Gå til innhold

Hater hvordan Facebook har blitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før hadde man jo ordentlige samtaler med folk, nå handler det bare om likes, fasade og alt skal deles, med fremmede mennesker til og med. Pling pling pling, er ikke interessert i å lese hva en venn av en venn av en venn har kommentert på Gulars Andersen sitt innlegg i ei kjøp og salg-gruppe :roll: Hvor skal dette ende egentlig? Likte FB så godt før, når man var litt mer anonym på en måte. Føler meg overvåket nå. Hater denne utviklingen.

Anonymkode: b1689...68a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av oss forutså dette, og ble derfor aldri FB-brukere. Jeg ville ha foretrukket noe tilsvarende, men med betaling fra medlemmene og null forretningsdrift for øvrig (null reklame). Dette er kanskje naivt, siden veldig mange aktører har en stor interesse av å kartlegge folks vaner, forbruksmønster, meninger etc, men noe litt bedre enn FB burde det gå an å få til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at Facebook er mer til frustrasjon enn nytte. Og sett så mange misforståelser når ting skal avtales eller planlegges på Facebook, folk dummer seg ut foran en hel "verden". Om en skal planlegge en bursdag sammen f.eks, kan en ikke møtes, drikke en kopp kaffe og gjøre planleggingen ferdig? Neida, en må sjekke og styre å planlegge litt og litt over mange uker, og så være fornærmet over at en føler at ingen vil være med å planlegge da en ikke får den respons eller nok likes på forslag. . .

Skulle helst ikke hatt Facebook, men med barn i skolealder ser jeg ikke at det går. Hadde ikke Facebook når elste begynte på skolen. Men da gikk jeg glipp av vesentlig informasjon som gjorde at barnet ble i enkelte sammenhenger ganske utenfor. 

Anonymkode: 7fb83...a64

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Enig i at Fb er noe ræl. Jeg måtte ha det kun fordi skoleinformasjon legges ut der.

Hele desember var et mareritt da hver bidige venn av meg skulle delta i ørten julekalendre. Så uinteressant!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett råd til deg:

Logg deg av eller steng kontoen din på fb, så slipper du å irritere deg

Anonymkode: 77088...a1f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Er bare tagging av venner i hjernedøde videoer og idiotreklame. Og de jævla julekalenderne!! Jeg poster heller feriebilder på IG nå. 

Anonymkode: 5a3fc...e0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett råd til deg:

Det er ikke så lett det når "alle" er på facebook. I fjor da jeg studerte måtte jeg ha profil der for å få med meg viktige ting som ble lagt ut der. Alle jeg kjenner har fb og bruker det til å kontakte hverandre. Føler meg utenfor om jeg ikke bruker det. 

• Liker 3
Skrevet

Facebook blir nøyaktig hva du gjør det til.

- Slutt å følge de vennene som legger ut hjernedøde ting. Det kan du gjøre uten å slette dem som venn.

- Slå av varsler på grupper. Da slipper du å få opp varsler hver gang noen kommenterer på Gulas innlegg i kjøp og salg.

- Oppdater personvernsinnstillingene dine slik at bare de du ønsker kan se det du legger ut, da deler du ikke med hele verden.

- DRIT i likes og kommentarer! Det betyr ingenting!

- Meld deg ut av alt unødvendig vas.

Eventuelt så logger du deg ut og dropper å logge deg inn igjen. Det går også ann.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei det blir ikke nøyaktig hva du gjør det til. Selv om det finnes innstillinger, er hovedproblemet her hva Facebook har blitt til sammenlignet med hva det var for noen år siden. Utviklingen er stusslig og det må være greit å diskutere. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det blir ikke nøyaktig hva du gjør det til. Selv om det finnes innstillinger, er hovedproblemet her hva Facebook har blitt til sammenlignet med hva det var for noen år siden. Utviklingen er stusslig og det må være greit å diskutere. 

Ok

• Liker 2
Skrevet (endret)
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett råd til deg:

Funker ikke det skjønner du, når man har barn i hvert fall eller går skole selv. Alt av fritidsaktiviter gjennom idrettsklubber og initiativ fra foreldre og skole, fritidsklubb foregår på Facebook. Drittlei sjøl, men man har jo ikke annet valg enn å være der.

Endret av palamina
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så lett det når "alle" er på facebook. I fjor da jeg studerte måtte jeg ha profil der for å få med meg viktige ting som ble lagt ut der. Alle jeg kjenner har fb og bruker det til å kontakte hverandre. Føler meg utenfor om jeg ikke bruker det. 

Da kan du unfollow disse vennene dine

• Liker 1
Gjest middagshøyden
Skrevet

Facebook har blitt akkurat det de ønsker. De har fått det taket de vil ha på oss. Jeg er heldigvis ferdig med skolebarn og skole selv, så jeg trenger ikke være der av den grunn.

Men jeg synes virkelig det er ille at foreldre MÅ være på FB for ellers så havner barna deres utenfor. Så mye makt vi frivillig gir fra oss til det stedet! Skremmende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...