Gå til innhold

Barn og hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerer deres barn når hunden dør? Vil gjerne høre fra andre

Anonymkode: bfd53...347

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jentungen her var 9 da vi måtte avlive den forrige hunden. Hun og mannen min dro til veterinæren, jeg orket ikke være med (snakk om at barnet er sterkere enn mora ;)

Vi har hatt dyr bestandig, så hun er "vant" til at marsvin og hamstere kan dø, selv om det alltid er trist det også. Hun har alltid hatt det "enklere" i den grad det er mulig dersom hun får være med på det som skjer, som å begrave marsvinet og være med til veterinæren med hunden... Hun var fullstendig knust, vi visste om det i noen dager før det skjedde... Vi hadde hunden før hun ble født, så hun hadde aldri vært uten henne. Hun var knust etterpå også, og har snakket om det en god del. Vi var egentlig knust alle mann, selv om vi visste at vi ikke hadde noe valg.

Vi skaffet ny hund og det er klart at det hjalp. Det hun innimellom sier nå er at "jeg husker nesten ikke hvordan det var å ha Xxxx som hund, jeg er redd for å glemme henne!" Så da ser vi litt på bilder og snakker litt...

Jeg tror jo det er normalt, sunt og at det er læring i å gjennomgå slike sorger for barn. Men at det er tøft mens det står på? Absolutt... 

Hvordan barnet reagerer kommer vel også an på barnets alder, barnets personlighet og hvilket forhold barnet har til hunden... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...