AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #1 Skrevet 4. januar 2018 Etter flere år med dårlig samarbeid, trenering av samvær, avtalebrudd og konflikt, hvor barna har blitt dratt inn, har jeg meldt inn en bekymringsmelding til barnevernet. Jeg er oppriktig bekymret for barna, da jeg har vært vitne til (og barna forteller selv) at mor bruker ungene i konflikten. Dette blir de veldig utrygge av. Familievernkontoret har ikke fungert for oss, og etter en samtale med barnevernet, oppfordrer de meg til å skrive bekymringsmelding (det er selvsagt MYE historie her, som ikke er bra). Samme dag som mor fikk beskjed om dette fra barnevernet, blokkerte hun meg på tlf, og alle andre medier, slik at jeg ikke får kontaktet henne. Greit nok, men i forhold til samvær, henting/levering osv, blir det vanskelig når jeg ikke får tak i mor. Jeg skal i utgangspunktet hente ungene i morgen, men pga at vi ikke har greid å få ned en skriftlig avtale, vet jeg ikke hvor, når osv. Jeg er bekymret for at jeg ikke får se ungene på en stund pga dette. Noen med erfaring? Hva kan jeg gjøre? Tenker at hun setter seg i et dårlig lys i fht barnevernet om hun holder tilbake ungene. Anonymkode: 8261f...e2d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 Hvordan er fordelingen pr. i dag? 50/50? Anonymkode: 5429c...55e
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #3 Skrevet 4. januar 2018 Ved samrsnekt må du anmelde mor. Da kan hun få dagsbøter. Du har plikt til å holde barna tilbake fra mor dersom det er mistanke om vold eller omsorgssvikt fra hennes siden. Anonymkode: 5429c...55e 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #4 Skrevet 4. januar 2018 Vi har hatt 50/50 siste året, før det hadde mor hovedomsorgen (vi bodde i forskjellige byer før). Men vi har som sagt ikke fått ned en skriftlig samværsavtale enda (!), da hun ikke vil signere uten familievernkontoret. Problemet er at hver gang jeg har bestilt time der, så avbestiller hun like før, av ulike grunner. Sist jeg snakket med dem sa de at de ikke kunne sette opp flere timer til oss, som ble avbestilt i siste liten. Barna var hos mor da hun fikk beskjed fra barnevernet om bekymringsmeldingen, og nå får jeg altså ikke tak i henne. Redd for hva hun sier til barna om meg, og redd for at hun kommer til å trekke dem inn i saken. Men hva gjør jeg om jeg ikke får avklaring på henting i morgen, eller om hun holder dem tilbake? Som sagt har vi ikke 50/50 på papiret enda.. Kommer til å gi beskjed til barnevernet dersom jeg ikke får hentet barna i morgen. TS Anonymkode: 8261f...e2d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå