Gå til innhold

Forklar meg: Hvorfor mista jeg følelsene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble litt langt det her men jaja. Håper du tar deg tid til å lese!

Hvor skal jeg begynne. Jeg og denne fyren hadde snakket sammen på nett i litt under en måned, og jeg var hodestups forelska (i hvert fall i den grad man kan bli over nett :fnise:). I starten var han ganske fraværende, jeg måtte alltid starte samtalen og etter å ha chattet litt avsluttet han, dette skjedde kanskje 3-4 ganger? Så konfronterte jeg han med dette, og skrev at det var greit om han ikke var interessert men da syntes jeg han kunne si det rett ut. Da svarer han at han synes jeg er kul og det bare er han som er dårlig på sånne situasjoner. Så vi adda hverandre på snap og snappa hele natta, og jeg ble mildt sagt ganske forelsket :P 

De neste dagene begynte han å bli fraværende på snapchat igjen, jeg fortalte om dette til venninna mi som mente jeg måtte være mer hard to get og ikke sende så mange fellessnapper osv. som jeg hadde gjort, for å få han til å sende noe. Og da begynte han faktisk å sende litt snapper, med en 2-3 dagers mellomrom. Men hver gang jeg begynte å sende mange snapper tilbake ble han liksom fraværende igjen? Veldig forvirrende. 

Så dro jeg på leir og hadde ikke så mye tid til å tenke på det. Når jeg kom hjem tenkte at nå sender jeg en siste snap og hvis han ikke svarer gidder jeg ikke mer. Det gjorde han ikke heller, så da tenkte jeg bare at hvis det skal skje noe nå er det han som må ta intiativet. Det rare var at bare noen timer senere ble han plutselig kjempeframpå (helt tilfeldig btw haha). Begynte å snakke om at han skulle ønske jeg var med han, at vi måtte møtes, spurte om jeg var forelsket i han, osv. Jeg var kjempeglad for jeg hadde jo for jeg hadde jo fortsatt følelsene på tross av de blandede signalene jeg fikk! Alt var perfekt! Vi snappa nesten hele natten igjen og avtalte at vi skulle møtes i virkeligheten etter en hyttetur jeg skulle på. 

Men dagen etter var helt merkelig. Ble plutselig litt usikker på om jeg egentlig ville møte han, i motsetning til dagen før da jeg var helt 100% sikker, men jeg hadde jo flere dager på å tenke over det på. Når han på kvelden prøvde å starte en samtale ble jeg egentlig bare irritert fordi jeg ville jo være med vennene mine og ikke snappe med han. Tror kanskje jeg svarte litt krast, for det gikk noen dager og ingen av oss tok videre kontakt med den andre som var veldig deilig. Når han tre dager sendte en ny snap merket jeg at jeg ikke ville åpne den eller svare på den. Alt føltes feil. Tror jeg prøvde meg på et kort og kjedelig svar, for greia var at jeg ville ikke miste følelsene, i hvert fall ikke før jeg hadde møtt han en gang, men det bare skjedde uten at jeg kunne kontrollere det. Helt merkelig.

Fikk noen flere snapper de neste dagene og kviet meg mer og mer over å åpne dem. Håpet følelsene skulle komme tilbake om jeg bare fikk litt tid, så prøvde å fortsette å svare men det var vanskelig, ble enten kjedelige eller krasse svar. Til slutt avlyste jeg avtalen vi hadde, og fikk som svar at han ikke hadde kunnet uansett fordi han skulle på shopping den dagen. Var sikkert ment som et stikk at jeg ble nedprioritert mot shopping, men jeg kjente virkelig ingenting og gadd ikke bry meg. Fortsatte å tenke at jeg bare trengte litt tid så ville følelsene komme tilbake og jeg kunne ta opp igjen kontakten, men det skjedde ikke. Han postet bilder av jenter på mystoryen sin og jeg kjente ingen sjalusi, ingenting. Prøvde seg på noen snapper en stund etter dette som jeg ikke åpna en gang.

Og nå, laaaang tid senere og med alt på avstand blir jeg fortsatt klein når jeg tenker på det :tongue: Men jeg lurer så veldig på hva som skjedde egentlig. Hvordan går det ann å bokstavlig talt miste alle følelsene over natta? Og hvordan unngå at det skjer igjen? Driver og chatter med en nå som jeg virkelig liker og vil for all del kke miste følelsene med han også helt ut av det blå! 

Anonymkode: 6644c...e27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke han du egentlig ikke han du hadde følelser for, han kunne ha vært hvem som helst. I tillegg følte du at han var et catch siden han var vanskelig å få, du var usikker på følelsene hans og måtte jobbe for hans interesse. Når dere snakket mer sammen og du ble bedre kjent med selve han mistet du interessen rett og slett fordi han ikke er en mann som passer/som du liker. Det kan være noe åpenbart eller bare underbevisstheten din. Uansett er han ikke mannen for deg, man kan ikke klaffe med alle mennesker. :) 

Anonymkode: 15cce...103

AnonymBruker
Skrevet

åj. Første setning skulle være:"Det var egentlig ikke han du hadde følelser for,..."

Anonymkode: 15cce...103

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst høres du ekstremt vinglete og kravstor ut når det gjelder kommunikasjon med noen du aldri en gang har møtt? Rett og slett ustabil.

Uansett er følelser man måtte få for noen over nett som regel ikke ekte. Man får følelser for en illusjon, følelser når noen er hard to get (som i ditt tilfelle), men disse følelsene forsvinner jo gjerne plutselig av seg selv. Du må roe deg ned litt, møte disse du chatter med, og deretter finne ut om du kan få følelser. Du gjør det ikke enkelt for deg selv ved å gjøre ting i motsatt rekkefølge.

Anonymkode: 905cb...004

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...