AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Jeg har tidligere hatt en deltidsjobb som ikke følger tariff eller har spesielt gode arbeidsvilkår, men ser nå at til sommermånedene trenger jeg en jobb for å få studielånet til å gå rundt. Jeg har selvsagt tenkt å søke på annet, men "alle" i familien rundt meg sier at jeg må søke på denne gamle stillingen for å være sikker på at jeg får noe. Sånn egentlig så er jeg jo enig, litt penger er bedre enn ingenting, men fy så irriterende det er når jeg tenker over hvor lite jeg fikk for å jobbe der. F.eks. -Timelønn på 105 kr, ikke kveldstillegg, helgetillegg, eller helligdagstillegg. Jeg jobbet flere helligdager, kvelder, og nærmest alle helgene (både lørdag søndag) -Ikke betalt for overtid dersom jeg måtte jobbe 30-60 min ekstra. Det var nødvendig at jeg møtte opp 15 min før vakt og fikk ikke gå før 15 min etter vakt. Overtid kunne tas ut i fri i perioder ansatte ikke var nødvendig -Fikk kort varsling dersom de trengte meg som ekstravakt og kunne egentlig ikke heller si nei -De ønsket heller ikke at jeg jobbet mer enn 3-4 dager i uka, litt ugunstig med tanke på at jeg gjerne skulle ha jobbet mer -Matpause på max 15 min, var helt grusomt å holde seg 8 timer med unntak av denne pausen. Heller ikke mulighet til å sette seg ned med unntak av disse minuttene -Dårlig arbeidsmiljø, folk som sluttet hele tiden, sure sjefer Vil virkelig ikke fra tilbake dit, men føler meg likevel tvunget til å søke Som sagt så følges ikke tariff og jeg har snakket med fagpersoner så ingenting de gjør blir regnet som et brudd på arbeidsmiljøloven. Selvfølgelig skal jeg søke på masse annet av jobber, men hvis jeg ikke får napp på noe annet ville dere ha tatt jobben eller gått en sommer uten noen form for betaling? Anonymkode: 9bde9...039
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 Om du ikke får noen annen jobb, så er jo 105 kr timen bedre enn ingenting.. Så jeg ville tatt den, ja, om jeg absolutt ikke fikk noe annet. Anonymkode: ce262...6da
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 Du har allerede godt grunnlag til å få en annen jobb som gir tariff så det er bare til å søke. Fortsatt god tid til sommeren Anonymkode: efcfb...3b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå