L'amie Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Hvor syk må man være for å ta egenmelding? Jeg er nesten aldri syk, og dessuten nyutdannet, så denne problemstillingen har jeg ikke vært borte i. Jeg har sovet dårlig i natt, med vondt i halsen, frost i kroppen og tett i nesa. Nå fryser jeg, er svimmel og har feberkribling i kroppen, i tillegg til at jeg er skikkelig trøtt. Klarer ikke å konsentrere meg skikkelig, men klarer å gjøre tilnærmet hjernedøde arbeidsoppgaver, selv om jeg bruker mye lenger tid enn vanlig. Lengter etter senga, og tiden står stille. Så, hvor syk må man egentlig være for å ta egenmelding?
Tannkost Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 Hva arbeider du med? Om du arbeider med kundeservice og er i fysisk kontakt med mennesker, evt har en jobb som krever at konsentrasjonen er skjerpet ville jeg kanskje holdt meg hjemme.
Minlillesky Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 22 minutter siden, L'amie skrev: Hvor syk må man være for å ta egenmelding? Jeg er nesten aldri syk, og dessuten nyutdannet, så denne problemstillingen har jeg ikke vært borte i. Jeg har sovet dårlig i natt, med vondt i halsen, frost i kroppen og tett i nesa. Nå fryser jeg, er svimmel og har feberkribling i kroppen, i tillegg til at jeg er skikkelig trøtt. Klarer ikke å konsentrere meg skikkelig, men klarer å gjøre tilnærmet hjernedøde arbeidsoppgaver, selv om jeg bruker mye lenger tid enn vanlig. Lengter etter senga, og tiden står stille. Så, hvor syk må man egentlig være for å ta egenmelding? Hvis du føler at du ikke kan være til nytte på jobb når du er såpass dårlig, så bli hjemme. Ikke vits å bruke halve arbeidsdagen på en oppgave som egentlig tar kort tid.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 Vanlig forkjølelse har aldri hindret meg i å jobbe. Om det er influensa du har kan den ramme hardere, har jeg hørt. Har aldri hatt influensa selv som jeg husker, så vet ikke Anonymkode: 04ec9...93a
L'amie Skrevet 4. januar 2018 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2018 48 minutter siden, Tannkost skrev: Hva arbeider du med? Om du arbeider med kundeservice og er i fysisk kontakt med mennesker, evt har en jobb som krever at konsentrasjonen er skjerpet ville jeg kanskje holdt meg hjemme. Jeg har en jobb som absolutt krever konsentrasjon, men som ikke nødvendigvis gir alvorlige konsekvenser hvis jeg gjør feil. Har dratt hjem fra jobb nå, men tatt med jobbdataen, slik at jeg kan jobbe hvis jeg blir bedre.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #6 Skrevet 4. januar 2018 Jeg ville vært hjemme, med god samvittighet. Jeg er ikke en som er borte fra jobb med mindre jeg er skikkelig dårlig selv. Det høres ut som du har feber, har du sjekket? Både svimmelhet, feberkribling og at du fryser tyder på at du er i ferd med å bli dårlig. Til syvende og sist er det bare du som kan avgjøre om du er for dårlig til å gå på jobben, men vet hvor fælt det er å ha dårlig samvittighet for å ikke være på jobb og gjøre dagen vanskeligere for kollegene mine. God bedring! Anonymkode: 6b20c...9c6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #7 Skrevet 4. januar 2018 Jeg er så dårlig at jeg ikke vurderer om jeg skal gå på jobb. Dvs våkner og VET at jeg må bli hjemme. Anonymkode: 05216...c86
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #8 Skrevet 6. januar 2018 Også må en tenke litt lenger enn seg selv også... Må du gå på jobb dårlig sånn at du smitter andre? Istedet for at du tok en egenmelding så ble det fem egenmeldinger fordi du smittet flere kollegaer. Og gjerne da deres samboere/barn. Altså, litt snørr er en ting, men med frisyrer og feber så er man sikker på at det er noe som kroppen jobber med. Da går man ikke rundt og smitter andre. Kjenner jeg blir så irritert over sånn "arbeidamoral", de skal jobbe uansett om de er dårlige og kommer på jobb og smitter oss andre. Ingen er glad for at du kom på jobb da du er syk.. Anonymkode: ead22...371 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå