(ikke akkurat hva)! Vet at paracet er helt ufarlig for fosteret,tror ikke det skader med nesedråper heler! Synes du skal prøve å tenke positivt å glede deg til å se den lille :D Skal selv ditt om noen dager å gleder meg veldig!! Lykke til!! Klem fra Lillan
Gjest motorrypa Skrevet 8. august 2002 #3 Skrevet 8. august 2002 slapp av du er ikke alene om det her. skal på ultralyd på kommende tirsdag. å er åsså litt redd for at noe kan være galt, men samtidig så har jeg bynnt å glede meg mer å mer til å se gullet inne i magen. tenk å være så heldi å få se babyen for første gang enda den er godt innpakket i magen. hmmm fin tanke det da synes jeg
Gjest Qlio Skrevet 8. august 2002 #4 Skrevet 8. august 2002 Ville bare ønske deg lykke til! Tror nok alt er bra med den lille, mener nemlig å ha lest at litt Paracet eller nesedråper ikke er farlig i små mengder (tenk på alle de som misbruker alkohol og narkotika som føder friske barn). Gled deg, snart sees dere for første gang!
Salamandra Skrevet 9. august 2002 #5 Skrevet 9. august 2002 Du har helt sikkert absolutt ingenting å bekymre deg over.. Ikke tenk på de paracetene og nesedråpene, det har garantert ikke skadet fosteret. Husker jeg også tenkte på om fosteret var friskt, dvs jeg var ikke så bekymret for at noe skulle være alvorlig galt (turte ikke tenke på det), men husker jeg var veldig spent på om han hadde leppe/ganespalte.. (av en eller annen grunn.. ) Det som hjalp meg var å tenke på alle de friske ungene som har blitt født opp gjennom tidene, i middelalderen og steinalderen og sånn.. uten hverken folattilskudd eller ultralyd.. :o Og det gikk jo bra med de aller fleste, ikke sant? Slapp av og gled deg til å se på babyen din du, det er utrolig morsomt!! Frk. Busybody
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2002 #6 Skrevet 9. august 2002 Takk for trøstens ord! ja får begynne å tenke mer positivt.. Ikke lett , men! Begynner vel å føle omsorg for den lille da... en bekymret mor. Og en ting til jeg lurte på, forresten, jeg synes magen min eser ut om kveldene, og om morgenen er den ikke så stor, hva kommer det av? Jeg er bare litt over tre måneder på vei... Er ganske høy og tynn, kanskje bule magen ikke vises før senere da. Har ikke helt sluttet å spise gotteri heller, og jeg får dårlig samvittighet, føler at jeg burde spise megasunt hele tiden... Jeg lurer på hvor stort fosteret egentlig er, det står at den skal være ca. 10 cm kanskje litt over det nå, og det går ikke opp for meg, jeg synes det høres stort ut jeg....
zebb Skrevet 11. august 2002 #7 Skrevet 11. august 2002 Hei! Magen BLIR større om kvelden, det er helt naturlig det! Vi kvinner er så forskjellige at noen går i ni måneder uten at noen ser på dem at de er gravide...andre ser veldig gravide ut i 3. måned. Jeg har 2 1/2 mnd. igjen og fikk høre av min søster at det så ut som jeg kunne føde hvert øyeblikk ...mens noen synes ikke jeg er så stor igjen... Så det er nok både øyet som ser og alle de forskjellige kvinnekroppene som avgjør det hele, og det er jo forsåvidt greit. Synes du ikke? Jeg grudde meg også til ultralyd...tror det er normalt å tenke masse når en er gravid. Men alt er helt sikkert bra med babyen din! :D Lykke til med graviditeten, og prøv å kose deg med tanken på at du er gravid, ikke bekymre deg for mye! Klem fra Zebb 28+2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå