Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger alle dine tips - hva gjorde du av tips for å bli gravid? Når satt spiren? Forutenom å treffe el da ...:) Hehehe. Holdt på så lenge nå og begynner å miste motet. Nå hiver jeg meg ut på kjerringrådene med et ørlite håp. 

Anonymkode: a9bc6...f8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det hjalp, men jeg ble gravid første pp. Lå litt i sengen etter vi hadde hatt sex, hadde sex hver/annenhver dag, drakk grapefruktjuice fra mens til eggløsning ca. Om dette var med å hjelpe eller ikke vet jeg jo ikke sikkert, men det var tipsene jeg fant når vi skulle prøve. 

Anonymkode: 09f83...336

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde litt kort lutealfase, 10-12 dager. Etter 5 mnd prøving begynte jeg med høydose tilskudd av B6. Mellom 100-150 mg tilskudd om dagen kan hjelpe på å forlenge lutealfasen. Merk: kan. Det er langt ifra garantert. Jeg tok 3 stk pyridoksin (=3*40mg) hver dag, og klarte da forlenge lutealfasen til 13 dager neste pp, og måneden etter der igjen var graviditeten et faktum. 

Nå vet jeg jo ikke om det var den ekstra dagen som hjalp, da, men 10-12 dagers lutealfase er såpass kort at det kan gi problemer. 

Å ligge med beina høyt er bare tull. Jeg prøvde grapefruktjuice for å øke mengden el-slim, det hadde null effekt (ikke noe merkbar endring i mengden slim). 

Anonymkode: d9313...ff6

AnonymBruker
Skrevet

Har også prøvd å bli gravid en stund og tenkte prøve med hostesaft neste måned. Det skal visst nok gjøre slik at eggløsningsslimet blir mer tyntflytende og det igjen skal hjelpe spermiene nå fram til "målet". 

Anonymkode: f39e7...b33

Skrevet

Grapefruitjuice og slimløsende hostesaft funket ikke på meg. PP jeg ble gravid lå jeg med beina høyt etter samleie, brukte varmepute på magen i etterkant, gikk turer på minst 30 min daglig for å øke blodsirkulasjon til livmor og spiste ananas. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har også prøvd å bli gravid en stund og tenkte prøve med hostesaft neste måned. Det skal visst nok gjøre slik at eggløsningsslimet blir mer tyntflytende og det igjen skal hjelpe spermiene nå fram til "målet". 

Anonymkode: f39e7...b33

Hostesaft virker lokalt i luftveiene, og har null virkning nedover i livmoren. Så det er et ubrukelig kjerringråd. 

Anonymkode: d9313...ff6

• Liker 3
Skrevet

Lutinus! 

Anonymkode: 1c802...329

Skrevet

Å bruke EL tester. 

Anonymkode: ce590...cde

Skrevet

Gjorde absolutt ingenting annet enn å ha sex hver dag. Skal prøve igjen nå så får se om det funker. 

Anonymkode: 578ad...631

Gjest fruktfest
Skrevet

Har mensen hver tredje-fjerde måned, da vi skulle ha første hadde vi sex annenhver dag rett etter at jeg var ferdig med uka, en og en halv måned senere viste testen positiv. Samme nå, startet når uka var ferdig, og en måned senere viste testen positiv. Nå krysser jeg alt jeg har for at alt ender like bra som sist, er så innmari redd for å miste.

Begge gangene droppet mannen setevarmer i bilen og dusjet i litt kaldere vann, ingen av oss verken drikker eller røyker. Første gangen var vi 19, nå var (og er) vi 21.

Skrevet

Pre-seed glidemiddel! Det etterligner eggløsningsslim og hjelper sæden opp dit den skal. Etter å ha prøvd i ett helt år ble jeg gravid første måned vi brukte pre-seed. Da vi ville ha neste barn brukte vi pre-seed med en gang og ble gravide på første forsøk! 

Anonymkode: 86390...dce

Skrevet

Hvis dere har prøvd lenge, så start med noe så enkelt som å få testet spermen hans. Vi prøvde alle "triksene": sex annenhver dag, sex hver dag, sex hver tredje dag, pre-seed, hostesaft, grapefruktjuice, macarot, trening, el-tester, beina opp, pute under rumpa, wild yam, b-vitaminer, C-vitaminer, sink, alt mulig. Gjerne i kombinasjon. Ingenting skjedde. 

Halvannet år etter viste det seg at mannen har for få svømmere. Kunne spart oss for ganske mange bortkastede kjerringråd der 😛

• Liker 3
Skrevet
På 4.1.2018 den 10.08, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det hjalp, men jeg ble gravid første pp. Lå litt i sengen etter vi hadde hatt sex, hadde sex hver/annenhver dag, drakk grapefruktjuice fra mens til eggløsning ca. Om dette var med å hjelpe eller ikke vet jeg jo ikke sikkert, men det var tipsene jeg fant når vi skulle prøve. 

Anonymkode: 09f83...336

Det samme hjalp meg

Anonymkode: 96fd4...13f

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Pre-seed glidemiddel! Det etterligner eggløsningsslim og hjelper sæden opp dit den skal. Etter å ha prøvd i ett helt år ble jeg gravid første måned vi brukte pre-seed. Da vi ville ha neste barn brukte vi pre-seed med en gang og ble gravide på første forsøk! 

Anonymkode: 86390...dce

Hvor bestilte du? Har prøvd Conceive +, men det funket ikke her. 

Anonymkode: cb19f...908

Skrevet
På 4.1.2018 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Trenger alle dine tips - hva gjorde du av tips for å bli gravid? Når satt spiren? Forutenom å treffe el da ...:) Hehehe. Holdt på så lenge nå og begynner å miste motet. Nå hiver jeg meg ut på kjerringrådene med et ørlite håp. 

Anonymkode: a9bc6...f8e

Etter å ha mista to ganger så slutta jeg å stresse med det så mye. Tenkte at går det så går det.

Skrevet

Etter å ha prøvd i 10 måneder, satt spiren på PP11.  Den måneden la utrente meg ut på en 20 mil lang sykkeltur dagene etter El. Har litt troen på at det fikk blodsirkulasjonen skikkelig igang, og bidro til gode vekstvilkår, for plutselig satt jammen meg spiren! 

Skrevet

Vi fikk klaff på pp20 og den mnd det klaffet for oss, så kom han i meg bakfra og jeg lå på magen og holdt rompa opp i ca 10 min. Har tidligere ligget på ryggen med føttene og rompa opp, men så leste jeg at man egentlig skal ligge på magen med rompa opp, så det blir en liten nedoverbakke i livmor omerådet. Han har heller ikke kommet i meg bakfra i eggløsningsperioden før.. Vet ikke om det var dette som hjalp, men jeg tror det! Har også bakovervendt livmor og da er bakfra best for å få sædcellene til å svømme riktig! :) 

Anonymkode: 54bd5...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...